De advertentie van de Huisdiersuper

Opvoeden Jonge papegaai

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
hans
Eitje

Reageer met quote  

Bericht Vrijdag 8 Februari 2008 5:36 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
hans
Eitje

Reageer met quote  

Hier het filmpje van nico. Het geluid is vele malen harder dan op het filmpje. http://www.xs4all.nl/~hbooms/NicoFilmpje.AVI

Grtz
Hans
Bericht Vrijdag 8 Februari 2008 5:43 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hans, ik heb al een keer of 4 geprobeerd het filmpje op te zetten maar ik krijg het niet opgezet. Volgens mij is er iets foutgegaan of zo. Kan niet oordelen op dit moment want het start niet het filmpje. Sorry.
Bericht Vrijdag 8 Februari 2008 6:16 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
hans
Eitje

Reageer met quote  

browse even hier naartoe http://www.xs4all.nl/~hbooms en rechtermuisknop op het avi bestand (Opslaan als ; Save target as). Het is een vrij groot bestand.

Grtz
Hans
Bericht Vrijdag 8 Februari 2008 6:35 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hans,

Bedankt voor de tip, het is gelukt. We hebben het kunnen bekijken. Als ik Nico zo bezig zie en hoor is dat volgens mij echt aandacht dat hij zoekt. Het geluid is volgens mij ook echt aandacht vragen. Schreeuwen is het niet, dat is al een goed punt. Maar aandacht vragen is normaal en dat doet onze grijze ook, ook dat heen en weer wiegen als hij echt aandacht wil maar hoe dan ook kom ik terug op wat ik al zei. JIJ beslist of hij aandacht krijgt of niet en enkel jij. Je kan er tegen praten zonder voor zijn kooi te blijven staan, doe ik ook niet want dan krijg je niks gedaan. Maar altijd negeren zou ik niet doen. Je moet er ook geen vast patroon opmaken. Jij maakt tijd voor hem en hij moet daar leren mee omgaan maar eens antwoorden en wat tegen praten kan na verloop van tijd al een verschil maken, dan merkt hij dat hij aandacht krijgt. Joske doet ook gewoon verder hoor met zijn roepen en geluiden maken maar als ik het genoeg vind dan stop ik ermee en na nog even doorgaan weet hij dat ik toch niet meer reageer. Het is een kwestie van oefenen en echt geduld te hebben. Zet anders ook wat muziek op, of de TV als je thuis bent, dat kan soms ook voor wat afleiding zorgen. Je moet dat wat zoeken. Maar niet te snel panikeren, hij schreeuwt niet op het filmpje en als er een geluid is is hij stil want zijn interesse in geluiden is groot, dat zie je. Je kan geluiden zoeken dat hij leuk vind en die gebruiken om hem ook te stimuleren om die te leren of een deuntje fluiten of zo, na een tijdje fluit hij dat wel na, of probeert hij het toch, ook dat is aandacht geven. Wink
Bericht Vrijdag 8 Februari 2008 6:58 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
hans
Eitje

Reageer met quote  

Ok bedankt. Het komt erop neer dat je aardig wat geduld moet hebben Smile
Bericht Vrijdag 8 Februari 2008 7:24 pm
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Heb geprobeerd te kijken, maar het lukt me helaas niet...
Jonge vogels, zeker handgevoerd hangen vaak erg aan hun baas...Ze moeten echt leren zichzelf te vermaken. Cleo moest ook echt leren spelen, dat heeft wat tijd nodig...het zijn toch nog een beetje baby's Laughing Laughing
Bericht Vrijdag 8 Februari 2008 7:35 pm
hans
Eitje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by hans
browse even hier naartoe http://www.xs4all.nl/~hbooms en rechtermuisknop op het avi bestand (Opslaan als ; Save target as). Het is een vrij groot bestand.

Grtz
Hans

Laura zie hierboven
Bericht Vrijdag 8 Februari 2008 7:37 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hans, ik heb je filmpje bekeken. Als ik de lichaamstaal zo bekijk lijkt het op bedelen. Wat een geluid zeg! Shocked
Vraag het anders ook even aan Kea. (Door op z'n gebruikerspagina te reageren, dan reageert hij vast) Of aan Swanny, die heeft meen ik ook Jardines maar ik weet het niet zeker!
Bericht Vrijdag 8 Februari 2008 7:57 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 1 December 2008 10:03 pm
  Berichten van afgelopen: