Zupreem en Roudybush pellets!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Rocco
Beginnende vlieger

Zupreem en Roudybush pellets!  Reageer met quote  

daar ben ik weer Very Happy

misschien is dit al ergens gepost (ik ben niet meer zo goed bij Embarassed )
maar ik zag net dat Happybird Zupreem en Roudybush verkoopt! Ik had het nog niet eerder bij ene nl'se site gezien dus vandaar.

Sue, jij hebt volgens mij ervaring met deze pellets en kent denk ik wat meer gebruikers, hoe denk jij zelf over de pellets? De zupreem lijkt me wel wat, aangezien roudybush ethoxyquin bevat. Maar bevat de gekleurde zupreem ook kleurstoffen?

Ik ben pas overgegaan van harissons naar de ecobird, omdat de man op de beurs wel leuke argumenten had. Ze reageren alleen niet meer op mijn mailtjes en willen niks prijsgeven, zelfs niet als ik alleen om het calcium gehalte vraag!?? (aangezien teveel ook schadelijk kan zijn, en te weinig ook...vooral voor mn grijsje)

lijkt me dat ze wat te verbergen hebben, dus vandaar dat ik maar weer verder ga kijken.

Het vervelendste aan de pellets vind ik nog wel dat de hoeveelheden er niet op staan. Dat ik dus niet weet of iets 90 procent tarwe/mais is of bv maar 20 procent.

De einstein speeltjes bij happybird zijn ook erg voordelig dus ik moet toch maar weer gaan bestellen (had me voorgenomen dit niet meer te doen nadat een acrylspeeltje voor grotere gaaien na een halve dag uit elkaar lag door mn bonte boer...)
Bericht Donderdag 8 Mei 2008 10:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Zupreem en Roudybush pellets!  Reageer met quote  

Hoi Rocco, ik heb geen ervaring met Zupreem. Ik denk dat je Pluis bedoelt? Zij heeft een tijdje Zupreem gevoerd en was niet zo tevreden.

Ik denk dat de gekleurde Zupreem sowieso iets van kleurstoffen bevat, maar wat voor??

Wat raar dat Ecobird niet wil reageren op je mailtjes. Weet je zeker dat je mailtjes wel aankomen?

Welke speeltjes heeft 'ie gesloopt?! Ik wist niet dat bb'tjes ook acryl konden slopen? Shocked
Bericht Vrijdag 9 Mei 2008 9:25 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Rocco
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Hoi Sue,

het speeltje was de log n chain medium (had het nog nagevraagd of ik de small of de medium moest hebben) medium was sowieso goed want die was voor grotere vogels. Ze hadden het acryl ook niet door, alleen de metalen bevestigingsdelen hadden ze door en losgebogen.

http://www.happybird.nl/images.....6043gr.jpg

De ecobird heeft 2 of 3x gereageerd op mijn mails, maar daarna niet meer, ze vonden mn waarschijnlijk te privé. Ik heb ze in de laatste mail nog gevraagd waarom ze nu geen calcium gehaltes meer vermelden en vorig jaar wel. Te lastige vragen waarschijnlijk Evil or Very Mad

Ecobird klinkt op zich goed, qua ingredienten enzo, maar aangezien 5 % geheim is en buiten het biologische deel valt vind het een beetje verdacht. Vooral omdat ze nu dus ook opeens het calcium gehalte niet willen vrijgeven. Ik weet het nu echt niet meer Sad

Volgens hen is er trouwens een jaar of 3 geleden bekend geworden dat harissons (toen?) chemicalien gebruikt bij de bereiding van de pellets. Ik weet niet of dit waar is of een verkooppraatje?

Zo blijft er geen enkele pellet over die je gerust kan voeren Sad

Ik heb de zupreem besteld, ik wacht nog op een bevestiging, ik heb ook nog twee einstein speeltjes besteld Very Happy Ik geef ze nu ecobird en harissons, dan maar even kijken of ze de zupreem lusten, dan ga ik ze alledrie gewoon afwisselen denk ik....
Bericht Vrijdag 9 Mei 2008 10:21 am
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ik zou persoonlijk niet te veel vertrouwen op wat de producent van een bepaalde merk pellets over een producent van een ander merk pellets zegt ... net zo betrouwbaar als wat een producent van een merk van pellets over zijn eigen merk zegt, zo ongeveer Laughing

Ik heb ZuPreem een hele tijd gebruikt; wel de natuurlijke, zonder kleurstoffen. Ik was er best tevreden over, ze aten het goed en de ontlasting zag er goed uit.
Bericht Vrijdag 9 Mei 2008 12:46 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoi Rocco.. Metaal verbogen? Jeetje, wat gaaitjes al doen om je bezig te houden. Ze spelen met onderdelen die ze eigenlijk met rust zouden moeten laten!

Ik moet bekennen dat de Harrisons ook 5 procent niet biologisch ingrediënten mag hebben. Ik meen dat een product, om het predikaat certified organic te mogen voeren, 95 procent of meer biologische ingrediënten moet hebben. Bij Harrisons staat het er toevallig op.
Staat er bij Ecobird geen asterisk achter als iets biologisch is?

Ik heb nog niet gehoord dat Harrisons chemicaliën gebruikt. Misschien om de machines schoon te houden? Als ik hier iets over hoor zal ik het plaatsen.

In de VS hebben ze wel de TOP pellet. (Totally organic pellet)
Misschien wat voor jou in de toekomst?
Bericht Zaterdag 10 Mei 2008 8:31 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Rocco
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Op zich hoeft het van mij niet totaal biologisch te zijn (dat is goed hondenvoer bv ook niet) het gaat mij vooral om de ingredienten en de verhoudingen.

Iets kan 100 % biologisch zijn, maar als het zoals ik zei 80 procent één en dezelfde grondstof is dan is het nog niks. Sad

Bij ecobird staan alle ingrediënten er op, volgens mij de meeste idd met een sterretje ofzo. Alleen die 5% doen ze zo vaag over. Ze zeggen wel dat er geen ethoxquin inzit maar ja, verder zouden ze er van alles in kunnen mikken.
(dat geldt voor meerdere pellets maar die amerikaanse zijn al onderzocht)
Bericht Zaterdag 10 Mei 2008 4:49 pm
Egwene
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik voer mijn gaaitjes ook Zupreem van Happy Bird (winkel is voor mij nl om de hoek, echt ideaal) en mijn gaaitjes doen het er goed op. Ik heb niet de gekleurde, maar gewoon de bruine (op advies van de Happy Bird meneer). Ze lusten het allemaal graag, één van mijn gaaitjes was wat dunner geworden door de rui en is nu weer helemaal opgeknapt door de pellets. Ik ben erg tevreden over Zupreem.
Bericht Vrijdag 16 Mei 2008 1:41 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik heb Harrisons destijds gemaild en zij mailden mij dit terug over de niet bio ingrediënten:

Dear Sue,
Thank you for your inquiry.
The "5%" or "up to 5%" is made up of items necessary to formulation of our diet, but simply unavailable in certified organic form. Of the 5% we can only use items allowed on a strict controlled USDA N.O.P. list, which does not allow various things like GMO, various synthetic items etc.

In our foods, that "up to 5%" is mainly our vitamin/mineral content.

I hope this answers your question..
Please feel free to contact me directly if you need any further assistance.

Thanks again,
Jean

Maar van de eco weet ik het niet.. Ik weet niet of ze er echte troep instoppen.
Ik heb dit op de site van ecobird gelezen:
http://www.ecobird.de/N_frame......_home.html
http://www.ecobird.de/N_frame......xp_21.html

Had je de African variant?
http://www.ecobird.de/N_frame......_home.html

Trouwens, beviel de Harrisons niet? Smile
Bericht Zondag 18 Mei 2008 8:47 am
Rocco
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hoihoi

Ik was niet zozeer ontevreden over de harrisons, Bij Sjors zag ik duidelijk verbetering aangezien ze ook direct in de rui ging (bij de vorige eigenaar kreeg ze nutribird).Bij Rocco en Oscar zie ik eigenlijk weinig, Rocco heeft er nooit zo geweldig uitgezien dus ik zit te denken of er misschien meer aan de hand is. Ze zit wel goed in de veren maar ze glanst niet zoals andere bonte boeren. Oscar heeft armoestrepen op de veren terwijl ze al haar hele leven pellets eet !?!? Ze kreeg eerst prettybird en kaytee, dus die twee voer ik sowieso niet meer want daar heeft ze het dus van gekregen (vermoed prettybird)

Ik was niet van plan over te stappen maar die ecobird man stond op de beurs maar hij had wel een leuk verhaal en de smaak was ook verbeterd dus ik wilde het nog wel een keer proberen. (Rocco wilde het vroeger niet eten)

Die man vertelde over de harrisons dat er een jaar of 3 geleden door een groot aantal mensen er bij harrisons op heeft aangedrongen de vraag te beantwoorden of ze chemicalien gebruiken (ik weet niet of dit in het voer of bij het productieproces was nu ik er over nadenk) en toen hebben ze daar bevestigend op geantwoord.

Ik vind dat ze erg veel knoeien met de harrisons en niet dat ik gierig ben maar aangezien ik niet zeker weet welke pellet het beste is ik liever wat door elkaar voer. Ze krijgen nu hoofdzakelijk ecobird en daarbij zupreem en wat nutribird (restje). Ze eten alles goed en volgens de dierenarts waar ik nu stage loop zijn alle pellets sowieso beter dan zaad... (of dit klopt? sommige vogels zien er met zaadvoeding beter uit dan met pellets, maar je kan natuurlijk niet in de vogel kijken)

bedankt voor je reactie egwene!

ow en bij die links van ecobird krijg ik steeds de homepage, maar ik heb die site helemaal gelezen en via daar heb ik ze ook gemaild. Misschien kan jij het nog een keer proberen met alleen de vraag over het calcium gehalte Wink

IK heb net een cursus honden en kattenvoeding gehad, en teveel calcium is net zo schadelijk als te weinig (vergroeide botten bij honden e.d.) dus ik zou graag weten hoeveel er in zit... sjors heeft meer nodig, maar ik wil niet dat de rest daardoor teveel krijgt omdat ze hetzelfde voer krijgen. Confused

Ik vind het jammer dat er nog maar zo weinig onderzoek is gedaan naar pellets hier in NL. Weet jij toevallig meer sites die gaan over onderzoek? (in amerika is daar al vast veel meer over geschreven)
Bericht Woensdag 21 Mei 2008 7:06 pm
Rocco
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

toevoeging:

en ze krijgen natuurlijk nog steeds harrisons Wink
Bericht Woensdag 21 Mei 2008 7:13 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmm, ik hoop dat Pluis hier kijkt. Misschien weet zij wat meer over de Harrisons. Wink

Misschien helpt het om je pellets (sowieso) in te pakken of in een speeltje te stoppen zodat ze er echt moeite voor moeten doen? Hier heeft dat heel erg geholpen. Zazu knoeit niet meer zo veel. Very Happy
De Harrisons is niet goedkoop, vind je helemaal niet gierig.. Wink

Ik weet niet of alle pellets sowieso beter zijn dan zaad. Het lijkt mij als je prettybird (met BHA enzo) voert dat het niet echt lekker is.

Ik heb het de laatste tijd een beetje druk. Ik kom nauwelijks nog op Amerikaanse sites. Embarassed
Bericht Donderdag 22 Mei 2008 7:06 am
Rocco
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

ik heb al verschillende voederspeeltjes, tiki take out, crazy eight, snack rack, dat schatkist ding.... rocco snapt de tiki take out, maar de rest snappen ze allemaal (nog)niet. (moet ik maar even grondig voor gaan doen dan Razz ) ik heb ook twee threat wheels, dus die moet ik maar weer eens gaan gebruiken.

Ik voer ze vaak ook teveel Embarassed en mn vader blijft ze teveel nootjes enzo bijvoeren Evil or Very Mad Evil or Very Mad dus ik ben bang dat ik ze dan maar even beter af kan schaffen....

Vandaag weer even op stage met de dierenarts er over gehad. Zij heeft zelf het beste gevoel bij harrisons omdat deze ook altijd eerlijk terugmailen e.d. Maar ze zegt ook dat elke soort zijn eigen pellet zou moeten hebben en daar vind ik harrisons nog erg in tekort schieten eerlijk gezegd.... Ik wil het hier eigenlijk ook nog met Frank over hebben maar die heeft het erg druk dus hopelijk lukt dat nog een keer. Hij schijnt zich ook verdiept te hebben (logisch Rolling Eyes ) daarin dus wie weet wat hij zegt.
Bericht Donderdag 22 Mei 2008 8:56 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmm wat jammer dat ze het nog niet snappen. Misschien moet je er superlekkere dingen indoen en het niet te moeilijk maken? Je kan het ook voordoen. Very Happy Da's natuurlijk nog beter. Of zelf de lekkere dingetjes eruit vissen en het ze dan zo geven. (Ik spreek nu even voor je engeltjes Very Happy)
Volgens mij hoeven ze bij jou niets te doen om lekker te eten, hahaha! (Met jou en je vader die ze zo verwennen!)

Ik denk dat het inderdaad idealer zou zijn om voor iedere soort (of iig groep) een eigen pellet te hebben. Misschien komt dat nog? Of je kan zelf wat dingen bijvoeren.

PS Zag trouwens dat je nog maar één profiel had.. Heb je nog maar één gaaitje? Twisted Evil Laughing
Bericht Zondag 25 Mei 2008 9:31 am
Rocco
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja ik heb alleen Oscar Razz Wink

de rest staat wel in mn dagboek, ben soms een beetje lui Embarassed
Bericht Zondag 25 Mei 2008 11:16 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Whahaha ik merk het! Laughing Dat wordt alleen een kaartje voor Oscar! Laughing
Bericht Zondag 22 Juni 2008 12:38 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 29 Augustus 2008 11:30 pm
  Berichten van afgelopen: