De advertentie van de Huisdiersuper

Schemer

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Cosch
Vlieger

Schemer  Reageer met quote  

Ik werd vanavond gek van Coco. Hij was echt het bloed onder mn nagels vandaan aan het halen.
Constant zenuwachtig doen. Vleugels van het lijf. Harde en schelle geluiden. En constant naar een plek staren en dan zo zenuwachtig doen. Op een gegeven moment zat hij ff bij me.. en begon weer. Dus ik werd echt sjagerijnig. Echt zo van: ik weet niet wat je wilt. Wat wil je toch??? ???

En toen drong het tot me door dat het schemerig in huis is (het regent buiten en is al donker aan het worden) en ik weet dat hij daar heel zenuwachtig van kan worden. En ik deed de lamp aan.. en het hele zenuwachtige gedrag was over. Hij zit nu lekker te kletsen.

Hij heeft dit niet altijd. Af en toe eens. Maar wel van jongs af aan. Hij is niet bang voor het donker. Herkennen jullie dit gedrag?

Gr Corina
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 8:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Mss word hij dan wel wat nerveus van bepaalde schaduwen of mss ziet hij wel 'meer' als jou Wink
Buiten dat Charu dan altijd luidruchtiger word herken ik dit gedrag niet van mijn gaaien.
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 8:55 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Schemer  Reageer met quote  

Jeetje, dat ze daar zo heel erg nerveus van kunnen worden? Hier worden ze ook wel een beetje nerveus, maar vooral als ik op pad ga met ze. Zazu gaat dan echt zitten jammeren. Iago probeert meer een slaapplekje te zoeken.

Maar gewoonlijk als ze op de boom zitten of in hun kooi, worden ze vrij rustig.
Ze knisperen (knarsentanden?) dan zelfs.
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 9:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hihi,Coco wordt al snel nerveus hier.
Vanmiddag heb ik ze gewoon eens in de regen laten zitten.
Daar werd ie echt nerveus van.
Bericht Donderdag 14 Juni 2007 10:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Cosch
Vlieger

Reageer met quote  

Het is ook idd echt jammeren.
Ik weet nog wel dat toen ik em net had het me al opgevallen was. Dat was toen in de parrotfriends tijd! Laughing Toen heb ik nog antwoord gehad van een arts ofzo maar weet niet meer wat! Embarassed
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 6:00 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Danny
Hihi,Coco wordt al snel nerveus hier.
Vanmiddag heb ik ze gewoon eens in de regen laten zitten.
Daar werd ie echt nerveus van.

Vindt 'ie dat zo erg? Hier vinden ze het niet super. Iago probeert zo snel mogelijk een droog plekje te vinden. En Coco?
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 7:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Cosch
Het is ook idd echt jammeren.
Ik weet nog wel dat toen ik em net had het me al opgevallen was. Dat was toen in de parrotfriends tijd! Laughing Toen heb ik nog antwoord gehad van een arts ofzo maar weet niet meer wat! Embarassed

Verschrikkelijk he, dat gejammer. Shocked Laughing
Antwoord van een arts? In de trant van? Smile Ben wel benieuwd. Had hij advies voor je, weet je dat nog? Of legde hij het gewoon uit?
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 7:36 am
Cosch
Vlieger

Reageer met quote  

Hij legde het toen uit! Maar ik weet niet meer wat het was!

Ik was ff benieuwd of meer gaaien dat hebben.
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 7:58 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmm wat jammer dat je het niet meer weet.. Ach, misschien kom je er nog wel op?
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:20 am
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Very Happy Tommy doet dat precies zo...tenminste..als hij niet op zn eigen plek zit waar hij slaapt. Uitstapjes of langer in een andere kamer als t duister wordt vind hij dan ook niet echt leuk. Uiteindelijk gaat hij wel slapen als t niet anders kan, maar t liefst wil hij in zn eigen bed (stok)

Hij doet t trouwens ook als ik met hem fiets op een niet zo zonnige dag en over een donker pad ga waar allemaal bomen langs en over groeien...dan zit hij met zn vleugels van hem af te blehren dat hij weg wil Laughing

Zou willen dat mn kinderen zo graag op tijd naar bed wilden Laughing
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:33 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Kan het ook met het weer te maken hebben? Men zegt toch altijd dat het gedrag van dieren verandert als er onweer in de lucht zit.
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:47 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmm van dat onweer heb ik weinig gemerkt hier. Laughing Ze zaten met z'n drietjes buiten op de boom en geen van allen waren ze aan het jengelen. (Zelfs Zazu niet, die zocht beschutting..)
Toen het ging onweren heb ik ze natuurlijk wel naar binnen gehaald.
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:54 am
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Heb er hier ook niets van gemerkt hoor, maar dat zeggen ze vaak.
Bij honden kun je het wel heel vaak merken. Worden dan onrustiger. Dat had Sandor ook altijd, terwijl hij niet bang was voor onweer.
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 8:58 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Huh? Onrustig? Hmmm, misschien let ik wel niet goed op maar Nen had er geen last van?
Hoe werd Shandor onrustig?
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 9:01 am
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Drentelig, geen rust kunnen vinden, todat het daadwerkelijk los barstte...dan was hij weer rustig.
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 9:21 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 20 November 2008 11:52 pm
  Berichten van afgelopen: