|
|
|
OmaLisa
Vlieger
|
Josje b.v. vind het heerlijk om met hem te kroelen en te knuffelen, liefs de hele dag, voer opgeven doet hij niet meer.
Wel als hij met de hond aan het spelen is, gaat hij verliefd tegen de hond doen
Ja, je moet uitkijken met vreemde mensen, ik waarschuw ook altijd dat ze kunnen bijten, maar als ze toch durven te aaien dan mag dat van mij.
Alleen durven ze dat niet meer, als mensen ze durven te aaien, durven ze ook de vogels niet op te laten stappen, en dat is wel jammer.
Ik kom weinig mensen tegen die ongevraagd onze dieren aaien.  |
Zondag 18 Maart 2007 7:09 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
quote:
Originally posted by OmaLisa
Ik kom weinig mensen tegen die ongevraagd onze dieren aaien.
Het maakt wel erg uit wie ik meeneem hoor! Als ik Zazu meeneem willen mensen hem bijna allemaal aaien, en steken ze vaak zomaar handen naar hem uit. Terwijl hij dat echt niet gaaf vindt. Vaak biedt ik Iago dan maar aan. Die vindt het wel leuk en valt dan bijna van mijn vinger af om geaaid te worden. Iago vinden ze een beetje eng.  |
Zondag 18 Maart 2007 1:45 pm |
|
|
digifiel
Fladderaar
Chico vindt af en toe kroelen wel leuk, alleen mij fopt ie nog wel is.
Dan zie je hem heeel lief en onschuldig kijken, laat ie zn koppie zakken van kom maar hoor. en dan is mijn vinger dr bij en dan is het HAP
Maargoed daar trap ik dus ook maar 1 keer in he  |
Dinsdag 20 Maart 2007 6:23 pm |
|
|
|
|
har2
Eitje
| Re: mag je en papegaai knuffelen? |
|
|
quote:
Originally posted by OmaLisa
Ik lees hier en daar nog weleens dat er mensen zijn die geen voorstander zijn als je een papegaai knuffelt of kroelt, behalve als beloning dan.
Mijn Bboertje is een echte knuffelkont, ik sta regelmatig bij zijn speelplaats op hem een koppie krauw te geven, even maar en loop ik weer door.
Zorro (grijze roodstaart) vindt af en toe zomaar een kroel op zijn kop ook heerlijk, en Zara wil dat af en toe ook.
Ik zie er echt geen kwaad in, zolang ze geen voer opgeven en geen partner gedrag vertonen, is er toch niks aan de hand?
Ook hoor ik weleens zeggen dat ze niet willen dat vreemde hun gaai zomaar aaien, ik waarschuw altijd dat ze kunnen bijten, maar als onze gaai door vreemde geaaid wil worden dan mag dat van mij.
Meestal durven mensen dat niet meer na mijn waarschuwing, logisch!!!
Hoe denken jullie daar over, ben benieuwd
|
Dinsdag 19 Juni 2007 9:55 am |
|
|
har2
Eitje
| Re: mag je en papegaai knuffelen? |
|
|
Ben pas op het forum, dat zie je omdat ik bij deze reactie al een fout heb gemaakt Zelf heb ik geen vogels. Maar ik ben wel geïnteresseerd. Lees allerlei berichten over het aaien en knuffelen van papegaaien. De een vindt het goed als vreemden hun vogel aanhalen, anderen niet. Meestal durft men het niet na een waarschuwing dat hij kan bijten. Ik weet zelf niet of ik het dan nog zou durven. Ik denk het wel. Of is dat onvoorzichtig? Helaas ken ik geen mensen met papegaaien en ik zie ook nooit iemand buiten met zijn vogel. Mijn vrouw is er fel op tegen dat ik me met vogels bezig houd.
Hoe kan ik toch met iemand met papegaaien in contact komen?
Harrry |
Dinsdag 19 Juni 2007 10:00 am |
|
|
coco&joyce
Moderator

hoi harry
ik heb misschien wel een leuk idee voor u er is als goed is binnenkort een fluffiedag daar komen heel veel leden van hier met hun papegaai(en)
daar kunt u naar hartelust onze gaaien aaien en bekijken en leren kennen
kan helaas nog steeds geen link plaatsen maar dat topic staat bij het forum actulietijten en nieuws aangaande papegaaien
misschie vind u dit wel leuk en u bent natuurlijk van harte welkom  |
Dinsdag 19 Juni 2007 10:19 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ehm ik denk dat het altijd verstandig is om even te vragen of je een gaai (of wat voor dier dan ook!) mag aanhalen. |
Dinsdag 19 Juni 2007 12:01 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
bij ons vragen de mensen wie ze mogen aaien. meestal geef ik dan tommy of jacob. Jacob M weer niet omdat die agressief is.
ik raad het aan om je vogels door anderen aan te laten raken. zo worden ze sociaal en weten ze dat er meer in de wereld is dan alleen maar het gezin waar ze wonen.
harry, het idee om naar de fluffiedag te gaan is een hele goeie. zeer aan te raden watn ik vind het heel jammer dat jij deze ervaringen moet missen omdat je thuis geen vogel mag hebben.
vooral doen zou ik zeggen. |
Dinsdag 19 Juni 2007 12:53 pm |
|
|
har2
Eitje
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Ehm ik denk dat het altijd verstandig is om even te vragen of je een gaai (of wat voor dier dan ook!) mag aanhalen.
Uiteraard doe ik dat altijd
Harry |
Dinsdag 19 Juni 2007 2:35 pm |
|
|
|
|
har2
Eitje
quote:
Originally posted by alexandraatje
bij ons vragen de mensen wie ze mogen aaien. meestal geef ik dan tommy of jacob. Jacob M weer niet omdat die agressief is.
ik raad het aan om je vogels door anderen aan te laten raken. zo worden ze sociaal en weten ze dat er meer in de wereld is dan alleen maar het gezin waar ze wonen.
harry, het idee om naar de fluffiedag te gaan is een hele goeie. zeer aan te raden watn ik vind het heel jammer dat jij deze ervaringen moet missen omdat je thuis geen vogel mag hebben.
vooral doen zou ik zeggen.
Zo eenvoudig is dat niet. Ik schreef al dat mijn vrouw er fel op tegen is dat ik me met vogels bezig houd. Dus naar een fluffiedag gaan is waarschijnlijk geen optie. Een ontmoeting met die dieren moet heel toevallig zijn
Harry |
Dinsdag 19 Juni 2007 2:38 pm |
|
|
alexandraatje
Vliegende acrobaat
dit is een moeilijke kwestie en erg gevoelig. het is aan de ene kant niet eerlijk ten opzichte van jou dat jij niet met vogels in aanraking mag komen. ieder moet een beetje zijn eigen vrijheid hebben om dingen te kunnen doen. ik bedoel dit niet kwaad hoor. het is alleen jammer dat je er helemaal in geremd word want dit klinkt heel in verdrietig.
ik zou je heel graag willen helpen maar ik woon zo ver weg joh, anders zou ik naar je toe komen en toevallig even aanbellen omdat ik een glaasje water wil hebben of zo.
is er geen mogelijkheid met je vrouw te praten dat ze te overtuigen is dat je kunt gaan of dat ze misschien mee komt. of heeft ze een speciale reden hier voor dat ze er op tegen is. (misschien aangevallen of allergisch voor vogels)  |
Dinsdag 19 Juni 2007 2:49 pm |
|
|
Cosch
Vlieger
Ik woon niet zo ver bij jullie vandaan. Maar mijn vogels kun je niet aaien!
Dus daar heb je ook niks aan!
Het is idd wel verdrietig dat de kans van papegaaien met hun eigenaren ontmoeten er niet in zit! Het zal in Driebergen zijn dus dat is niet zo ver weg. |
Dinsdag 19 Juni 2007 2:54 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Vind het wel erg jammer dat je vrouw het ook niet goed vindt dat je je überhaupt met vogels bezig houdt. Mag me natuurlijk niet bemoeien met andermans zaken, maar vraag me af waarom het niet mag. Is ze bang dat je ineens met een vogel thuiskomt?
Ik kan me voorstellen dat ze het laatste niet ziet zitten, maar alleen bezig houden met vogels (in de zin van eens gaan kijken in een vogelpark ofzo) lijkt me toch niet verkeerd?! |
Dinsdag 19 Juni 2007 3:03 pm |
|
|
har2
Eitje
quote:
Originally posted by Cosch
Ik woon niet zo ver bij jullie vandaan. Maar mijn vogels kun je niet aaien!
Dus daar heb je ook niks aan!
Het is idd wel verdrietig dat de kans van papegaaien met hun eigenaren ontmoeten er niet in zit! Het zal in Driebergen zijn dus dat is niet zo ver weg.
Wanneer is die dag? |
Dinsdag 19 Juni 2007 4:03 pm |
|
|
Cosch
Vlieger
Dat is nog niet bekend!
Maar dat zal wel gauw geregeld worden! |
Dinsdag 19 Juni 2007 4:05 pm |
|
|

|