|
|
|
Silly
Fladderaar
quote:
Originally posted by Diiana
Ja Utah's kop is veel donkerder dan de rest van mijn bonte boeren. Dat vind ik persoonlijk ook heel mooi. Als ik versteri (roodbuik) bonte boer baby's heb, ben ik ook altijd verliefd! Met hun donkere hoofdjes, feloranje buikjes en donkergroene veertjes. Van de ouders kan je helaas nooit genieten, die zitten altijd verstopt..
Dan denk ik dat ik toch terug ga naar die dierenwinkel van gister
Ik ben ook gek op die donkere koppies  |
Zondag 14 September 2008 3:25 pm |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Ze zijn ook erg leuk! Ik vind het geweldige vogeltjes! Hoop voor je dat je snel een jonge vind. |
Zondag 14 September 2008 3:25 pm |
|
|
Silly
Fladderaar
quote:
Ze zijn ook erg leuk! Ik vind het geweldige vogeltjes! Hoop voor je dat je snel een jonge vind.
Kan je trouwens altijd al vroeg zien of er 1 is met een donkerder koppie ??
En ja ik hoop er ook gauw 1 te vinden..
Ik vind bij een dierenwinkel vandaan toch altijd een grotere gok als bij een kweker vandaan..
Of maakt dat niet veel uit ??
De winkel zal ze ook bij een kweker vandaan hebben neem ik aan.. |
Zondag 14 September 2008 3:29 pm |
|
|
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Ja, de meeste dierenwinkels halen ze ook bij kwekers vandaan. Maar vaak komen de vogels bij dierenwinkels in contact met veel andere vogels, hier zitten soms besmette of dragers van ziektes tussen. Ja, vaak hebben de jongen al meteen een donkere kop, maar soms wordt dit donkerder of lichter naarmate ze ouder worden. Dus het kan maar zo zijn dat als je er 1 koopt met een donkere kop, deze na een paar keer ruien lichter is. Of je moet een roodbuik bonte boer nemen, maar echte roodbuik bonte boeren.. deze zie je zelden tot bijna nooit. |
Zondag 14 September 2008 4:16 pm |
|
|
Silly
Fladderaar
Besmette vogels of dragers van ziekte vogels heb je er in een winkel helaas vaak wel tussen zitten ja..
Ik moet zeggen dat alle vogels er nu beter uitzagen dan ik ooit eerder wel eens heb gezien..
Maar de Bonte Boertjes zaten samen apart van andere soorten vogels omdat deze tam zijn en andere soorten niet..
Qua donkere kop blijft dus een gok, nah ja als ie maar gezond is, dat is het belangrijkste, mocht ie donker blijven is het puur meegenomen
Diiana, erg bedankt voor al je reacties al zover  |
Zondag 14 September 2008 4:21 pm |
|
|
Silly
Fladderaar
Bij 2 kwekers gevraagd naar BB maar zij hebben op het moment geen jongen zitten..
Niet vrij meer voor verkoop tenminste (al besproken dus)..
Wachtlijsten hebben ze voor de BB kan je nagaan hoe populair ze zijn..
Misschien toch die in de dierenwinkel bespreken ??
Hij en zij zagen er goed uit, heldere oogjes, goed verenpak, niet vuil e.d. |
Maandag 15 September 2008 10:16 pm |
|
|
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Als je het geld ervoor over hebt zou ik het gewoon doen, maar je kan natuurlijk ook nog even wachten. Dan kan je voor die 100 euro leuke speeltjes voor het boertje kopen.
Bij dierenparadijs in weert hebben ze volgens mij ook nog jonge bonte boertjes. Volgens mij kosten ze daar ook 300 euro. |
Dinsdag 16 September 2008 7:32 am |
|
|
Silly
Fladderaar
quote:
Als je het geld ervoor over hebt zou ik het gewoon doen, maar je kan natuurlijk ook nog even wachten. Dan kan je voor die 100 euro leuke speeltjes voor het boertje kopen.
Bij dierenparadijs in weert hebben ze volgens mij ook nog jonge bonte boertjes. Volgens mij kosten ze daar ook 300 euro.
Ooow als je daar een adres of site van hebt graag
Bij al 2 kwekers hebben ze nu geen jongen, en daar naast een wachtlijst van vrij lange tijd..
Dan kan ik indd het overige geld gebruiken voor leuke dingen voor de BB  |
Dinsdag 16 September 2008 6:58 pm |
|
|
|
|
Silly
Fladderaar
quote:
Originally posted by Silly
quote:
Bij dierenparadijs in weert hebben ze volgens mij ook nog jonge bonte boertjes. Volgens mij kosten ze daar ook 300 euro.
Ooow als je daar een adres of site van hebt graag
Bij al 2 kwekers hebben ze nu geen jongen, en daar naast een wachtlijst van vrij lange tijd..
Dan kan ik indd het overige geld gebruiken voor leuke dingen voor de BB
Inmiddels de site van die zaak gevonden en ik heb ze gemailt..
Nu maar weer afwachten
Er stonden in hun voorraadlijst 2 BB, 1 uit '97 en 1 uit '00,
dus mijn vraag aan hun was of ze ook jongen hebben op dit moment..
En of ze tam zijn als ze daar "zelfstandig" weggaan..
En last but not least, de prijs
|
Dinsdag 16 September 2008 8:08 pm |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Ja, ik heb nu ook baby's liggen. Maar die zijn geboren op 17, 18, 20 en 22 augustus. Dus dat duurt nog wel een tijdje voordat ze weg kunnen.
Maar volgens mij hebben ze bij het dierenparadijs ook wel baby's en die kosten volgens mij 300 ofzo. |
Woensdag 17 September 2008 9:36 am |
|
|
Silly
Fladderaar
quote:
Ja, ik heb nu ook baby's liggen. Maar die zijn geboren op 17, 18, 20 en 22 augustus. Dus dat duurt nog wel een tijdje voordat ze weg kunnen.
Maar volgens mij hebben ze bij het dierenparadijs ook wel baby's en die kosten volgens mij 300 ofzo.
Ooooooh baby's
Hoelang duurt dat ongeveer, ik heb nooit een baby vogel gehad namelijk
Ik zou sowieso wachten totdat ze "zelfstandig" eten en drinken enzo..
Wel veel gelezen natuurlijk, maar het zal per soort vogel ook nog wel verschillen denk ik..
Mag ik misschien jouw e-mail adres ?? |
Woensdag 17 September 2008 7:40 pm |
|
|
|
|
Silly
Fladderaar
DierenParadijs Weert mailde :
Ik heb 1 jonge tamme bonte boer zitten ek 2008 net zelfstandig ,kost 395.00 p,st
en krijg donderdagavond nog 3 baby bonte boertjes binnen van 6 weken oud.
Betekend dat dat de zelfstandige gewoon duurder zijn ??
In die dierenwinkel in Ede waren ze ook 395 € namelijk..
|
Woensdag 17 September 2008 7:50 pm |
|
|
Diiana
Beginnende vlieger
Ik denk dat het bij mij nog 5/6 weekjes duurt voordat de oudste zelfstandig eet. Mijn emailadres is: jurdia@live.nl
Ik dacht dat het in Weert ook niet zo duur was.. maar misschien komt het ook omdat het een dierenwinkel is.. |
Donderdag 18 September 2008 7:35 am |
|
|
Silly
Fladderaar
quote:
Ik denk dat het bij mij nog 5/6 weekjes duurt voordat de oudste zelfstandig eet. Mijn emailadres is: jurdia@live.nl
Ik dacht dat het in Weert ook niet zo duur was.. maar misschien komt het ook omdat het een dierenwinkel is..
Ow dat schiet dus al best wel op dan, 5 a 6 weekjes
Bedankt voor je e-mail, dan mail ik je verder ook voor informatie over de BB, misschien makkelijker per mail
En ja ik begin nu sterk te denken dat de winkel prijzen indd gewoon stukken hoger liggen (verdienen ze er aardig aan).. |
Donderdag 18 September 2008 9:26 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 1 December 2008 8:08 pm
|
|
|
|
|