|
|
|
maurice3088
Fladderaar
| Vraagje over bijten |
|
|
Hoi allemaal
Op welke leeftijd gaat een grijsje doorbijten
Onze Teun wil wel eens wat knabbelen maar er wordt dan gelijk NEE gezegd.
En dit gaat tot nu toe prima hij kijk je dan aan met een gebogen kopie of hij wil zeggen huh wat heb ik nu gedaan hahahhaha
Maar hij is pas 17 weekjes nu, dus vroegen wij ons wel eens af wanneer hij echt toehapt
Groetjes Maurice  |
Donderdag 29 December 2005 5:35 am |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
Hallo Maurice, echt weten kun je dat niet. Ik heb een grijsje van 5 maanden nu en die kan flink bijten. Ik denk dat ze dat al heel vlug kunnen. Beter meteen nee zeggen dan laten proberen. Hij zal toch wel een keertje flink bijten. Dus hou het in de gaten en blijf het gewoon verbieden want ze doen het anders toch. Ik ga ook mijn vinger er niet voor houden om te kijken of hij echt door bijt, nog niet me... maar ik ben al eens gepakt door hem en heb daar een leuk soevenier aan overgehouden, dus je bent gewaarschuwd. haha |
Donderdag 29 December 2005 10:02 am |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Ze kunnen al op jonge leeftijd goed doorbijten hoor!
Maar het is goed dat je het hem nu al verbiedt. |
Donderdag 29 December 2005 10:09 pm |
|
|
|
|
maurice3088
Fladderaar
Hoi,
Ja bedankt voor de reactie"s
Ik laat hem ook niet bijten maar hij knabbelt wel eens wat dan vraag ik me af of dit al echt bijen is of dit gewoon wat spelen is.
Dus we zijn gewaarschuwd
Groetjes Maurice  |
Maandag 2 Januari 2006 2:38 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
vanmorgen nog beet onze Chico mijn man in zijn hand. Helemaal door. Beetje bloed dus je weet het. Ze zijn even oud. Opgelet dus. |
Maandag 2 Januari 2006 2:48 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
[quote="maurice3088"
Ik laat hem ook niet bijten maar hij knabbelt wel eens wat dan vraag ik me af of dit al echt bijen is of dit gewoon wat spelen is.
Dat knabbelen is meestal gewoon spelen hoor.  |
Maandag 2 Januari 2006 9:08 pm |
|
|
|
|
Ziya
Moderator

Pico bijt soms ook best hard, is nu iets ouder dan 6 maanden, |
Maandag 2 Januari 2006 11:46 pm |
|
|
maurice3088
Fladderaar
Hoi
Nee echt door bijten heeft hij nog niet gedaan.
Laats beet hij alleen eens hard in mijn ring en toen even ernaast toen voelde ik wel de kracht van zijn snavel hahahaha
Dus die van jou is ook 17 weken en bijt wel hard vreemd he
Hebben misschien tot nu toe wel geluk gehad
We zullen alert blijven en bedankt voor de info allemaal
Groetjes Maurice  |
Woensdag 4 Januari 2006 5:33 pm |
|
|
weneri
Vlieger
|
Hmm toen we met onze Stevie bij de dierenarts waren toen hij ongeveer 17 weekjes was zagen we dat hij toen al goed kon doorbijten. Hij was namelijk niet blij met de dierenarts . Gelukkig heeft hij verder nog nooit doorgebeten bij iemand, alleen bij de dierenarts dus. Ook als hij niet doorbijt, maar wel pikt dan zeggen we eerst nee, doet hij het dan nog eens gaat hij de kooi in voor een aantal minuten af te koelen. |
Woensdag 4 Januari 2006 5:39 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

|
|
|
Vlinder (vasa) is nu 5 mnd en kan soms ineens keihard bijten
Hij is eerst harstikke lief en dan ineens...hang#$@ Gisteravond hing hij in mn neus Zoooo pijnlijk
mjah, ik denk dat t ook een beetje komt doordat iedereen hem op t schouder laat? En dat ze hem nog zo schattig vinden enzo?
Ik heb al ziljoenen keren gezegd dat ze dat niet moeten doen, omdat hij als hij ouder is..blah blah blah...maar luisteren? ho maar Nu is het ECHT genoeg geweest en vanaf nu wordt Vlinder opgevoed door iedereen hier in huis en anders blijven ze dr maar af
Gelukkig krijgen mn gezinsleden t een beetje door (na ook eens HARD gebeten te zijn ), maar ik merk dus wel dat je een jonge vogel best consequent moet opvoeden om dit soort gedoe te voorkomen
En geknabbel wil ik dus ook niet.....tenminste niet op mensen Dan pak ik wel iets anders , stukje karton ofzo
pfff best lastig om met meerdere personen 1 lijn te trekken hoor...en je eigen naasten overtuigen van iets blijkt veeeel moeilijker dan een bv vreemde iets duidelijk maken  |
Donderdag 5 Januari 2006 4:05 pm |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
Helemaal mee eens Tommy. Je eigen troetels kennen Vlinder zo goed natuurlijk, zijn helemaal verliefd en willen dan nogal eens wat door de vingers zien (zolang ze die nog hebben ). Hier is het precies hetzelfde en na meer dan een jaar moet ik ze er nog op wijzen dat het enige juiste commando als Mo iets doet wat niet mag toch echt NEE is.
Knabbelen aan mensenvlees mag hier ook niet maurice Wordt ook meteen gevolgd door een duidelijk NEE, nog een keer knabbelen dan weer NEE, nog knabbelen dan wordt Mo'tje even weggezet. Helpt prima. Maar ja durf verder niet veel te zeggen want Mo'tje heeft nog nooit echt doorgebeten en als je dan de verhalen op dit forum van de echte ijzervreters leest (en dan bedoel ik de mamsen en papsen van het gaaienspul )...
Arme neus van Daphne klinkt pijnlijk en ik hoop dat je neus nog een beetje in proportie is, al moet ik zeggen dat het wel weer leuk is eens iets van Vlinder te lezen  |
Donderdag 5 Januari 2006 4:15 pm |
|
|
Tommy
Moderator

Njah, nou "wat"door de vingers zien? zeg maar gerust ALLES Maar das nu dus Afgelopen!!!
Mn neus ziet er nog normaal uit Hij hing in t tussenschot, dus je ziet niets Maar toen t gebeurde...ik moest me zooo inhouden Heb hem rustig weggezet, maar moest me inhouden hem niet door de kamer te gooien pfff als iets heel veel pijn doet, dan verander ik in een vreemd iets  |
Donderdag 5 Januari 2006 4:22 pm |
|
|
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
aiiiiiiiii pfffff wie niet? ohhh dat kan zo'n pijn doen op die plek he? pfieuw. Knap dat je je kon inhouden of heb je na het wegzetten nog een soortement van indianenregendansje uitgevoerd in de kamer ernaast?  |
Donderdag 5 Januari 2006 4:25 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
pfffffff ja klinkt ergggg pijnlijk zeg. |
Donderdag 5 Januari 2006 7:03 pm |
|
|
Tommy
Moderator

Hahaaa ja precies, stiekem zon dansje met binnenmondse vage kreten En Vlinder mocht dat niet zien...want hij zou t eens leuk vinden en t dus weer doen  |
Donderdag 5 Januari 2006 10:31 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 20 November 2008 11:35 pm
|
|
|
|
|