De advertentie van de Huisdiersuper

Trainen om niet op de schouder te zitten

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Trainen om niet op de schouder te zitten  Reageer met quote  

Het leek me handig om dit ook even hier neer te zetten, aangezien er best vaak gevraagd wordt naar methoden om je gaaitje te leren om van de schouder af te blijven. Very Happy

Allereerst moet je weten wat het clickersysteem inhoudt: http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=1752
Ook moet je iets hebben wat je gaaitje heeeeel lekker vindt en wat hij ook aanpakt. Het moet klein zijn en gemakkelijk en snel op te eten.

Bij Flit heb ik de clicker gebruikt om hem op mijn vinger te laten zitten ipv op mijn schouder. Ik liet hem telkens opstappen en klikte als hij op m'n vinger stapte. Daarna zette ik 'm op m'n pols en lokte hem naar mijn vinger. (in zijn geval was de clicker goed genoeg hahaha, maar je kan hier ook iets lekkers of een speeltje voor gebruiken) En telkens als hij op m'n vinger kwam klikte ik en beloonde hem. Very Happy
Je kan hier het commando 'op de vinger' of 'op' toevoegen. Maar ook eerder. (Wat ik had gedaan) Ik meen dat mensen die echt met clickeren bezig zijn het commando pas laat toevoegen: Als de vogel het 'kunstje' beheerst.
Op het laatst kwam hij zelfs van mijn schouder naar mijn vinger gerend als ik riep 'op'. Cool Daarna bleef hij maar op m'n vinger. Hij had geen behoefte meer om naar m'n schouder te rennen.
Bericht Zaterdag 24 November 2007 12:39 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Op het moment ben ik er ook mee bezig om Leia dit af te leren, maar ik laat haar altijd op mijn hand/arm opstappen en iedere keer dat ze probeert omhoog te klimmen zette ik mijn hand ervoor (waardoor ze niet meer omhoog kon klimmen) en ging ik met iets aan de gang (wat meestal veel interessanter is dan omhoog klimmen) nu klimt ze eigenlijk helemaal niet meer naar mijn schouder toe.
Bericht Zondag 25 November 2007 11:18 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hey wat goed van jullie, Remco! Very Happy Hoe lang heb je dat moeten volhouden?
Bericht Dinsdag 27 November 2007 12:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Ik denk een week of 3. Als ze de kans krijgt probeert ze het nog wel maar eenmal op mijn arm klimt ze niet meer omhoog.
Bericht Dinsdag 27 November 2007 8:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ah oké.. Maar over een tijdje zal dat denk ik ook weggaan hoor. Very Happy
Bericht Dinsdag 27 November 2007 10:31 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ik wil dit Koosje ook leren hij kruipt nu al steeds in mijn nek. maar hij eet niet zelf en weet ook nog niet wat hij lekker vind :S
Bericht Woensdag 28 November 2007 12:32 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Tja dat is lastig.. Je kan proberen om hem gewoon telkens van je arm af te halen: Ook als hij al onderweg is naar je schouder.
Bericht Zaterdag 1 December 2007 11:58 am
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik vind het wel heel erg moeilijk om te leren om niet op de schouder te zitten. Ik heb weleens een poging gedaan om het te leren, maar het heeft nog nooit succes bij mij gehad omdat ik echt het heel makkelijk vind de vogel even snel op de schouder te zetten. Rolling Eyes Rolling Eyes
Bericht Zaterdag 1 December 2007 4:22 pm
Loes
Fladderaar

Reageer met quote  

Het is echt helemaal niet moeilijk. Ik heb het met Sjakko zo gedaan: Als ze naar boven wilde lopen gewoon mijn hand boven haar hoofd houden en zorgen dat ze niet naar boven ging. Prijzen als ze netjes op de hand bleef zitten. Na een tijdje probeerde ze het niet eens meer. Dit is nu al jaren zo! Very Happy
Bericht Zaterdag 1 December 2007 7:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Oh echt heel goed! Is jou vogel gekortwiekt?

Bij mij is het ook zo dat ik vaak heel veel vogels rond heb vliegen en om ze dan dat te leren valt niet mee. Want als ik aan t schoonmaken bent vliegt er snel 1 op je. En dan volgt de rest meestal ook. Dus ik leer ze alleen af niet bijten. Als een vogel bijt moet hij z'n hok in, naar een paar minuutjes mag hij er weer uit. Dat hebben ze zo snel door, dat jonge vogels vaak niet eens knabbelen. Ook vind ik het belangrijk dat ze nergens van schrikken. Dus als er een keer een rare beweging wordt gemaakt, dat ze niet als een wilde rondvliegen.
Bericht Zondag 2 December 2007 10:04 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Diiana.. Hoe lang heb je het geprobeerd? Bij Flitje duurde het ook vrij lang hoor. Maar na een tijdje bleef hij ineens zitten op m'n vinger.
Bericht Dinsdag 4 December 2007 12:04 pm
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik denk een paar dagen, misschien nog niet eens omdat ik niet echt voorruitgang zag en toen had ik geen zin meer om het te leren. Embarassed Maar net als nu zit Savanna ook op mn schouder en ik vind het verder ook niet erg.
Bericht Dinsdag 4 December 2007 12:19 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ah oké.. Ik denk dat je niet lang genoeg hebt doorgezet. Waarschijnlijk als je het nu weer gaat proberen moet je nóg langer doorzetten.. Embarassed
Bericht Dinsdag 4 December 2007 12:59 pm
Diiana
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja oke dat denk ik ook, maar Savanna hoeft dat niet te leren. Ik vind het wel makkelijk dat ik hem op mn schouder kan zetten als hij ergens mee naartoe moet. Wink
Bericht Dinsdag 4 December 2007 9:13 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Naar je schouder toe laten rennen is echt iets anders dan op je schouder zetten. Wink Bij de eerste bepaalt hij wat er gebeurt, bij de tweede variant ben jij degene die bepaalt hoe of wat. Wink
Bericht Zondag 9 December 2007 1:42 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 1 December 2008 8:33 pm
  Berichten van afgelopen: