|
|
|
Laura B
Moderator

| Rozenbottels... |
|
|
dag allemaal, hier even een berichtje uit Brabant....Ik probeer zo vaak mogelijk de berichtjes te lezen, maar mis helaas een hoop! Nog een paar weken stage.....
Zoals velen ongetwijfeld hebben gemerkt beginnen de rozenbottels alweer te rijpen, nu wil ik van jullie graag weten, wanneer je ze moet plukken en zijn er ook dingen waar je verder op moet letten. Ik heb nu twee soorten gezien, sommige zijn meer rond van vorm andere meer ovaal, kun je ze allebei geven? En worden ze niet bespoten of iets?? Bij ons staan de meeste rozenbottels in gemeenteplantsoenen en ik weet niet of daar gif wordt gebruikt of iets dergelijks....Graag jullie mening...  |
Maandag 11 September 2006 4:27 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Nee, die gebruiken meestal geen gif hoor, even afspoelen en je kunt ze zo geven. Ik zou ze alleen niet langs een TE drukke weg gaan plukken ivm uitlaatgassen
Hier zijn de bottels al zoooo rijp...dat ze eigenlijk niet mooi meer zijn Mjah...tot nu toe heb ik iedere dag met Tommy bottels gezocht en ze hebben er toch wel een hele poos van mogen genieten. Ik wil nog eens kijken of er toch niet nog ergens in een verborgen hoekje van de struiken minder rijpe zijn om in te vriezen
De ronde, die dikke vinden ze bij ons t lekkerst, maar die andere is later rijp, dus die ga ik ook weer proberen. |
Maandag 11 September 2006 6:14 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Rozenbottels... |
|
|
Hey Laura! Leuk wat van je te horen! Helaas heb ik geen ervaring met rozenbottels..  |
Maandag 11 September 2006 8:08 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Tommy, bedankt voor de info!!!!!!!
Hee Sue (en anderen natuurlijk ), ik kom af en toe even kijken naar de nieuwe berichtjes, maar het is vaak teveel om allemaal te lezen, ik mis het wel hoor! Er zijn ook een hoop nieuwe mensen bijgekomen, heel gezellig....
Met Cleo is alles goed, haar buikje wordt steeds meer oranje en tussen haar en mn vriend gaat het ook al iets beter, maar ze trekt meer naar mij, zal helaas wel zo blijven ben ik bang! Ik hoop over een paar weken weer meer online te zijn.....groetjes en tot snel allemaal...  |
Dinsdag 12 September 2006 6:59 am |
|
|
Danny
Moderator

Niet te lang wegblijven,he!!!
Heel veel plezier,Laura.
Hopelijk snel tot ziens!!! |
Dinsdag 12 September 2006 7:11 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Het valt afgelopen week wel mee met de berichtjes hoor.. Het is best rustig. Zeker het mooie weer?
Cleo krijgt dus echt haar volwassen verenpakje?
Tot snel! |
Dinsdag 12 September 2006 6:44 pm |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 1 December 2008 7:34 pm
|
|
|
|
|