Zupreem en Roudybush pellets!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Aan mijn mening zal je niet veel hebben aangezien ik in Belgë woon maar desondanks wil ik toch zeggen waar ik mijn Harrison's haal. Ik bestel ze via mijn dierenarts van de honden, hij heeft ze dan na een dag of 3 bij hem en dan kan ik ze bij hem ophalen.
Heb ik geen verzendkosten of zo en kan ik ze halen wanneer het me past, bij onze DA mag ik ze zelfs op een zondag halen, ff bellen en langskomen zegt ie altijd. Laughing Laughing Daarom dat ik ze liefst via hem bestel. Wink
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 2:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Bij mij is het best duur bij de DA. ik betaal hier in de winkel voor 1 pund hpc 18euro Shocked en op deze site http://www.winkelplein.nl/harrisonsvogelvoeding/

12.85 euro. wel verzendkosten maar dan bestel ik ook nog juveline en powertreats en dan is het goedkoper als bij de winkel hihih.
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 2:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Rocco
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

harissons bestel ik via dierenkliniek hoogvliet. Daar is het het goedkoopst (link had ik van Sue Wink )
Zupreem en roudybush nu dus via Happybird
Nutribird kan je overal krijgen
Ecobird via hun eigen site
Scenic heb ik maar één keer een zak van gehad dus daar heb ik nu zo geen link van.
Via lorreco en papegaaienwinkel bestel ik ook regelmatig dingen. Ruim assortiment, en bij de laatste zijn de verzendkosten maar 4 euro. ze zijn daar wel erg duur met de harrisons.

Dierenwinkels verkopen over het algemeen idd die 3 merken. De rest komt op den duur hoop ik nog. Al ken ik ook dierenwinkels die zelfs die pellets er weet uit hebben gegooid omdat het niet verkocht Confused Dan is het ook maar net of je je best ervoor doet omdat veel mensen er onbekend mee zijn (of niet genoeg doorzettingsvermogen hebben Razz )
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 2:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ja ik ook indd bij hoogevliet dat is ook spijkernisse hihi.

scenic heb je ook bij parrotparadise.eu maar daar hebben ze het er net in en gaan ze kijken of het loopt. dus van paradise mix kan je maar 2 pound bestellen en van de jungle 25 pound:S
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 3:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Rocco
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja het valt me tegen dat scenic nog niet zo makkelijk te verkrijgen is. Het is een tijd geleden dat ik dat heb geprobeerd en ben eigenlijk wel benieuwd. Toen aten ze het maar matig en verbrande ik steeds mn lip als ik een kusje kreeg Laughing

Op de zakken zelf staat niet veel product info geloof ik? Toen niet in ieder geval. Nou ik heb hier nog 3 kilo aan verschillende pellets dus ik moet nog even voor ik weer mag bestellen Sad of meer gaaitjes Twisted Evil
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 3:39 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ik heb hier ook een zak Scenic en er staat inderdaad helemaal nix op. Ging wel een informatieblaadje mee in de doos, maar daar stond ook geen samenstelling op, als ik het me nog goed herinner. Wel informatie mbt. overzetten op pellets, en gemiddelde hoeveelheden voer per soort.
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 5:03 pm
Rocco
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

dat is wel raar want dat moeten ze officieel wel vermelden Confused
Ik weet alleen dat er sowieso zout in zat (toch?)
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 5:11 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Da's volgens mij overal in, verschilt alleen in de hoeveelheid ...
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 5:18 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik ga ook eens kijken zakje heb ik niet meer heb wel nog een emmer
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 5:19 pm
Rocco
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

bij die testuitslagen stond niet dat er overal zout in zat. Of zouden ze het alleen vermelden als het extreme gehaltes bevatte?
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 5:25 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

dit staat er op:

Yello corn, soyabean meal, corn glute, cron hominy, dehydrated alfalfa meal, sugar beet pulp, apple fibre, sucrose, soybean oil, dicalcium, phosphate, calcium carconate, sodium chloride, lysine, propionic acid, vitamine c source as l-ascorbyl-2, polyphosphate, choline chloride, zinc oxide, ferrous sulfate, manganese oxide, nicotinic acid, d-calcium pantothenate, copper sulfate, menadione, dimethypyrimidinol bisulfite, vitamine k, riboflavin supplement, thiamin mononitrade, ethylenediamine, dihlydriodide, sodium, selentine, biotin, folic acid, pyridoxine HCL, vitamine B6, cyanocobalamin, vitamine B12, stabilized retinly palmitatie, vitamine A, D-activated, animal sterol, vitamine D3, dl-alpha tocoherol acetate vintamine E, natural colours and natural flavours.

zullen wel wat spelfouten in staan had niet zoveel tijd het goed over te typen
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 5:33 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

En er staat nog een hele lijst met hoeveel procent alles bevat
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 5:34 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Rocco
bij die testuitslagen stond niet dat er overal zout in zat. Of zouden ze het alleen vermelden als het extreme gehaltes bevatte?

Hangt misschien ook van de benaming af Smile ? Want zout hoeft niet altijd 'zout' heten Laughing

Die testuitslagen, hoe ben je er aan gekomen ? Heb je ze misschien nog ergens, zodat we ze ook kunnen bekijken ?

Ik ben ook al jarenlang op onderzoek ivm. de voeding en dit lijkt mij wel heel interessant en bruikbaar ... (niet alleen voor mij, denk ik Smile)
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 5:39 pm
Rocco
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

die testuitslagen staan toch hier onder het topic 'pellets en de stoffen die ze bevatten'

volgens mij is dit wel al oud... misschien dat sommige voeders dus al aangepast zijn. Van de roudybush weet ik dat ze imiddels ethoxyquin vervangen hebben voor natuurlijke anti-oxydanten.

Millie bedankt voor je lijstje, zal wat overtyp werk geweest zijn Shocked
(staat dit ook niet op de site toevallig ? Embarassed )
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 6:26 pm
Rocco
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Whole grain yellow corn, soybean meal, corn gluten meal, corn hominy feed, sucrose, sugar beet pulp, dehydrated alfalfa, soybean oil, zinc sulfate, flaxseed oil, dicalcium phosphate, niacin supplement, apple fiber, manganese sulfate, ferrous sulfate, calcium carbonate, calcium pantothenate, sodium chloride, l-lysine, copper sulfate, riboflavin supplement, thiamin mononitrate, cobalt oxide, folic acid, menadione nicotinamide bisulfite, l-ascorbyl-2-polyphosphate (source of vitamin C), pyridoxine hydrochloride, choline chloride, propionic acid, ethylenediamine dihydriodide, d-biotin, sodium selenite, vitamin B-12 supplement, vitamin A supplement, vitamin D-3 supplement, vitamin E supplement. (Apple and Chili flavors contain a small amount of certified food color).

bovenstaande van de site:
de gekleurde pellets bevatten dus toegevoegde kleurstoffen (logisch anders krijg je die kleur niet) http://www.scenicbirdfood.com/parrotingredient.htm
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 6:32 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 28 Augustus 2008 7:40 am
  Berichten van afgelopen: