Pellets: Kwaliteit ecobird

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Voeding van papegaaien en parkieten - Pellets/ zaad?

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Pellets: Kwaliteit ecobird  Reageer met quote  

Met toestemming van de auteur gekopieerd

de redenen naar Meppel te gaan waren voor mij in de eerste instantie als 1e Rocko's bijtgedrag, 2e Bobo's gemekker wat af en toe de spuigaten uitloppt en ten 3e Kinky's 'pitbullgedrag'. Ik had natuurlijk van alle adviezen op diverse fora al een aantal in praktijk proberen te brengen maar aangezien ik het niet verbeterde maar eerder leek te verslechteren dacht ik: "ik ga eens kijken in Meppel, baat het niet...."
Ik ging voor een GEDRAGSCONSULT dus en voor niets anders. Van diverse zijden was ik al gewaarschuwd voor de gepeperde rekening waarmee mensen soms ongevraagd opgezadeld werden en ik die welliswaar pelletvoeding geef aan mijn papegaaien maar niet het merk dat deze vogelarts promoot en importeert heb dan ook wijselijk voorasf in het midden gelaten WELKE pelletvoeding ik mijn papegaaien gaf.
Tijdens het nakijken van de ontlasting en het wegen en nakijken van de papegaaien werd mij verteld dat ze in een goede conditie verkeerden. Het was te zien aan de glans op hun koppies - zo werd mij verteld - dat de pelletvoeding zijn werk deed.
Aan het einde van het consult werd ons gevraagd of we palmolie hadden, het was noodzakelijk onze vogels dit bij te voeden aangezien dit in Harrisson niet aanwezig (of wellicht onvoldoende aanwezig) was. Ik heb toen pas gemeld dat wij geen Harrisson maar Eco-Bird voeden en de onvermijdelijke discussie over voeding laaide weer op
Eenmaal bij de balie was de rekening gepeperd, mijn partner zag een aantal zakjes liggen waaronder olie, juvinille en andere zaken waarvan we nog steeds niet weten wat het was.
Niet besteld = niet afgenomen. (al was ik met de olie wel accoord gegaan). Moet zeggen dat ik van zowel zijn gedragsconsult áls van zijn verkoperskwaliteiten onder de indruk was. Na al die onbestelde troep er te hebben laten aftrekken waren we toch zo'n 60 euro goedkoper uit. Maar denk dat hij best veel mensen met zijn vanzelfsprekende deskundigheid overbluffen zal en zo nog een aardig beetje zal verkopen naast zijn gedragsconsult.
Vind ik dat fout - nah... kan de humor er wel van inzien. Begrijp ook best dat iemand achter zijn product staat. Maar gekke henkie zijn we natuurlijk niet
Bericht Dinsdag 31 Januari 2006 8:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Laughing Laughing Laughing Hahaaaa ja ik had dit al gelezen...ik vind t geweldig dat ze niet hadden gezegd dat ze geen harrisons voeren Laughing
Bericht Dinsdag 31 Januari 2006 9:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Grappig, ik ken diegene Smile Als ik vrij was geweest, was ik eigenlijk meegegaan, maar helaas...
Bericht Woensdag 1 Februari 2006 8:02 am
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Laughing Laughing Laughing Hahaaaa ja ik had dit al gelezen...ik vind t geweldig dat ze niet hadden gezegd dat ze geen harrisons voeren Laughing

Hahahah ja vind ik ook Laughing
Bericht Woensdag 1 Februari 2006 8:19 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Narda
Eitje

Reageer met quote  

Jawel ik herken dit verhaal heel goed en ik wil wel erkennen dat hij heel goed werk doet en waarschijnlijk de beste in zijn vak is maar ik vindt dat hij de mensen in hun eigenwaarde moet laten en niet moet behandelen als onwetende kleine kinderen maar ten tijde dat ik er was had hij de palmolie nog niet dus weer wat bijverdienste niets op tegen hoor maar hij moet het niet zo opdringen en dat zijn pallets goed zin dat is buiten kijf maar het prijs kaartje ook goed ik ben weer van mijn woordje af en veronderstel dat het geen afbreuk aan een gedrags cursus zal doen want dat blijft een must vindt ik maar er zijn meerdere die dat geven .
Narda
Bericht Vrijdag 17 Februari 2006 9:51 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik ben op het moment bezig met onderzoek naar de ecobird.. Ik had in het verleden van iemand die biologie studeerde, begrepen dat biologische produkten gecertificeerd moeten zijn: Door Skal, eko ofzoiets.
Aangezien ik dit bij de ecobird nergens terug kon vinden heb ik wat op google gezocht en wat artikeltjes gevonden.
Wordt vervolgd.. Smile
Bericht Zondag 19 Maart 2006 8:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ik ben benieuwd.
Bericht Zondag 19 Maart 2006 9:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ben ook benieuwd Sue!
Bericht Zondag 19 Maart 2006 11:06 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Stond er niets op het zakje Sue Twisted Evil
Ben ook benieuwd hoor!!!!!
Bericht Maandag 20 Maart 2006 1:09 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Bas Schurink
Vlieger

Reageer met quote  

ik kan het niet vinden op de verpakking Confused
Bericht Maandag 20 Maart 2006 7:55 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Jamy: Nee op dat stomme zakje stond niets.. Twisted Evil

Bas: Er staat wel iets op over een EEG verordening.. Smile
Bericht Maandag 20 Maart 2006 11:11 am
Bas Schurink
Vlieger

Reageer met quote  

ik zal straks nog eens beter kijken.
Bericht Maandag 20 Maart 2006 2:05 pm
Bogucci
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi,

Tum Tum krijgt sinds kort Nutribird G14 in combinatie met Prestige premium zaad. Inmiddels heb ik begrepen dat Nutribird niet goed is. Ik zit te twijfelen tussen Harrison en Eco bird. Sommigen zweren op Harrison, maar nu ik het verhaal over het bezoekje aan Dhr. Hooimeijer heb gelezen vraag ik me af of Eco bird niet net zo goed is?
Bericht Zondag 25 Juni 2006 10:35 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik voer ecobird en Cleo eet het goed en ziet er ook goed uit. Daarnaast krijgt ze elke dag groenten en fruit, regelmatig eivoer en ook zaadmengsel, voor de afwisseling. Ik vind de prijs ook redelijk, want Harrisons is toch prijzig. Maar er zijn hier ook mensen die weer betere ervaringen hebben met Harrisons.
Ik denk dat het allebei goede pellets zijn, maar door het gewoon uit te proberen merk je vanzelf wat je vogel het lekkerste vindt. Wink
Bericht Maandag 26 Juni 2006 9:07 am
Bogucci
Vlieger

Reageer met quote  

Hoi Laura,

Probleem is Tum Tum eet zo goed als geen fruit, groente, noten en kruiden. Ze heeft vorige week twee mini-mini-mini worteltjes gegeten. Rijst en pasta is ze verzot op, maar daar zit niet de voedingswaarde in die ze nodig heeft.
Heb vanochtend mijn DA gebeld en heb 1 pound High Potency Fine besteld, als Tum Tum het lekker vindt bestel ik volgende keer een groter pak.
Bericht Maandag 26 Juni 2006 9:27 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 7 Oktober 2008 5:57 am
  Berichten van afgelopen: