|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Papegaaiensymposium, wie is geweest? |
|
|
Wie is er naar het papegaaiensymposium geweest? http://www.fluffies.org/nl/pap.....t9075.html |
Vrijdag 7 Maart 2008 2:46 pm |
|
|
|
|
joke
Vlieger
|
Ik
en het waren 2 geweldige dagen, veel geleerd van barbara en ook robin was erg leuk om te volgen die had het vooral over de bezigheid van de papegaai in het wild en hoe dit thuis te kunnen nabootsen.
Wat me erg opviel was als barbara aan het trainen was met de aanwezige gaaien dat ze heel weinig woorden gebruikte, en echt met een eetbare beloning werkte, bv walnoot maar dan ook echt maar een kruimel. en ook dat het ontzettend veel werk is dat trainen, veel geduld voor nodig dus.
Ging vooral over angstige papegaaien. bijters om daar het vertrouwen van te winnen, ook om ze aan te leren voor bv een bezoek aan de vogelarts, ik heb dingen gezien die hield je niet voor mogenlijk. al trainend bij een kaketoe die op een standaard zat met de ene hand de vleugels inspecteren en met de andere een injectie toedienen, zonder 1 krimp.
Ook een ara die zo getraind was dat hij zelf zijn kopje in de narcose masker deed.
Ik heb er heel veel van geleerd en ben blij dat ik dit niet gemist heb  |
Zaterdag 8 Maart 2008 9:41 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ik ben niet geweest omdat dit praktisch onhaalbaar was voor mij maar was er al zeker van dat het een superervaring zou zijn en zoals ik lees van Joke, ja, is het nog meer dan dat geweest.  |
Zondag 9 Maart 2008 8:58 am |
|
|
|
|
Remco
Vlieger
Als ik dat zo lees dan is het de moeite waard om ook eens naar zoiets te gaan.
Heb net mn rijbewijs gehaald dus vervoer is nu het probleem niet meer. |
Zondag 9 Maart 2008 2:06 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ongelooflijk Joke! Ik had nog nooit gehoord dat papegaaien zichzelf VRIJWILLIG injecties laten toedienen. Bedankt voor je uitgebreide verslag. Ik heb heel wat gemist zo te lezen.  |
Maandag 10 Maart 2008 9:25 am |
|
|
joke
Vlieger
|
Ja echt wel en ik denk dat deze kans zich ook niet gauw nog een keer aan doet voor dat geld, een paar dagen later waren hun ook nog bij de IAAT in alphen aan de rijn maar dat duurde 4 dagen en dat vond ik een beetje te lang en te snel op elkaar  |
Dinsdag 11 Maart 2008 11:11 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ja ik heb het gehoord dat dat er was! Het klonk heel erg interessant. Moet je lid zijn van het IAAT om daar naartoe te kunnen? |
Woensdag 12 Maart 2008 7:54 am |
|
|
joke
Vlieger
|
Nee volgens mij niet er zijn er meer gegaan die zich gewoon hebben ingeschreven en betaald, dus volgens mij niet  |
Vrijdag 14 Maart 2008 2:13 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Oh oké.. Ik zal de website eens wat nauwlettender in de gaten houden. Het klonk wel erg interessant! |
Zaterdag 15 Maart 2008 8:53 pm |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Maandag 1 December 2008 10:02 pm
|
|
|
|
|
|