Inkomsten?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Suggesties en meer voor dit papegaaien forum

Wat doe je als er om een donatie gevraagd word?
Ik geef graag wat centen,hoeveel en hoevaak ik het kan missen
57%
 57%  [ 4 ]
Sorry,kan zelf amper rondkomen en moet mijn vogels ook aan het eten houden.
0%
 0%  [ 0 ]
Als ik mijn vogel via jullie herplaats ben ik graag bereid een deel af te staan!!
0%
 0%  [ 0 ]
Als ik iets leuks voor weinig kan kopen,mag de rest van de winst naar de site.
42%
 42%  [ 3 ]
Total Votes : 7

Auteur Onderwerp
Donny&Monja
Net uit het ei

Inkomsten?  Reageer met quote  

Hallo,

Ik was net eens de site aan het doorspitten,even grondig!!
Kan maar weinig dingen vinden die ik anders zou doen/willen.
Ik maak bij deze dus een groot compliment aan de maker(s) van de site Exclamation

Wat ik wel meerdere keren tegen ben gekomen was het kostenplaatje.
Ik weet niet of dit al een keer is besproken,we zijn net uit het ei zoals je kunt zien Laughing ,maar is het niets om een vrijwillige bijdrage te "vragen"
Ik zat vroeger veel op reptielensites en fora's,waarbij je bij sommige de site kon steunen door een x bedrag over te maken.
Niks verplicht,net zoveel/vaak als iedereen wou,dus geheel op vrijwillige basis.
Wat mij verbaasde,was dat het veelvuldig gedaan werd en op die manier de site kon worden uitgebreid/ge-upgrade werd.
De kosten voor de site werd zo door de gebruikers gedragen...lijkt me niet verkeerd.
Deze sites werden erg gewaardeerd en ook druk bezocht.
Een voorbeeld wat ik erg goed vond/vind;
Een gezamelijke inkoop waarvan de "winst per koper" naar de site ging,allemaal wederom geheel vrijwillig.

Ik zag dat er recent een "koop/vraag rubriek bij is gekomen. Je zou hier dus bv een percentage van de verkoopprijs kunnen "vragen" in ruil voor plaatsing.
Dan heb ik het dus over een vogel die te koop word aangeboden.
Ik zou daar geen enkel bezwaar tegen hebben,omdat ik via deze site de vogel zou kunnen plaatsen bij een liefhebber.
Ik heb mijn Leguanen op deze manier ook herplaatst,de site kreeg geld..de man in kwestie kreeg ze zelfs voor niks.
Handelaren en andere geldjagers vond je daar niet,geen winst te behalen.

Inkoopacties waarbij de "winst" naar de site ging(veelal spullen uit het buitenland,waar de winst in de verzendkosten ging zitten).
Op de site was een doneerknop,je zou denken wie doneert er dan,maar de praktijk wees uit dat het veelvuldig gedaan werd.

Ik opper het idee alleen maar,weet niet of het een idee voor deze site is?
Maar juist omdat ik in sommige onderwerpen het kostenplaatje als "excuus" tegenkwam(ff heel kort door de bocht,ligt uiteraard genuanceerd) dacht ik meteen aan het doneersysteem.

Ik ben benieuwd naar de reacties,vooral van de leden Wink
Bericht Zondag 20 Mei 2007 10:51 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Leuk dat je dit aanhaalt,zelf was ik ook ondertussen al aan het bedenken om het maar weer eens neer te zetten.

Er zijn al 2 vormen hoe je kan doneren.

http://www.fluffies.org/nl/voe.....t5548.html

En hier kunnen mensen via paypal of eurobellen ook doneren aan de site.
http://www.fluffies.org/donations.htm

Het is geen verplichting natuurlijk. Wink
Bericht Zondag 20 Mei 2007 11:10 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik zit me eigenlijk net te bedenken dat ik sinds kort ook paypal heb, dus nu kan ik ook makkelijker doneren...Maar beter en leuker lijkt me het om een donateur te worden voor een vast bedrag per maand! Ik kan niet veel missen, maar das altijd nog beter dan niks....Misschien vinden meer mensen dit leuk?? want we leren hier allemaal heel veel en kunnen anderen ook helpen, veel dieren zijn gebaat bij deze site, dat is heel wat waard toch??
Dus Sue, is er een mogelijkheid om donateur te worden van fluffies??
Bericht Maandag 21 Mei 2007 9:19 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

dat vind ik een super idee,Laura. Veertje
Bericht Maandag 21 Mei 2007 9:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ja, dat is inderdaad een goed idee Wink
Bericht Maandag 21 Mei 2007 10:55 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Inderdaad, ik kan ook niet zo heel veel missen maar als iedereen iets geeft kan het best nog weleens oplopen Very Happy
Bericht Maandag 21 Mei 2007 12:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Inkomsten?  Reageer met quote  

Hoi Donny & Monja,

Bedankt voor de complimenten hoor. Very Happy Het is af en toe wel een boel werk, en soms héél frustrerend (als iets weer eens niet wil..) maar ben blij dat je zo over Fluffies denkt.
Mocht je nog op of aanmerkingen hebben, dan hoor ik het graag!

Het is op dit moment mogelijk om via de wegen die Danny noemde iets bij te dragen. --> Dit is VRIJWILLIG EN NIET VERPLICHT!!
Het is ook mogelijk om via paypal te doneren. (Paypal accounts zijn aan te vullen met een giro- of bankrekening)

Bedankt trouwens voor het actief meedenken, maar ik weet niet of ik het zo rechtvaardig vind om een percentage van de koopprijs te vragen.
Ik heb er een hekel aan om mijn hand op te houden zeg maar. Als mensen een percentage willen missen van hun verkochte artikel, dan op vrijwillige basis: Geef je wat dan hartstikke bedankt, geef je niets, dan is dat ook prima.. Wink
Je hebt wel gelijk dat er op die manier geen winst te behalen valt voor geldjagers/ handelaren. --> Zij mogen echter geen gebruik maken van het te koop forum. Dat forum is puur voor 'regulars'.

Het kostenplaatje is inderdaad iedere maand even slikken, maar als ik kijk hoeveel gezelligheid er voor terugkomt.. Wink
Trouwens, in het ontwikkelen van de site gaat ook veel tijd zitten. Dus naast het kostenplaatje is dat ook een 'excuus'.. Wink
Bericht Dinsdag 22 Mei 2007 9:12 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik wil eventjes aanhalen dat het NIET VERPLICHT is om te doneren! Wink Dat gezegd hebbende zou ik het heeeeel erg waarderen als mensen iets bij willen dragen!!

Volgens mij zit die optie er bij paypal in Laura, dat je een vast bedrag per maand kan overmaken? Voor iedere keer dat je geld overmaakt, gaat er wel een x bedrag naar paypal.
Je kan ook iedere keer kijken of je wat kan missen, zo ben je ook niets verplicht als het eens een maandje tegenzit!
Bericht Dinsdag 22 Mei 2007 9:14 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Dat wist ik niet Sue, dat je maandelijkse overboekingen kunt doen via paypal..zal dat eens nakijken, ook wat de kosten zijn, want eerlijk gezegd maak ik dan liever rechtstreeks naar fluffies over, das niet zo zonde van het geld..... Wink
Bericht Zondag 27 Mei 2007 5:10 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Volgens mij zag ik die mogelijkheid er laatst bijstaan? Ik was een beetje aan het klungelen met paypal. Laughing
Bericht Maandag 28 Mei 2007 10:46 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Toch zou het makkelijker zijn om gewoon maandelijks te doneren via de bankrekening, want anders moet je eerst elke keer geld overmaken naar paypal en krijgen zij een deel (wat ik dan weer zonde vind....) Is er geen mogelijkheid om rechtstreeks donateur te worden???
Bericht Maandag 28 Mei 2007 7:07 pm
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ja, dat zou veel makkelijker zijn. Dan komt alles tenminste goed terecht.
Bericht Maandag 28 Mei 2007 8:22 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Mijn optie zit er niet bij, namelijk....

Ik zit niet echt ruim in het geld, maar ik zou als kerstkado best wat willen doneren. Ik vind de mensen (moderators en posters) hier aardig, dus dat zou een soort algemeen kado van mij aan hen zijn: dit gezellige forum mede in de lucht houden.

Dus: ja, maar slechts 1-2 keer per jaar een nader te bepalen (hangt ervan af hoe ik dan zit financieel) bedrag.
Bericht Donderdag 28 Juni 2007 9:03 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Sue? Dat eurobellen, kan je mij misschien ff uitleggen hoe dat werkt? Embarassed Embarassed Embarassed Ik kwam dat hier tegen en had er geen benul van dat je kon doneren. Oké, je weet hoe en wat op de moment maar alle beetjes helpen. En nu niet veel wil is toch een beetje en volgende keer weer beter denk ik dan maar. Ik wist echt niet dat je dat kon. Sorry, moet nog steeds zoveel ontdekken hier. Blijft wel leuk op die manier natuurlijk. Laughing
Bericht Maandag 21 Juli 2008 7:53 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hey Sarah.. Dat eurobellen is volgens mij niet voor België geschikt maar dat moet ik even nakijken. Je hoeft echt niet te doneren hoor. Wink Je aanwezigheid en inzet als mod is al voldoende. Veertje
Bericht Maandag 21 Juli 2008 8:11 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 21 Augustus 2008 9:58 pm
  Berichten van afgelopen: