Heeft er iemand ervaring met xtravital premium van Beaphar voor papegaaien.
Vinden ze het lekker en doen ze het daar goed op
Maandag 7 Juli 2008 2:22 pm
Fluffy Sue Site Admin
Re: xtravital premium zaadmengeling
Ik heb het een tijdje gevoerd maar ik was er niet zo tevreden over. Hoewel ze het lekker vinden kan ik niet zeggen dat ze het er goed op deden. Het is geen compleet voer.
Dinsdag 8 Juli 2008 8:31 am
SPREEUW Eitje
Er staat dus in het boekje wat bij de verpakking zit dat het een complete
uitgebalanceerde maaltijd voor de vogel is.
Ook zouden er
gecheleerde
mineralen inzitten. Gecheleerde mineralen zijn omhult door aminozuren en worden beter opgenomen door de vogel.
Er zitten 20 tot 30 verschillende zaden in en er is eivoer aantoegevoegd.
Maar er zitten ook veel zonnebloempitten in. Ooit gehoord van gechelleerd
Zonnebloempitten zijn niet goed. Die kun je wel tussendoor als snoepje geven, maar voor standaard in het voer zijn ze eigenlijk te vet.
Het probleem met zaadvoer is dat alle zaden
samen
een compleet voer zijn. Maar in praktijk eten vogels niet alle zaden samen, ze pikken eruit wat ze lekker vinden en knoeien met de rest (Solace gooide ze zelfs uit de kooi ). Daardoor krijgen ze niet alle voedingsstoffen binnen.
Heb je al eens over pellets gedacht? Bij pellets bevat ieder brokje dezelfde voedingsstoffen, dan maakt het niet uit of ze alles eten. Je hebt pellets die allemaal dezelfde kleur en vorm zijn, maar je hebt ook pellets met verschillende kleuren en vormen. Solace houdt niet van pellets die allemaal dezelfde kleur zijn, kennelijk is hij erg visueel ingesteld over zijn voer. Hij krijgt nu Nutribird en Scenic, die hebben meerdere kleurtjes.
Er is in dit forum een sticky over pellets, je zou daar eens kunnen kijken. Harrisons staat heel hoog aangeschreven maar is vrij prijzig.
Hier krijgt onze Jos vooral Pellets (eindelijk gelukt sinds kort) en dan als extra een klein laagje zaadjes als snoepjes zeg maar per dag maar hij moet zijn buikje vullen met zijn pellets. Uiteraard krijgt hij ook dagelijks zijn nodige portie fruit en groenten en noten.
Vrijdag 11 Juli 2008 10:15 pm
Fladder naar forum:
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 28 Augustus 2008 2:22 am