De advertentie van de Huisdiersuper

pinda's?!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
pedro
Kuikentje

pinda's?!  Reageer met quote  

ik las hier een stukje over pinda's op hareco.nl:

Bekijk uw mengsel daarom zeer kritisch en verziek uw papegaai niet met verkeerde voeding. Een tweede ingredient die vaak in mengsels zit is pinda's. Absoluut nooit geven is ons devies, het komt soms voor dat in deze pelpinda's bepaalde schimmels zitten waardoor uw papegaai, op voor u onverklaarbare manier, opeens dood onder in zijn kooi ligt. Daarom is het ook onverklaarbaar dat er nog steeds pinda's in de handel zijn voor papegaaien.
Iedere keer horen wij weer van schrijnende gevallen waarbij de oorzaak in de voeding zit.

Wat denken jullie hierover? ikl geef mijn gaaitje wel gewoon pinda's door het voer.
Bericht Donderdag 1 September 2005 9:40 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

De meesten hier geven hun gaai om deze reden GEEN pinda...inclusief mijzelf. Wink

De schimmel stapelt zich op in hun lichaam en zal dus niet, nooit verdwijnen...uiteindelijk kan dat hun dood worden Confused
Bericht Donderdag 1 September 2005 11:14 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
pedro
Kuikentje

Reageer met quote  

Mooi zo, dan weet ik dat ook even Confused

Ik was al een tijdje van plan om op pellets over te gaan, harrison pellets.
Zijn die ook in Nederland leverbaar?
Bericht Donderdag 1 September 2005 1:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

In de Harrison zitten ook Pinda's, maar die zijn denk ik zó bewerkt dat ze geen kwaad meer kunnen?
Anders zou meneer Harrison ze denk ik niet gebruiken?

Harrison pellets zijn gewoon bij de dierenarts te bestellen.. Smile Ik zou wel eventjes rondbellen voor de prijs, omdat die nogal eens kan verschillen per dierenarts!
Bericht Donderdag 1 September 2005 2:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
loontjuhh
Eitje

Reageer met quote  

hallo Smile !
ik geef coco elke dag 1 gepelde pinda als we hebben geoefend als belonnig dus!
ik weet het is slecht en vet!
maar ook wij eten wel es vet!
en wil ook niet zeggen dat iedere gaai het zelfde is maar die van een kenisje van mij is nu 62 jaar.. en krijgt ook gewoon pinda's!

liefs loontjuhh en coco
Bericht Vrijdag 16 September 2005 2:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Vet maakt niet uit hoor.. Je kan ook een stukje walnoot geven. Of macadamia, ken je dat? Da's echt super voor ze! Zitten veel vitamientjes in! Smile

maar die van een kenisje van mij is nu 62 jaar.. en krijgt ook gewoon pinda's!
Ik denk niet dat dit een goed argument is.. Persoonlijk dan, en niet om je aan te vallen: Sommige mensen roken echt heel veel (Sorry rokers! Zelf rook ik ook af en toe!) en sommige mensen worden ook 90. Maar, er zijn ook heel veel mensen die vroegtijdig overlijden aan de gevolgen van roken.
Hetzelfde met drugs. (Om maar even een extreem voorbeeld te noemen)
Sommige mensen worden er 90 mee, maar de meeste mensen zullen die leeftijd niet halen.. Sad
Bericht Zaterdag 17 September 2005 9:48 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nee precies Fluf, bij Pindas gaat het ook meer om de schadelijke schimmels dan om het vet he? Wink
Bericht Zaterdag 17 September 2005 9:46 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ja, naar mijn weten zijn het de schimmels die schadelijk zijn. Al hoor ik hier weer schimmels 'in de dop'
Wie weet precies hoe het zit?
Bericht Zondag 18 September 2005 12:23 pm
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

ik geef Japie ook wel eens een doppinda, maar dan alleen die ik voor onszelf koop bij een notenkraam...voor humaan gebruik dus!!!
dan ga ik ervan uit dat ze voor ons mensen geen oude pinda's of B kwaliteit verkopen....

ik denk dat het zoals met alles is...je kunt het weleens geven maar NIET tevaak of teveel Wink

de doppinda's die vaak door het voer zitten, die zijn vaak ouder, omdat het voer (helaas) wat langer blijft liggen....

door mijn voer zitten geen doppinda's dus hoef ik daar niet op te letten!!

heb voor Japie om te proberen Harrison pallets gekocht...hij heeft er de eerste dag een paar van gegeten...maar dat was ook meteen de laatste keer ook!!
ik geef hem nu al dagen de helft van zijn "normale" voer...in de hoop dat hij ook een paar pellets eet.....maar niet dus Confused
hebben jullie nog tips hoe ik hem daar wel aan kan krijgen???
Bericht Vrijdag 30 September 2005 10:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Eerlijk gezegd denk ik dat doppindas voor mensen ook niet oke zijn Sad
Eerst dacht ik van wel, maar een oom van mij zit in het veevoer...voor bedrijven dus. Hij vertelde dat diervoer voor consumptie dieren geen pinda meer mag bevatten en dat dat voer nog strenger wordt gecontroleerd dan menselijk voer Shocked Nou ja, dan denk ik dus dat pindas in de dop ook niet echt geweldig zijn Rolling Eyes

Hoe zet je hem over op ander voer Laughing Doorzetten! Dat is de enige manier Wink
Bericht Vrijdag 30 September 2005 12:31 pm
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by jeannette
heb voor Japie om te proberen Harrison pallets gekocht...hij heeft er de eerste dag een paar van gegeten...maar dat was ook meteen de laatste keer ook!!
ik geef hem nu al dagen de helft van zijn "normale" voer...in de hoop dat hij ook een paar pellets eet.....maar niet dus Confused
hebben jullie nog tips hoe ik hem daar wel aan kan krijgen???

Hoi Jeannette,

Bij Herman was het ook een kwestie van doorzetten. Nu hij eenmaal aan de pellets gewend is, geeft hij er zelfs de voorkeur aan boven zijn oude voer (XtraVital). Daar had ik nog wat van staan dus ik dacht het nog even op te maken, maar daar denkt meneer heel anders over.

Op Parrotbunch staat een prima schema, dat hebben wij ook -ongeveer- aangehouden.

Succes, de aanhouder wint!
Bericht Vrijdag 30 September 2005 1:22 pm
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

nou dat wordt dan wat.....eerst al Japie zijn ene M&M per week van zijn menu gehaald.....en nu ook nog die ene doppinda per dag???!!! Confused
dat zal wel een tijdje minder gezellig worden!! Wink
ik ga Japie natuurlijk wel vertellen dat dit NIET van mij afkomt!!! dat begrijp je toch wel Tommy>>?? Laughing

laat ik nu maar wel zijn stukje kaas blijven geven...ook al is dat nou ook niet 't beste om hem te geven...maar als ik daar nu ook mee ga stoppen....dan sta ik niet in voor de consequenties Razz

Parrotbunch...is dat één of andere site Mees???
dan ga ik daar wel op kijken....want ik geef Japie nu iedere dag een paar pellets...en de volgende morgen liggen die nog gewoon in zijn bakje!!! dan gooi ik ze maar weer weg, en doe ik er 's middags weer nieuwe in....maar daar vind ik 't voer een beetje te duur voor!!!
ik wil echt alles voor hem kopen, maar dan moet hij 't natuurlijk wel opeten!!

maar bedankt voor jullie advies!!
Bericht Vrijdag 30 September 2005 2:12 pm
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Bericht Maandag 3 Oktober 2005 11:05 am
Mees
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Bericht Maandag 3 Oktober 2005 11:07 am
jeannette
Fladderaar

Reageer met quote  

bedankt Mees!! ik ga er zeker kijken....en ik hoop dat Japie straks net zo goed pellets eet als jou vriendje!!
Bericht Dinsdag 4 Oktober 2005 5:31 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 1 December 2008 10:11 pm
  Berichten van afgelopen: