|
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
Zeker weten dat ie het leuk vind. Dit is de geheime hobby van elke vogel, zo ineens eens lekker uithalen. Dat weten jullie toch? |
Vrijdag 6 Januari 2006 10:01 am |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Vind dat toch zo knap hé, dat jullie dan niet gillend en springend door de kamer gaan hollen -al dan niet met gaai nog aan je neus of waar dan ook hangend- want ik weet nog zo net niet of ik me zou kunnen beheersen...  |
Vrijdag 6 Januari 2006 6:13 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Haha Marjet, wat doe jij dan?????? |
Vrijdag 6 Januari 2006 11:27 pm |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Het soort attacks wat hier beschreven wordt heeft mijn Teuntje nog nooit uitgehaald en als ze stout en lelijk doet en expres bijt dan schud ik met m'n hand, als ze er daardoor vanaf valt is dat d'r eigen schuld. Is dat erg barbaars? Werkt prima.
Als ze gewoon wat opgewonden is en onbeheerst is en dan bijt (zijn toch echt wel verschillen tussen) dan blaas ik op d'r koppie of zeg 'zachtjes' of 'lief doen' en dat helpt meestal ook prima.
Rare beestjes die gaaitjes  |
Vrijdag 6 Januari 2006 11:40 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
Nou wat dat schudden met je hand betreft, ik doe
hetzelfde bij Krelis. Want als Krelis me eenmaal
vast heeft wil ie niet los laten, dus dan is dit de
beste oplossing. (het gaat op het moment goed
hoor met het bijten van hem) |
Zaterdag 7 Januari 2006 12:04 am |
|
|
Patricia
Kamikaze piloot
|
hihi Marjet zouden wij familie van elkaar zijn? hahaha, Gizmootje wordt hier ook zo behandeld. Ook geen echt bijtertje maar als hij het dan al probeert wordt hier ook NEE gezegd en een beetje met de handen geschud. Kukelt hij ervan af dan is het zijn probleem. Blazen doen wij ook en vaak is gewoon lief "neeeej niet doen, mag niet" al voldoende om het knabbelen (durf het met al die echte bijtverhalen echt niet anders te noemen) te doen ophouden.
Ik heb ook zo'n bewondering voor die gaaienmamsen die al die veeeel grotere snavels moeten trotseren! |
Zaterdag 7 Januari 2006 5:50 pm |
|
|
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
 |
Zaterdag 7 Januari 2006 6:04 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
ja hahahah zo stond ik vandaag naar coco zijn snavel te kijken en dacht meteen aan de bijt verhalen van hier.
ik dacht oeffff die komt wel wat harder aan als dat lieve kleine snaveltje van catootje.
maarja afwachten maar, maar of ik zo rustig kan blijven geeeeen idee hoor. |
Zaterdag 7 Januari 2006 7:17 pm |
|
|
marleen
Kamikaze piloot
|
quote:
Originally posted by kadoes
maarja afwachten maar, maar of ik zo rustig kan blijven geeeeen idee hoor.
Oh Kadoes, daar kom je misschien nog wel een keer achter hoor!  |
Zaterdag 7 Januari 2006 10:01 pm |
|
|
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
hahahah als het zo ver is zijn jullie de eerste die het horen hoor. hahaha
gisteren ging ik met mijn hand in de kooi van coco. hij kwam met zijn snavel naar mijn hand nam meteen een vinger in zijn bekkie.
nou dacht ik daar gaan we dan ogen dicht en afwachten. maar meneer begon te likken hahahahahhaha. |
Zondag 8 Januari 2006 9:53 am |
|
|
Tommy
Moderator

Nou Pepper is hier wel 1x door de kamer gevlogen hoor
Toen schudde ik in een reflex zo hard mn hand na een keiharde beet dat ze echt de kamer door zeilde Achteraf vond ik dat zelf heel sneu, maar ik had ook niet t idee dat t haar wat boeide ...gelukkig  |
Zondag 8 Januari 2006 3:32 pm |
|
|
Marjet
Ervaren vlieger
|
Gelukkig Tommy, jij bent voor mij nl. altijd één van die 'gaaienprofs' hier maar dit is een reactie die voor mij vrij 'Marjets' is, héél geruststellend  |
Zondag 8 Januari 2006 9:07 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

gaaienprof .... Nouuuu dat ben ik niet hoor.
quote:
gisteren ging ik met mijn hand in de kooi van coco. hij kwam met zijn snavel naar mijn hand nam meteen een vinger in zijn bekkie.
nou dacht ik daar gaan we dan ogen dicht en afwachten. maar meneer begon te likken hahahahahhaha.
Ik zie t heeeeelemaal voor me Zo stoer voorbereid en dan....een lief likje geweldig!
|
Zondag 8 Januari 2006 9:16 pm |
|
|
kadoes
Kamikaze piloot
nouja stoer hahahahhaha dat viel wel mee hoor.
maar het was wel erg lief van hem. |
Maandag 9 Januari 2006 9:05 am |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
Ik vind vaak dat die kleine snaveltjes veel venijniger kunnen bijten. Natuurlijk doen de grotere het ook. Ha, ze nemen hele happen als het effe kan, maar die parkietjes kunnen er ook goed mee overweg zeg, en die vind ik vaak gemener dan zo'n grote. Typisch, heb meer angst voor zo'n klein snaveltje dan zo'n grote van Jacob of Tommy |
Maandag 9 Januari 2006 9:54 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 1 December 2008 7:23 pm
|
|
|
|
|