|
|
|
Marloes-Anna-Onno
Vlieger
|
| bramentaart |
|
|
Gisteren voor het eert in mijn hele leven bramen geplukt!!!! Geweldig, hele bak vol!!
Dus vandaag recept op internet op gezocht en bramentaart maken maar..... mmmmmmmmmmmmm dat smaakte heerrrrlijk, nou voorruit onno en anna ook een stukje braam uit de taart, anna draaide haar hoofd weg, maar onno was er niet vies van, vrolijk stopte hij het stukje braam in zijn mond, en jawel om het sap eruit te puizelen en vervolgens op me broek het velletje laten vallen!! aaaaaaagggggghhhhhhh bramenvlek in mijn lievelingsbroek!!!!!!!!
Nou goed lang leve het internet: De vlek in karnemeld en audieu bramenvlek en ondertussen ook bramentaart, eer waar feestje!!  |
Maandag 17 September 2007 7:20 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: bramentaart |
|
|
Hahaha wat een heerlijk verhaal. Zie jullie al vrolijk bij de bramentaart.
Misschien een les voor de volgende keer: Bonte boertjes altijd in een hermetisch afgesloten ruimte zetten als ze bramen krijgen hahaha!
Helpt karnemelk tegen bramenvlekken of tegen allerlei vlekken? |
Maandag 17 September 2007 7:50 pm |
|
|
stephen
Vlieger
leuk dat hij dit eet!
en of karnemelk tegen van alle vlekken helpt wil ik ook wel weten (jef heeft al veel broeken ondergesmost ) |
Maandag 17 September 2007 7:59 pm |
|
|
|
|
Wil
Ervaren vlieger
Lekker zo'n smulpartij en gezellig ook nog
Haha ja en dan moet het net weer op je broek vallen he leve de karnemelk, en gelijk een goede tip  |
Maandag 17 September 2007 8:08 pm |
|
|
Marloes-Anna-Onno
Vlieger
|
ik weet eerlijk gezegt niet of karnemelk tegen alle vlekken helpt, ik denk wel dat het het proberen waart is. Het vlekt in ieder geval niet. |
Maandag 17 September 2007 8:23 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hmmm dat zal ik onthouden. Ik houd toch wel van karnemelk dus da's een goede smoes om altijd karnemelk in huis te halen! |
Maandag 17 September 2007 8:25 pm |
|
|
|
|
Maantje
Beginnende vlieger
bramentaart *jammie*
Door het zuur in de karnemelk heft het, het zuur van de braam op vandaar dat karnemelk goed is voor de vlekken  |
Maandag 17 September 2007 8:45 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hmmm ja ja.. Is dat echt zo? Dus het is alleen goed voor bramen (fruit?) vlekken? |
Maandag 17 September 2007 8:51 pm |
|
|
Maantje
Beginnende vlieger
je moet het zo zien. je doet de karnemelk bij het sap van de braam. Door de twee zuren gaat de karnemelk als het ware klonten en zuigt het sap van de braam in zijn klontjes. Klinkt goor maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen Het werkt niet bij alle fruit soorten want niet alle fruit soorten zijn heel zuur maar wel bij veel. Ook bij sinaasappel bijvoorbeeld. |
Maandag 17 September 2007 8:54 pm |
|
|
|
|
coco&joyce
Moderator

he dat wist ik niet das wel handig
maar zou dat ook werken met vetvlekken? |
Maandag 17 September 2007 9:07 pm |
|
|
Maantje
Beginnende vlieger
Ik ben bang van niet, want vet is niet zuur he
Maar om weer even ontopic te gaan
Ik vind het knap dat je nog bramen heb kunnen vinden Hier kan je echt geen braam meer vinden. Of ze zijn uitgerijpt of gewoon weg Hmmmmm toch maar eens een eigen bramenstruik planten denk ik  |
Dinsdag 18 September 2007 8:41 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Dat is wel erg handig zeg. Bedankt voor de uitleg. Ik meen dat perzik ook vrij zuur is? (Gecamoufleerd door suiker)  |
Dinsdag 18 September 2007 8:44 am |
|
|
|
|
coco&joyce
Moderator

quote:
Originally posted by Maantje
Ik ben bang van niet, want vet is niet zuur he
mh dat is jammer! |
Dinsdag 18 September 2007 9:17 am |
|
|
esjo
Fluffies bewoner
De bramen taart viel beter in de smaak als de papegaaien taart van laatst hoor ik wel
Goede tip van de karnemelk. Maarre...je hebt er geen foto's van gemaakt Marloes
Had laatst ook bramen geplukt, Herman hoeft ze niet en tot mijn verbazing Sammie en Moos ook niet.
Had speciaal bij de intra tuin een (doornloze( bramen struik voor ze gekocht. Frambozen vinden ze wel heel erg lekker. |
Dinsdag 18 September 2007 1:10 pm |
|
|
Marloes-Anna-Onno
Vlieger
|
quote:
Originally posted by esjo
De bramen taart viel beter in de smaak als de papegaaien taart van laatst hoor ik wel
. Maarre...je hebt er geen foto's van gemaakt Marloes
.
hahahahahahaha de bramen taart viel zeker 100 keer beter in de smaak dan die taart ja.
maar ik was zooooo druk met de vlek in mijn broek, dat ik mijn fototoestle vergat hihi, straks had ik daar ook nog braam op gemorst, moet ik me fototoestle met karnemelk schoonmaken................  |
Dinsdag 18 September 2007 6:04 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 1 December 2008 7:08 pm
|
|
|
|
|