|
|
|
Bonte Richard
Eitje
| We hebben Kario opgehaald! |
|
|
Hallo allemaal!
Als eerst wil ik jullie bedanken voor al jullie reacties en al de goede informatie!
Vorige week zondag zijn we wezen kijken bij een hobby kweker. Toen we binnen kwamen kregen we gelijk al een goed gevoel. De vrouw kon ons heel veel vertellen over de papegaaien. En toen we Kario zagen waren we meteen verkocht.
Wel hebben we eerst uitgezocht en onderhoord of alles wel goed was met Kario. En dit was zeker het geval. Na ongeveer twee uur met de hobby kweker te hebben gesproken waren we er zeker van dat Kario een gezond Bont Boertje was en we hebben besloten hem te kopen.
Zij is de penningmeersteres van het blad Pakara.
Een week later (gisteren dus) hebben we Kario opgehaald bij de kweker. We hebben netjes een koopovereenkomst meegekregen en een baby certificaat. En de overeenkomst staat dat als Kairo komt te overlijden en de oorzak is een aangeboren afwijking dan wordt alles netjes geregeld en krijgen we ons geld terug.
De reis naar huis duurde een uur, maar Kario heeft zich prima gehouden. Toen we thuis kwamen hebben we Kario lekker in zijn kooi gedaan en hem er aan laten wennen. Nog geen 10 minuten nadat Kairo in zijn kooi zat had hij alle speeltjes al onderzocht. Ook had hij het drink en voerbakje al gevonden.
's Middags werd Kairo een beetje moe van alle indrukken en de reis. Hij is lekker even gaan dutten. Maar 's avonds kwam er meer leven in en zijn we wat met hem gaan oefenen. Pootje geven en van plaats veranderen ging hartstikke goed. Daarna hebben we hem weer lekker in zijn kooi gelaten en is hij gaan slapen.
Vanmorgen zijn we een stapje verder gegaan! Kario ging opstappen zonder al te veel moeite. En we hebben hem lekker op de speelboom gezet. Dit vond hij wel spannend eerst maar later vond hij het heerlijk.
Nu ik dit aan het typen ben heb ik even een muziekje op staan en ik geloof dat Kario erg muzikaal is. Hij tettert aan één stuk door! Erg leuk!
We zijn erg blij met onze nieuwe aanwinst! En ik weet zeker dat we er erg veel plezier van Kairo zullen beleven!
Ik zal hieronder een aantal foto´s plaatsen van Kairo in zijn kooi en op de speelboom.
Groetjes
Richard en Esther.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MZ87647C.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3EBJNWD4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VRGNUBFH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-X4WFTACU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S3SWU4XA.jpg |
Zondag 31 Augustus 2008 10:03 am |
|
|
Sarah
Moderator

Zooo, dat is allemaal goed verlopen. Wat leuk zeg dat het opstappen al zo vlot gaat en dat Kario al zo vlot opstapt en de oefeningen ook zo graag doet. Werk je met een clicker? Is echt een superhandig ding en krijg je vaak echt makkelijk de aandacht mee. Als onze Jos hier de clicker ziet weet ie al dat er gewerkt gaat worden en is ie er helemaal klaar voor, daarvoor werkte ik enkel met de stem ik ik merk echt het verschil.
Wat een leuke boom heeft Kario trouwens, haahhaa, dat WC-papier doet het altijd goed, superleuk joh.  |
Zondag 31 Augustus 2008 6:10 pm |
|
|
kira07
Beginnende vlieger
hey
geweldig zeg wat een schatje smelt helemaal weg
en wat een leuke naam!!!
nou geniet er maar lekker van
groetjes valerie |
Zondag 31 Augustus 2008 8:13 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: We hebben Kario opgehaald! |
|
|
Gefeliciteerd met de thuiskomst van Kario! Wat een schatje is het zeg!!
Ik heb trouwens links gemaakt van je foto's. Wil je ze niet in je
dagboek
, op je
gebruikerspagina
of in je
foto-album
zetten?  |
Zondag 31 Augustus 2008 8:27 pm |
|
|
Linde
Vlieger
Wat leuk zeg, gefeliciteerd! En het is echt een mooie vogel zeg! Bonte boertjes hebben altijd zo'n schattig koppie vind ik!  |
Zondag 31 Augustus 2008 8:45 pm |
|
|
Nel
Vlieger
|
Ohhh, wat een mooitje is Kiaro. Veel plezier van hem.  |
Woensdag 3 September 2008 5:52 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by Linde
Wat leuk zeg, gefeliciteerd! En het is echt een mooie vogel zeg! Bonte boertjes hebben altijd zo'n schattig koppie vind ik!
Hahaha ze kunnen later ook heel erg fel kijken hoor! (Vooral als ze pinpointen) |
Donderdag 4 September 2008 9:14 am |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Wat is pinpointen Sue?
Kiaro is mooi zeg.  |
Donderdag 4 September 2008 11:41 am |
|
|
WendyBroer
Fladderaar
|
Pinpointen is dat de ogen snel groot en klein worden. Dit doen ze als ze zich heel fijn/goed voelen. Of als ze boos zijn...
Maar het verschil tussen boos of leuk is wel te herkennen
Als wij onze Bonte Boer iets geven wat hij echt lekker vindt dan zie je ze ogen echt groter en kleiner worden. En je ziet hem dan gewoon genieten van zijn eten |
Donderdag 4 September 2008 11:45 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ja er zit inderdaad verschil tussen boos en happy pinpointen. Boos pinpointen ziet er bij Iago heel anders uit: Hij wordt dan lang en gaat met z'n snavel 'tikken'. *bibberend icoontje* |
Vrijdag 5 September 2008 7:20 am |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Leuke naam Kario en het is echt een schatje!
Haha, ja dat boze pinpointen dat doet Utah als er een andere bonte boer in zijn buurt en die van Toby komt. Hij doet dan ook z'n vleugels wijd, gaat trillen en raar bewegen van links naar rechts.  |
Vrijdag 5 September 2008 7:33 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hahaha oja, het oorlogsdansje! Dat ziet er echt heel erg imponerend uit he? Iago fluit er dan ook nog bij, alsof hij wil zeggen: tietietietiedie, hier kom ik!  |
Vrijdag 5 September 2008 7:38 am |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Hahahaha, ik heb de indruk dat het echt hoog tijd wordt dat je voor Iago een oorlogsuniform gaat laten maken Sue. Iago is er helemaal klaar voor.  |
Vrijdag 5 September 2008 9:04 am |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
anders mijn Jacob M wel. die oogjes gaan heen en weer en voor je het weet bespringt hij je. probeert op je in te hakken en stukken vlees uit je lichaam te halen. pas als er bloed gevloeid heeft laat hij los. echt een monster. als er een ster is met pinpointne, dan deze jacob wel.  |
Vrijdag 5 September 2008 12:14 pm |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Hahaha, klinkt gezellig die Jacob 'stukken vlees uit je lichaam te halen'  |
Vrijdag 5 September 2008 12:21 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende