De advertentie van de Huisdiersuper

Plukgedrag bij wilde vogels?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Plukgedrag bij wilde vogels?  Reageer met quote  

Weet iemand of vogels in het wild ook wel eens plukken?
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 1:31 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Python1
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Wat ik al heb kunnen lezen is dit dus echt iets enkel voor gaaitjes in gevangenschap.

Of het kan miss dat het in het wild ook wel gebeurd maar dat deze dieren dan niet lang genoeg niet meer leven om waargenomen te worden door de mens.

Maar ze hebben er nog gene tegen gekomen in het wilt dat ik tot nu toe heb gelezen.
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 1:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Oh oké.. Bedankt! Ik had ook zoiets gehoord, maar vroeg me af of iemand misschien andere verhalen had opgepikt. Het leek me waarschijnlijk dat bijvoorbeeld vogels met schimmel of iets anders wel plukken. Maar of ze ook gedragsproblemen zouden hebben?
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 6:15 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Remco
Vlieger

Reageer met quote  

Ik dacht gelezen te hebben dat vogels in het wild niet plukken omdat ze de hele dag bezig zijn met eten zoeken. Daarom vervelen ze zich niet en gaan niet plukken.
Misschien is het een ideetje voor Zazu om hem wat harder te laten werken voor zijn eten?
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 6:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Zazu heeft al vrij veel puzzelspeeltjes waar eten in kan maar misschien moet ik hem inderdaad maar meer proberen bezig te houden. Blokken hout en daar pellets in rammen ofzo? Laughing Dan blijft hij hopelijk wat langer bezig. Very Happy
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 6:37 pm
Python1
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Als je het niet probeerd dan weet je het niet he.

Wa ni weert ni deert zeg ik altijd.
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 9:12 pm
Marloes-Anna-Onno
Vlieger

Reageer met quote  

hey seu,

laatst toen ik bij VA loriaux was (in amsterdam) voor anna haar plukgedrag vertelde zij me dat er ook vogels zijn in de natuur die plukken en dat het er niets mee te maken hebt of je ze in gevangenschap houdt of niet....
Bericht Zaterdag 16 Juni 2007 10:16 pm
Wil
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ah wat sneu dat Zazu zo plukt zeg!
Ken je het boek van Bonnie Talsma?
Daar staat ook nog een gedeelte in over plukken en lichaamstaal van de baas als reactie daarop, het non-verbale wat ze dan al zien als beloning voor dit gedrag.
Interresant gedeelte en ook ivm schreeuwen etc
Bericht Zondag 17 Juni 2007 12:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Marloes-Anna-Onno
laatst toen ik bij VA loriaux was (in amsterdam) voor anna haar plukgedrag vertelde zij me dat er ook vogels zijn in de natuur die plukken en dat het er niets mee te maken hebt of je ze in gevangenschap houdt of niet....

Hey dat is 'grappig' om te horen Marloes! Dus het zou ook voorkomen in het wild? Dat staat haaks op andere meningen die ik hem gehoord. Zal haar eens vragen hoe of wat als ik de volgende keer bij haar ben!
Bericht Zondag 17 Juni 2007 11:48 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Wil
Ah wat sneu dat Zazu zo plukt zeg!
Ken je het boek van Bonnie Talsma?
Daar staat ook nog een gedeelte in over plukken en lichaamstaal van de baas als reactie daarop, het non-verbale wat ze dan al zien als beloning voor dit gedrag.
Interresant gedeelte en ook ivm schreeuwen etc

Ja, dat boekje heb ik toevallig. Het heet gek van mijn vogel meen ik?
VInd het een prettig boekje om te lezen.
Bericht Zondag 17 Juni 2007 11:49 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 1 December 2008 9:28 pm
  Berichten van afgelopen: