|
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
| Eten |
|
|
Hebben jullie wel eens dat je je vogel ziet eten en dan helemaal vertederd bent?
Ik had net een boterham met pindakaas gemaakt en deed een beetje op mijn vinger om aan Sol te geven. Hij begon eerst de pindakaas eraf te likken, maar daarna begon bij in mijn vinger te bijten. Niet hard, het was gewoon een test om te kijken of het vinger (zacht) of pinda (hard) was. Volgens mij hoopte Sol op het laatste . Het was in ieder geval zoooo lief om te zien.
Waar ik ook regelmatig van versteld sta is dat Sol uit een hamsterflesje drinkt. Dat heb ik hem geleerd zodat hij zijn pellets niet meer in z'n drinkwater kan soppen. Sol drukt echt z'n tong tegen het balletje zodat er water uitkomt. Iedere keer als hij dat doet ben ik weer versteld dat hij dat na al die jaren (hij is nu 12-14 denk ik) nog geleerd heeft. Hij is toch veel slimmer dan ik denk . |
Maandag 7 Juli 2008 11:16 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Eten |
|
|
Sol is zéker veel slimmer dan je denkt. Leuk he dat ze je steeds verbazen?
Wat lief trouwens dat hij zo aan je vinger aan het knabbelen was. Kietelde het niet?
Ik ben hier vooral vertederd als ze aan het stoeien zijn met eten. Soms is het ook wel grappig om te zien. Er hangt dan een stukje mandarijn onder die snavel.  |
Maandag 7 Juli 2008 11:51 am |
|
|
Sarah
Moderator

Volgens mij is dat lollig om te zien hoe Sol drinkt aan die hamsterfles. Het zijn echt slimme diertjes. Goede oplossing trouwens.
Onze Jos kan zoooo genieten van zijn rode paprika dat hij mij ook soms laat meegenieten als het een heel sappige is zeg maar. Dan neemt hij een stukje en zit die dan echt zo te pletten precies met zijn snaveltje dat het sap ervan tot in mijn gezicht vliegt als ik juist tegen hem bezig ben. Hahaha, hij kan daar zo van genieten dat ik er ook soms lang kan staan naar kijken. Gisteren kreeg hij ook paprika en wat een moeite deed hij ineens want ik hoorde hem druk in de weer met zijn tong, was er blijkbaar een stukje tegen zijn tralies blijven hangen die hij had weggekatapulteerd maar daar kon hij niet goed bij en zo ver als zijn tong uit zijn snaveltje kon was hij er moeite voor aan het doen.  |
Maandag 7 Juli 2008 1:47 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Eeeh. Tas versus granaatappel hij zat er zooo onder; zelfs op dat kale plekje onder de kuif had ik nog stukjes ontdekt toen hij de kuif een hele tijd later had uitgeklapt (vraag niet hoe hij het er in heeft gekregen).
Ik vind het ook altijd grappig als ze iets eten wat kleurt, bvb. de palmnoten, uit het pootje - hoe dan een pootje gekleurd is en dat ander niet.
En zowiezo als ze eten krijgen; ik probeer er zo veel mogelijk variatie in te houden met pellets, (kiem)zaad, birdiebread, mix van groente en bonen en van alles en natuurlijk ook vers, en ze hebben elke maaltijd als een feest. Ze duiken zo in die voedingsbakjes, zo nieusgierig naar wat er deze keer in zit. Tas ook met zijn stel babygeluidjes voor de gelegenheid, en nog met zo'n blik van 'oooh mama kijk, er is eten !!! Yummieeee !!!'  |
Maandag 7 Juli 2008 3:22 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Sarah
en zo ver als zijn tong uit zijn snaveltje kon was hij er moeite voor aan het doen.
Hahaha die Jos! Het is verbazingwekkend hoe ver die tong uit dat snaveltje kan komen he?  |
Dinsdag 8 Juli 2008 9:43 am |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Tas ook met zijn stel babygeluidjes voor de gelegenheid, en nog met zo'n blik van 'oooh mama kijk, er is eten !!! Yummieeee !!!'
Die geluidjes ken ik. Sol maakt een prrrrrrt geluidje als hij blij is, dus als hij snoepjes krijgt.  |
Dinsdag 8 Juli 2008 9:52 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
quote:
Originally posted by Sarah
en zo ver als zijn tong uit zijn snaveltje kon was hij er moeite voor aan het doen.
Hahaha die Jos! Het is verbazingwekkend hoe ver die tong uit dat snaveltje kan komen he?
Dat is soms echt niet te geloven, precies een slangetje. En dan die gekke bek wat ie erbij trekt.  |
Dinsdag 8 Juli 2008 10:55 am |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 29 Augustus 2008 11:41 pm
|
|
|
|
|
|