De advertentie van de Huisdiersuper

Plukken, argh!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Plukken, argh!  Reageer met quote  

Zazu is weer heerlijk bezig met plukken.. Het sneeuwt hier rose en witte veren, grote en kleine, donsjes.. Alles wat hij maar kan pakken. Rolling Eyes
En leuk dat hij het volgens mij vindt dat ik ermee zit.
Hij is de laatste dagen ontzettend jengelig.

Kost dat niet ontzettend veel energie om telkens die veren aan te moeten maken? Rolling Eyes
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 3:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Pfff,wat jammer Sue.
Hopelijk houdt ie snel op.

Tja,normaal kost de rui ook veel energie.
Of dit nu meer energie kost???
k denk dat ie pas nieuwe veertjes krijgt,als ie in de rui komt.
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 3:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoe oud is Zazu nu eigenlijk??
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 3:27 pm
Cosch
Vlieger

Reageer met quote  

Ohh shit zeg!

Het schijnt wel dat het extra energie kost om elke keer weer die veren aan te maken. (is met ruien ook zo)
Heb je em wel eens vitamine druppels gegeven (bogena multivit)? Daar knappen ze vaak van op (het jengelige enzo). Mag je niet onbeperkt geven. Maar wel om hem er even door heen te halen.

Ik hoop dat het plukken niet blijvend zal zijn!

Sterkte!

Gr Corina
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 3:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Oh wat zonde dat hij dat doet. Misschien heeft hij er een reden voor en kun je die oplossen? (Geen idee wat dat dan zou zijn, ik vraag het gewoon even).
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 3:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Danny
Pfff,wat jammer Sue.
Hopelijk houdt ie snel op.

Tja,normaal kost de rui ook veel energie.
Of dit nu meer energie kost???
k denk dat ie pas nieuwe veertjes krijgt,als ie in de rui komt.

Pffft nou ik heb niet meer de illusie dat 'ie ooooit op zal houden maar ik hoop maar dat het niet erger wordt.. (In de zin van zichzelf beschadigen)
Hij knipt de veertjes niet af, hij trekt ze echt uit. (Behalve op sommige plaatsen) Groeit dat niet meteen aan?
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 3:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Hoe oud is Zazu nu eigenlijk??

Zaaz is van april 2000. Hij is dus 7.. Wink
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 3:45 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Oh wat zonde dat hij dat doet. Misschien heeft hij er een reden voor en kun je die oplossen? (Geen idee wat dat dan zou zijn, ik vraag het gewoon even).

Zazu plukt al een hele tijd.. Het is begonnen toen hij klem kwam te zitten. Sad (Ik had het deurtje dichtgedaan)
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 3:45 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Cosch
Ohh shit zeg!

Het schijnt wel dat het extra energie kost om elke keer weer die veren aan te maken. (is met ruien ook zo)
Heb je em wel eens vitamine druppels gegeven (bogena multivit)? Daar knappen ze vaak van op (het jengelige enzo). Mag je niet onbeperkt geven. Maar wel om hem er even door heen te halen.

Ik hoop dat het plukken niet blijvend zal zijn!

Hey Corina, jij geeft toch ook Harrisons? Mag je daar vitaminedruppels bij geven? Helpt dat tegen het jengelige?! Daar heb ik nog nooit van gehoord maar als het zo is ga ik morgen meteen druppels halen! Very Happy

Denk dat het nooit meer over gaat, dat plukken maar hoop wel dat het niet erger wordt. Weet nl niet of ze dan nog zomaar buiten mogen zitten. Sad
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 3:47 pm
Danny
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Zou dat deurtje dan de toedracht zijn?? Rolling Eyes
Zou het nietaan zijn hormonen liggen??
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 4:02 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Misschien was het deurtje de directe aanleiding maar niet de oorzaak. Hoe lang geleden was dat deurtje?

Waarom plukken papegaaien eigenlijk? Is het zoiets als luchtzuigen bij een paard (begint uit verveling, is dan verslavend waardoor het gedrag volhouden fijn is voor het paard)?
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 4:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Zou dat deurtje dan de toedracht zijn?? Rolling Eyes
Zou het nietaan zijn hormonen liggen??

Ik heb hem een paar jaar geleden vastgezet, en ben toen naar de vogelarts gegaan omdat hij last had van z'n pootje. Feld heeft het toen ingetaped.
Sinds zijn pootje plukt hij. Erger of minder erg. Nu dus echt heel erg. Sad
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 6:16 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Whisper
Misschien was het deurtje de directe aanleiding maar niet de oorzaak. Hoe lang geleden was dat deurtje?

Waarom plukken papegaaien eigenlijk? Is het zoiets als luchtzuigen bij een paard (begint uit verveling, is dan verslavend waardoor het gedrag volhouden fijn is voor het paard)?

Het deurtje is vrij lang geleden, misschien 5 jaar geleden? Sinds dien plukt hij. Het gaat met vlagen..

Het schijnt zo te zijn dat iedere keer als hij plukt er een stofje vrij komt in z'n hersenen wat lekker kan zijn. (Volgens één arts)
Het schijnt ook goed te vergelijken te zijn met nagelbijten.

Luchtzuigen bij een paard? Ik denk dat het misschien hetzelfde kan werken?
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 6:18 pm
Cosch
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Hey Corina, jij geeft toch ook Harrisons? Mag je daar vitaminedruppels bij geven? Helpt dat tegen het jengelige?! Daar heb ik nog nooit van gehoord maar als het zo is ga ik morgen meteen druppels halen! Very Happy

Denk dat het nooit meer over gaat, dat plukken maar hoop wel dat het niet erger wordt. Weet nl niet of ze dan nog zomaar buiten mogen zitten. Sad

Nou ik heb het icm de harrisons nooit gegeven. Niet bewust hoor. Volgens mij kreeg Coco toen nog eco. Toen ging hij ook wat moeilijk door de rui enzo. Tijdens de rui/plukken moeten er zoveel veren aan gemaakt worden en dat kost idd energie. En daar kunnen ze wel lastig van worden. En door dat ze wat meer vitamines kregen.. knapte ze wel op en voelde ze zich beter. Staat geloof ik ook op de verpakkign dat het ook is voor de rui.
Maar idd in Harrisons zou genoeg moeten zitten in theorie.
Bij mijn weten, ik hoop dat iemand dat kan bevestigen, kan het geen kwaad om een poosje te geven.
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 6:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
esjo
Fluffies bewoner

Reageer met quote  

Hé bah, Sue. Hoop dat het snel weer minder wordt.
Echt naar dat ie het nu weer erger doet Sad
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 6:53 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 1 December 2008 8:59 pm
  Berichten van afgelopen: