|
|
|
Bobo
Eitje
|
| Waarom een bonte boer |
|
|
ik ben erg benieuwd naar de redenen van mensen hier om een bonte boer te kopen!
Dus waarom heb jij een bonte boer gekocht!!??
ipv een ander soort papegaai? |
Maandag 6 Oktober 2008 10:32 am |
|
|
esjo
Fluffies bewoner
We hadden het er al wel over gehad om een papegaai te kopen, wisten nog niet wat voor één.
Toen zou ik voor een vriend (Geppy, hier op het forum) een jong BB-tje met de hand groot gaan brengen. Binnen een paar dagen had het beessie een naam en waren we verkocht. Nooit meer weggegaan dus
Beslist geen spijt van gehad, het is een vrolijk clowntje, mooi handzaam formaat met een groot karakter  |
Maandag 6 Oktober 2008 11:23 am |
|
|
|
|
kira07
Beginnende vlieger
best een moelijke vraag eigenlijk vind ik want ik weet het niet eens precies meer.
het karakter sprak me in ieder geval wel erg aan toen (nu nog steeds) en bonte boertjes zijn niet zo groot was in mijn geval ook heel handig het is gewoon een klein vogeltje met een groot karakter |
Maandag 6 Oktober 2008 12:19 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Wij hadden een grijze roodstaart en toen kwam het aanbod om een BB te adopteren die serieus spreidpootjes had en dus de nodige ingrepen nodig had. We hebben ons daar voor de volle 100% voor ingezet en hebben nu een schat van een BB erbij. Geen enkele spijt van onze Fluf erbij, ooit kwam er een gaai bij. Een BB, een caique of een Jardine. Het is dus heel snel en onverwachts een BB geworden  |
Maandag 6 Oktober 2008 2:03 pm |
|
|
|
|
Joyce
Fladderaar
Hier hebben we (ik) wel bewust voor een bb gekozen. Niet zo groot, waarschijnlijk niet zo schreeuwerig en speels waren de kwaliteiten die mij over de streep hebben getrokken. |
Maandag 6 Oktober 2008 4:26 pm |
|
|
stephen
Vlieger
ik heb ook voor een bb-tje gekozen omdat ze kwa grote goed zaten en ook een heel mooi karakter, nu heb ik wel effe problemen gehad met mijn bb-tje maar daar is hij nu helemaal overheen en nu is hij een van mijn beste vrienden. hij is wel zeer eenkennig hij trekt helemaal naar mij en dat hebben verschillende bb-tjes hier op het forum maar dat ben ik hem aan het afleren . het zijn echte clowntjes die (bij mij) ook zeer tollereerbaar is met andere vogels hij woont samen met mijn aga dus...
voor mij is dit een topvogel die ik voor geen geld van de wereld wil omruilen |
Maandag 6 Oktober 2008 7:09 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Waarom een bonte boer |
|
|
Ik heb niet bewust voor een bonte boer gekozen. Ik wilde graag een papegaai en ik wilde ook graag een kleine vogel. Dat bleek Iago's nestje te zijn. |
Maandag 6 Oktober 2008 8:07 pm |
|
|
|
|
Egwene
Beginnende vlieger
Ik had een grasparkiet, Sjors, die super tam was, altijd met mij mee ging en kon praten. Toen wilde ik eigenlijk wel een grotere, dus een papegaaitje die dus ook tam kon worden als Sjors en eventueel kon leren praten. Ik ben toen bij het NOP geweest. In de parkietenvolière zat een BB die telkens naar mij toe kwam. Toen ontdekte ik hoe leuk die gaaitjes waren. Ik wist alleen nog niet wat voor een soort het was. Dus ik maar gewoon mensen vragen die daar ook rondliepen.
Toen ben ik op internet info gaan zoeken over wat ik van een bb moest verwachten. Dit beviel me wel en zo heb ik Otto geadopteerd. Meteen een goede leermeester: een niet tamme gaai van al 4 maanden oud. Het is super goed gekomen met hem en dus kwam Weekamp erbij...ja...en als je er twee hebt, dan wil je er drie...vier,,,vijf...  |
Woensdag 8 Oktober 2008 8:30 pm |
|
|
aschra
Net uit het ei
na 3 grijze roodstaarten, vond ik het wel leuk om een bonte boertje erbij te nemen.
in november komt er een tweede, is voor bonny ook wel leuk dat ze dan een maatje heb. |
Vrijdag 10 Oktober 2008 7:04 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hey wat leuk dat er een tweede komt! Heb je er al één op het oog? |
Zondag 12 Oktober 2008 8:39 am |
|
|