|
|
|
esjo
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by annemie2
gaat wel even duren dan voor je een plantje hebt dat groot genoeg is om in te kunnen dartelen. Zou je dat gewoon in een tuincentrum kunnen kopen?
Ja, duurt wel even, hoewel ik vaak last heb dat kamerplanten te hard groeien. wil ik gewoon een leuk klein plantje en binnen de kortste keren zijn ze dan alweer te groot voor het potje en de plek waar die staat Ik denk wel dat ze die bij een intra tuin of ander groot tuincentrum hebben. Zal volgende week eens vragen  |
Zaterdag 15 Maart 2008 8:07 pm |
|
|
PeCe
Beginnende vlieger
Ik ken diverse personen die veel plezier (vooral de gaaitjes natuurlijk) van deze plant hebben gehad. Of het in een tuincentrum te koop is weet ik niet, maar het zou mij niet verbazen. Wie er meer over wil lezen, er is een eigen site over de golliwoog;
http://www.golliwoog.nl
Het plantje is o.a. in de winkel of online bij de vogelkelder te koop;
http://www.de-vogelkelder.nl/w.....mp;catid=2
|
Zondag 16 Maart 2008 1:02 am |
|
|
|
|
annemie2
Fladderaar
De botanische naam is Callisia Repens. Vooral die Repens is belangrijk . Want er bestaan nog andere soorten ook, maar dat is iets anders . Het is een kamerplant. Ik ga vanmiddag eens in een tuincentrum kijken of het er is. |
Zondag 16 Maart 2008 9:41 am |
|
|
kessher
Eitje
drie weken geleden heb ik golliwoog gekocht. Mijn vogels vinden het erg leuk. en zeker lekker. Bij mij staat die plant op tafel. En als ik ze bij / in e lpant zet, dan weten ze dat ze ervan mogen eten. En als ik ze er niet zelf bij zet dan eten ze er ook niet van. Maar ze vinden het echt lekker. Echt een aanrader voor je vogels. |
Donderdag 29 Mei 2008 1:29 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Zal er zeker eens (proberen) aan te denken als ik de volgende keer bij het tuincentrum kom.  |
Vrijdag 30 Mei 2008 1:23 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hmmm ik heb het plantje gezien, maar nog niet meegenomen omdat ik daarna nog ergens naartoe moest en het plantje anders in de auto moest blijven staan. (de zon stond erop)
Het is een wasachtig plantje, met dikkere blaadjes dan ik had verwacht! |
Zaterdag 28 Juni 2008 9:27 am |
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Ships, nooit meer aangedacht. Ik schrijf hem nu op een boodschappen briefje. Wil het toch uitproberen.  |
Zondag 29 Juni 2008 9:47 pm |
|
|
|
|
Jolanda
Beginnende vlieger
had er laatst 1 meegenomen en bij peppie en kokkie inde kooi gezet m. Alles in hun kooi slopen ze maar het plantje lieten ze met rust. Hetzelfde gold bvoor Gijsje.
Gelukkig waren mijn cavia's er wel dol op  |
Maandag 30 Juni 2008 7:32 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
En al je het ophangt? Mijn ervaring met ophangen is dat ze het dan vaak wel accepteren. Of er iig aan knagen! |
Maandag 30 Juni 2008 8:42 am |
|
|
|
|
Rocco
Beginnende vlieger
van de site:
Golliwoog is ook bekend onder de botanische naam Callisia Repens, en wordt onder deze naam als kamerplant verkocht. Het is niet uit te sluiten, en zeer waarschijnlijk dat deze planten met een bestrijdingsmiddel behandelt zijn. Daarom zijn deze planten niet geschikt om aan uw dieren te voederen, en kan bij voedering tot de dood leiden.
dood?
is dat niet een beetje erg extreem? Maar goed ik zou hem dus niet zo snel zomaar bij het tuincentrum kopen. Ze zullen er niet dood aan gaan lijkt me maar of het dan gezond is of slecht door de bestrijdingsmiddelen is dan wel de vraag.
Tuurlijk zeggen ze dit omdat ze het zelf willen verkopen maar toch  |
Dinsdag 15 Juli 2008 8:23 pm |
|
|
Linde
Vlieger
Hier in Leeuwarden verkopen ze het plantje bij de Terraplus, een reptielen/amfibieen speciaalzaak. Daar verkopen ze het zonder bestrijdingsmiddelen, en als voer voor reptielen. Misschien een tip om es in dat soort winkels te kijken?
Ik had het trouwens gekocht, maar ze hadden er niet veel mee gedaan (en ik had em niet genoeg water gegeven, dus.. ) |
Dinsdag 15 Juli 2008 8:59 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Dinsdag 7 Oktober 2008 5:31 am
|
|
|
|
|