|
|
|
Janina
Vlieger
|
quote:
Originally posted by Igor
De laatste sturen het ook op, alleen zijn de verzendkosten redelijk hoog geloof ik.
:
Klopt, het word met de ptt verstuurd en die zijn zo achterlijk hoog qua verzendkosten. 8 euro, nou dan heb je bijna een nieuwe zak.
Niet alle aga's pikken ze er meteen uit hoor, het zijn vooral diegene die alles wel eten, die kieskeurige aga's hebben langer de tijd nodig.
Maar zien eten, doet eten
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ikzelf vind de scenic er smakelijker uitzien dan de Ecobird en het rukt ook fatsoenlijker.
Ik vind Ecobird net hamstervoer  |
Donderdag 3 Augustus 2006 10:24 am |
|
|
Janina
Vlieger
|
quote:
Originally posted by Igor
De laatste sturen het ook op, alleen zijn de verzendkosten redelijk hoog geloof ik.
:
Klopt, het word met de ptt verstuurd en die zijn zo achterlijk hoog qua verzendkosten. 8 euro, nou dan heb je bijna een nieuwe zak.
Niet alle aga's pikken ze er meteen uit hoor, het zijn vooral diegene die alles wel eten, die kieskeurige aga's hebben langer de tijd nodig.
Maar zien eten, doet eten
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ikzelf vind de scenic er smakelijker uitzien dan de Ecobird en het ruikt ook fatsoenlijker.
Ik vind Ecobird net hamstervoer  |
Donderdag 3 Augustus 2006 10:26 am |
|
|
Igor
Vliegende acrobaat
|
Gewoon naar vragen bij Hedwig, Danny. Je krijgt waarschijnlijk zo een probeer-bakje mee! Zij gebruiken het nu ook in het NOP voor diverse vogels.
Klopt hoor Janina. Er zit ook smaak en kleur verschil tussen de pellets. Daarom wilde wij het gaan geven, het ziet er lekkerder en uitdagender uit. We willen het over een tijdje nog een keer proberen, maar we hebben helemaal geen problemen met de eco, dus als ze dat willen eten... prima  |
Donderdag 3 Augustus 2006 10:50 am |
|
|
|
|
Bogucci
Vlieger
|
Mijn valkje krijgt sinds een paar weken High Potency Fine van Harrison. Ze is er niet echt dol op en nu heb ik vernomen dat deze pellets erg veel eiwitten bevatten. Als deze pellets op zijn bestel ik Life Coarse Fine van Harrison. |
Donderdag 3 Augustus 2006 11:29 am |
|
|
Ziya
Moderator

Wat voor pellets kan ik het beste halen?
Ecobird of Scenic, voor aga's, grijsje, en pyrrhura..
nutribird p15, wilden ze niet.. en is die wel of niet goed? |
Woensdag 30 Augustus 2006 5:22 pm |
|
|
Loes
Fladderaar
Ben wel benieuwd hoe het inmiddels met het onderzoek naar de Ecobird staat Fluffy Sue?  |
Zondag 19 November 2006 9:55 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Oeps, ik moet bekennen dat het er een beetje bij ingeschoten is.
Ik had een tijdje geleden een to-do lijstje.. Maar dat heb ik per ongeluk weggegooid denk ik?  |
Zondag 19 November 2006 2:14 pm |
|
|
Loes
Fladderaar
Wat jammer! Ben eigenlijk wel erg benieuwd. Zou zo graag een onderzoek zien naar de verschillende soorten die hier in Nederland te koop zijn, dus de Nutribird, Scenic, Ecobird, Harrsions, Kaytee, Pretty Bird enz.  |
Zondag 19 November 2006 2:39 pm |
|
|
Onyx.Ikarus
Eitje
|
Is er nog iets op te merken aan ecobird pellets? Ik probeer mijn gaaitje eraan te krijgen. Het lukt nog niet helemaal lkker.
Hij had vanaf donderdag pellets in zijn voerbak. Af en toe iets verkruimeld maar vandaag voor het eerst er lekker van gegeten. Ik vond het hartstikke spannend, het was al bijna 5 dagen dat hij bijna niks gegeten had (ik voerde hem alleen 's avonds voor het slapen gaan wat groente/fruit zodat hij niet met een lege krop gaat slapen). Maar gelukkig vandaag at hij de pellets (Ecobird), ik had ze tot een papje gemaakt met sap en warm gemaakt in de magnetron. |
Maandag 15 Oktober 2007 4:51 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hey wat goed dat je gaaitje sinds vandaag pellets eet. Hoe oud is hij? Wat voor vogel is het?
PS Welkom hier! |
Maandag 15 Oktober 2007 5:54 pm |
|
|
Onyx.Ikarus
Eitje
|
Hahaha, ik kom gewoon even binnenvallen zonder mij voor te stellen of wat dan ook
Ik heb een grijze roodstaart. Hij is 6 maandjes oud, geboren in mei dit jaar. Ik heb hem bij een hobbykweker vandaan. Het was zijn eerste (en enige) kuikentje. Eigenlijk wilde hij hem houden maar omdat de gaai een handicap heeft was dat voor hem niet mogelijk. Ik heb hem nu 1 weekje en hij is meestal superlief!
Edit: het is wel beledigend hoor, dat 'eitje' bij mijn naam. Ik ben helemaal geen ei. |
Maandag 15 Oktober 2007 5:59 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Kan gebeuren.. Er is geen man overboord hoor.
Wat leuk, een grijsje! Wat leuk dat hij het eerste kuikentje was. Altijd leuk als ze een speciaal plekje bij een kweker hebben gehad.
Wat heeft hij precies voor handicap?
PS Als je wat meer berichtjes hebt gepost word je vanzelf een kuikentje.  |
Maandag 15 Oktober 2007 6:14 pm |
|
|
|
|
Onyx.Ikarus
Eitje
|
Hij is platgedrukt toen hij één week oud was. Toen is hij uit het nest gehaald en door een professional met de hand groot gebracht. Daarna is hij weer terug gegaan naar de man die hem gekweekt had. Hij is nu nog scheef en als hij loopt waggelt hij ook heel erg.
Hij kan ook niet zo goed landen (soms wel, maar meestal vliegt hij tegen dingen aan en in planten). Ik ben in afwachting van een bench om hem mee te nemen naar de dierenarts, dan kan hij namelijk (eindelijk) gekortwiekt worden.
Maar, ondanks alles, is hij een hele actieve, blije en lieve vogel. Ik heb hem nu iets langer dan een weekje en hij stapt al op en kan pootjes geven. Vorige week woensdag zei hij zelfs al: "Koppiekrauw" en wees met zijn pootje in zijn nek  |
Maandag 15 Oktober 2007 7:38 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ojee.. Da's wat om op zo'n jonge leeftijd platgedrukt te worden. Heeft hij er zelf last van in de zin van pijn? Is er verder nog iets aan te doen?
Wat is het een vroege vogel zeg met praten. Leuk! |
Maandag 15 Oktober 2007 10:07 pm |
|
|
Onyx.Ikarus
Eitje
|
Hij heeft volgens mij geen pijn. Het liefst is hij de hele dag aan het rennen, vliegen en klauteren. Als hij pijn had denk ik dat hij dat niet zou doen, maar je weet maar nooit.
Wat hij ook heel leuk vind is ondersteboven aan de broekspijp of buik meeliften. Misschien is de wereld wel mooier ondersteboven, ik heb het nog nooit geprobeerd.
Ik zie hem ook maar heel soms boos/minder vrolijk. En dat was toen ineens zijn zaadjes verdwenen waren en hij alleen Ecobird kreeg, toen was hij een paar dagen aan het krijsen en bijten  |
Maandag 15 Oktober 2007 10:12 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Dinsdag 7 Oktober 2008 7:38 am
|
|
|
|
|