De advertentie van de Huisdiersuper

Nieuwe revolutionaire behandeling tegen plukken???

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Mmppff, tsjaa dat is altijd maar weer afwachten, maar wie weet helpt het een aantal vogels??
Bericht Woensdag 30 Januari 2008 8:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik denk het wel! Very Happy Ik denk dat ze verder ook dingen veranderen??
Bericht Woensdag 30 Januari 2008 11:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Greet
Net uit het ei

Reageer met quote  

Tja,weet ik pas in april welke methode het juist is.Ik laat jullie zeker iets weten.Weten jullie waar ik de Captive foraging cd van John Echolt kan kopen?Of heeft iemand van jullie die cd al eens bekeken,dan kunnen jullie mij misschien al enkele ideeen geven want ondertussen heeft Jacko al enkele pluimen terug op haar vleugels en het zou leuk zijn moest ze die laten staan.Ze vind het zelf helemaal niet erg om kaal te zijn maar haar bewegingsmogelijkheden zijn zo heel beperkt.Als ze een beetje haar evenwicht verliest valt ze gewoon naar beneden!
Heeft iemand van jullie al het vlooienmiddel Bolfo getest?Ik durf het niet echt op haar lijfje doen aangezien ik bang ben dat het misschien schadelijk is.
Bericht Donderdag 31 Januari 2008 9:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoihoi! Ik heb die dvd gekocht en hoewel hij leuk is, vind ik het een beetje tegenvallen qua ideetjes. Ik heb her en der wat ideeën op het forum neergezet, volgens mij bij gedrag en anders bij voeding? Zoek anders eventjes: http://www.fluffies.org/nl/google_search.php
Geen vlooienmiddelen gebruiken hoor!
Bericht Donderdag 31 Januari 2008 9:57 pm
Greet
Net uit het ei

Reageer met quote  

Nog even een vraagje.In het begin dat Jacko hier was stapte ze 's avonds op om bij mijn man in de zetel te kruipen.Nu doet ze dat niet meer.Denk je dat ik ze gewoon alle dagen moet vastpakken en uit haar kooi nemen,of moet ik gewoon(misschien wel oneindig lang!)wachten tot ze zelf opstapt?
Bericht Maandag 4 Februari 2008 9:35 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik denk niet dat gewoon vastpakken een oplossing is, is nogal dwingen vind ik. Als je ze uit haar kooi wil dan zou ik haar eventueel wat lokken met iets lekkers maar zomaar vastnemen lijkt mij nogal druk zetten en heel erg tegen haar wil in. Met lokken help je haar een beetje en ja, geduld zal er ook bij te pas komen. Succes komt misschien niet van de eerste keer maar probeer geen druk te zetten, het moet voor Jacko ook fijn blijven om uit de kooi te komen en straks denkt ze: "oei, daar zijn die handen weer, die pakken mij gewoon vast", kan ze wel eens anders op je beginnen reageren omdat ze het geen leuke ervaring vind. Wink
Bericht Maandag 4 Februari 2008 10:19 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Wat bedoel je met vastpakken? Op stappen of echt bij je nemen om geaaid te worden? Dat eerste zou ik misschien wel doen. Dat tweede eigenlijk niet. Dat komt vanzelf wel..
Bericht Maandag 4 Februari 2008 11:10 am
Greet
Net uit het ei

Reageer met quote  

Gewoon al opstappen.In het beginstapte ze op,haar rug naar mij om dan zo snel mogelijk bij mijn man op de zetel te geraken.Nu vertikt ze het om nog op te stappen,ook 's avonds.Ze draait wel haaar kopje om mijn vingers maar dan begint ze meteen te kokhalzen!
Dan neemt ze zo wel eens mijn vinger vast en trekt haar pootje meteen terug om dan op haar nagels te bijten,heel onzeker!!!
Ik ben er toch in geslaagd van ze een appeltje en een worteltje te laten eten.Gewoon door zelf ernaast te gaan staan en te eten en zo af en toe iets aan te bieden.De derde keer pakte ze het aan en begonlekker te knabbelen.Ik kan ze met niets echt lokken want ze lust niet veel.
Probeer het vijf stappenplan wel uit maar ben nog steeds niet goed in stapje 1!Geduld moet je wel hebben!Het zou zalig zijn moest ze gewoon relax kunnen spelen!
Bericht Dinsdag 5 Februari 2008 5:14 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik heb het idee dat ze een loopje met je neemt. Ze buigt nl wel haar kopje en probeert je ook te voeren. Dit vindt ze waarschijnlijk leuker dan opstappen.
Ze kijkt volgens mij gewoon hoever ze kan gaan.
Bericht Vrijdag 8 Februari 2008 7:55 pm
Greet
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ja dat dacht ik ook wel.Maar hoe pak ik dat dan aan?Als ze echt bang was van me zou ze bijten(dat doet ze als er andere mensen bij ons zijn)Ze gaat de hele kooi rond om me te ontwijken,en ja dan ben ik de eerste die het opgeeft natuurlijk.Ik vind dat het zo ook niet hoeft te gaan.
Ze zou moeten leren dat er buiten haar kooi een hele leuke wereld bestaat waar ze ontspannen kan in leven maar zij verkiest zenuwachtig plukkend in haar kooi te blijven met als gevolg dat ze die wereld zo nooit zal kunnen ontdekken!Ik geef het natuurlijk niet op hé!Ga toch eens die bach bloesems proberen om haar te helpen relaxen.Ik heb op koppiekrauw gelezen dar kamillethee ook mag maar geef ik het haar dan ipv haar drinkwater?
Bericht Zaterdag 9 Februari 2008 7:24 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Daar heb je het al.. Wink Door die hele kooi rond te gaan heeft ze jou in de tang. Slim hoor. Als je het een paar keer doorzet, zal je merken dat ze sneller opgeeft. Very Happy
Ik zou het niet telkens geven ipv drinkwater. Gewoon af en toe. Ik betwijfel of het helpt?
Bericht Vrijdag 15 Februari 2008 11:24 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 1 December 2008 10:03 pm
  Berichten van afgelopen: