De advertentie van de Huisdiersuper

Plukken, argh!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hee wat jammer nou Sad Hopenlijk gaat t snel wat beter...maar iig niet in de stress schieten hoor!! Wink
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 7:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Cosch
Nou ik heb het icm de harrisons nooit gegeven. Niet bewust hoor. Volgens mij kreeg Coco toen nog eco. Toen ging hij ook wat moeilijk door de rui enzo. Tijdens de rui/plukken moeten er zoveel veren aan gemaakt worden en dat kost idd energie. En daar kunnen ze wel lastig van worden. En door dat ze wat meer vitamines kregen.. knapte ze wel op en voelde ze zich beter. Staat geloof ik ook op de verpakkign dat het ook is voor de rui.
Maar idd in Harrisons zou genoeg moeten zitten in theorie.
Bij mijn weten, ik hoop dat iemand dat kan bevestigen, kan het geen kwaad om een poosje te geven.

Hmmmm ik zou het best willen geven.. Maar had altijd begrepen dat vitaminen geven bij pellets echt niet goed is. Maar als het hem helpt lekkerder in z'n vel te gaan zitten? Misschien moet ik een beetje geven en niet iedere dag, gedurende een week? Tja ik weet het ook niet..
Hoe vaak gaf jij het toen je eco gaf?
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 10:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by esjo
Hé bah, Sue. Hoop dat het snel weer minder wordt.
Echt naar dat ie het nu weer erger doet Sad

Ja.. Sad Hoop dat het ook snel weer iets minder wordt. Als dat jengelen maar ophoudt. Dan heb ik tenminste het idee dat hij lekkerder in z'n vel zit.
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 10:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Hee wat jammer nou Sad Hopenlijk gaat t snel wat beter...maar iig niet in de stress schieten hoor!! Wink

Thanks Tommy.. Ga het proberen. Vind het zo naar als 'ie zo jammert én plukt.. Dan is dat plukken dus een uiting van ongenoegen..
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 10:29 pm
Bert en Astrid
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
quote:
Originally posted by Cosch
Nou ik heb het icm de harrisons nooit gegeven. Niet bewust hoor. Volgens mij kreeg Coco toen nog eco. Toen ging hij ook wat moeilijk door de rui enzo. Tijdens de rui/plukken moeten er zoveel veren aan gemaakt worden en dat kost idd energie. En daar kunnen ze wel lastig van worden. En door dat ze wat meer vitamines kregen.. knapte ze wel op en voelde ze zich beter. Staat geloof ik ook op de verpakkign dat het ook is voor de rui.
Maar idd in Harrisons zou genoeg moeten zitten in theorie.
Bij mijn weten, ik hoop dat iemand dat kan bevestigen, kan het geen kwaad om een poosje te geven.

Hmmmm ik zou het best willen geven.. Maar had altijd begrepen dat vitaminen geven bij pellets echt niet goed is. Maar als het hem helpt lekkerder in z'n vel te gaan zitten? Misschien moet ik een beetje geven en niet iedere dag, gedurende een week? Tja ik weet het ook niet..
Hoe vaak gaf jij het toen je eco gaf?

Die man bij Dieca (ben even z'n naam kwijt) vertelde ons vorig jaar dat, als hulpmiddel om te voorkomen dat ze gaan plukken het goed is om iedere week zo'n 5 druppels vitamine A door het water te doen. Hij heeft er niet bij gezegd dat het niet mag in combinatie met pellets. Wij geven Jelle dus al een jaar vitamine A icc pellets. Mag toch hopen dat het niet slecht voor hem is Rolling Eyes
Misschien kun je Dieca 's bellen?
Bericht Vrijdag 15 Juni 2007 10:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Python1
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Denk niet dat het kwaad kan hoor vitamine bijgeven als je pellets geeft.

Want dan mag je in princiepe ook geen fruit of groenten en dergelijke geven want dat zit ook vol vitamine's. Very Happy

Zeg maar Sue even een vraagje begingt hij steeds te plukken rond de zelfde periode ofzo. Altijd in de voorzomer of Is hij juist voor de eerste keer buiten gekomen ofzo.
Omdat je zegt dat hij het met periodes heeft is hij miss allergich is tegen iets en dat dan alles begingt te jeuken. En dan zo begingt met veren plukken he.
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 10:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Bert en Astrid
Die man bij Dieca (ben even z'n naam kwijt) vertelde ons vorig jaar dat, als hulpmiddel om te voorkomen dat ze gaan plukken het goed is om iedere week zo'n 5 druppels vitamine A door het water te doen. Hij heeft er niet bij gezegd dat het niet mag in combinatie met pellets. Wij geven Jelle dus al een jaar vitamine A icc pellets. Mag toch hopen dat het niet slecht voor hem is Rolling Eyes

Zazu plukt al een hele tijd.. Sad Ik heb al eens met Sjaak van Dieca gesproken over Zazu's plukgedrag maar het kan goed zijn dat hij meer info heeft gekregen omtrent plukgedrag. Had hij het echt over vitamine A? Of betacaroteen? Vitamine A is nl niet echt lekker bij een overdosering.
Maar ik ga Dieca eens bellen. Misschien is mailen vandaag handiger, omdat het zaterdag is?? Wat voor druppels hebben jullie?
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 10:44 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Python1
Denk niet dat het kwaad kan hoor vitamine bijgeven als je pellets geeft.

Want dan mag je in princiepe ook geen fruit of groenten en dergelijke geven want dat zit ook vol vitamine's. Very Happy

Zeg maar Sue even een vraagje begingt hij steeds te plukken rond de zelfde periode ofzo. Altijd in de voorzomer of Is hij juist voor de eerste keer buiten gekomen ofzo.
Omdat je zegt dat hij het met periodes heeft is hij miss allergich is tegen iets en dat dan alles begingt te jeuken. En dan zo begingt met veren plukken he.

Ik meen dat vooral vitamine A niet zo voorkomt, alleen in een stof die wij omzetten in vitamine A? Vitamine C is geloof ik minder schadelijk omdat die in water oplosbaar is?

Zazu plukt eigenlijk het hele jaar door, alleen nooit zo heftig als nu. (Meestal houdt het op na een tijdje) Nu zet 'ie echter stevig door.
Had er ook wel eens aan gedacht of hij misschien allergisch zou kunnen zijn, heb al eens gekeken naar een pellet zonder pinda. Die hebben ze wel in de VS, maar niet hier. (tenminste, iig niet biologisch en gecertificeerd)

Bedankt voor het meedenken!
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 10:47 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

ahhhh sue lekker hoor i kweet dat je je daaar zo rot over voelt is er echt niets aan te doen?
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 11:16 am
Bert en Astrid
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
quote:

Zazu plukt al een hele tijd.. Sad Ik heb al eens met Sjaak van Dieca gesproken over Zazu's plukgedrag maar het kan goed zijn dat hij meer info heeft gekregen omtrent plukgedrag. Had hij het echt over vitamine A? Of betacaroteen? Vitamine A is nl niet echt lekker bij een overdosering.
Maar ik ga Dieca eens bellen. Misschien is mailen vandaag handiger, omdat het zaterdag is?? Wat voor druppels hebben jullie?

Bogena Vitamine A. Ben benieuwd wat ze zeggen bij Dieca.
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 12:09 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
koekkiemonster
Fladderaar

Reageer met quote  

hoop dat het allemaal weer goed gaat komen Sad
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 12:10 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Python1
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik hoop het voor jouw en je gaaitje echt dat het betert.
En dat het miss een simpele uitleg voor te vinden is dat hij dit doet.

Ga hier toch nog wa meer over proberen te weten te komen hoor en opzoeken en lezen.

Kzal in iedergeval al mee duimen dat het snel terug over is.
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 1:43 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Bogena Vitamine A. Ben benieuwd wat ze zeggen bij Dieca.

Ik ga Dieca zo mailen. Denk dat hij dat fijner vindt dan bellen?
Oh heb je ook Bogena?
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 1:45 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by millie
ahhhh sue lekker hoor i kweet dat je je daaar zo rot over voelt is er echt niets aan te doen?

Nee ik denk het niet. Heb al best veel geprobeerd. Sad
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 1:45 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Python1
Ik hoop het voor jouw en je gaaitje echt dat het betert.
En dat het miss een simpele uitleg voor te vinden is dat hij dit doet.

Ga hier toch nog wa meer over proberen te weten te komen hoor en opzoeken en lezen.

Kzal in iedergeval al mee duimen dat het snel terug over is.

Het is bij Zazu echt deel van z'n gedrag geworden dus ik denk dat het erg moeilijk zal zijn om het te doorbreken. Vooral de combi met mij is denk ik funest. Question Crying or Very sad
Als hij alleen maar wat zekerder zou zijn, dan zou dat plukken nog niet zo erg zijn.
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 1:47 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 1 December 2008 8:15 pm
  Berichten van afgelopen: