Koppig?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Jolanda
Beginnende vlieger

Koppig?  Reageer met quote  

Als we met Gijs aan het oefenen zijn geweest en hij word daarna terug gezet op zijn boom of in zijn kooi staat daar altijd vers eten en verse groente of fruit klaar.

Maar aangezien hij dat oefenen nog steeds niet echt geweldig vind (denk ik) weigert hij altijd het eerste uur (minimaal) te gaan eten. terwijl ondertussen Peppie en Kokkie aanvallen in hun eigen kooi zit hij wel schuin te kijken maar doet net of het lekkers hem niet interesseert. Shocked

Is dat koppige gedrag typisch voor gaaien? Of iets van Gijs alleen? Ik ken het namelijk niet van peppie en kokkie die zijn altijd in voor eten waar, wanneer of hoe laat dan ook. Very Happy

Ik vind het niet erg hoor, vind het wel vermakelijk . En tenslotte heeft ij alleen zichzelf er maar mee Stom! Stom! maar ik vroeg het me gewoon af
Bericht Woensdag 16 Juli 2008 6:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Onze Jos kan je ook vers fruit of groenten aanbieden en "lekker lekker" zeggen, dan gaat dat kopje richting zijn bakje maar of hij dan direct gaat eten hangt van dag tot dag af. Het kan ook best zijn dat het nog een tijdje duurt vooraleer hij eraan begint. Maar of het bij Gijs echt met het oefenen te maken heeft????? Ze kunnen soms rare streken hebben. Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Bericht Donderdag 17 Juli 2008 7:19 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Het kan best zijn dat hij "boos" is over het oefenen en daarom niet eet, net als een kind dat zit te mokken. Zolang hij zichzelf niet uithongert zou ik er geen aandacht aan schenken Smile
Bericht Donderdag 17 Juli 2008 7:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Egwene
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Mijn Gogo, ook een amazone, die eet nooit direct zijn lekkers. Dat duurt altijd even...Maakt niet uit waar hij is...
Bericht Donderdag 17 Juli 2008 7:40 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Koppig?  Reageer met quote  

Ik denk niet dat het iets met koppigheid te maken heeft hoor. Wink Hij is gewoon moe van alle nieuwe indrukken. (Dat denk ik) Maakt hij een gestreste indruk?
Hier eet vooral Zazu erg weinig als hij erg veel nieuwe indrukken opdoet. Hij heeft dan een stuk minder interesse in zijn eten.

Hoe gaat het verder met oefenen? Smile Boek je verder vooruitgang?
Bericht Donderdag 17 Juli 2008 10:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ja, eigenwijsheid cq koppigheid is papegaai eigen.

Nee, ook ik denk niet dat dit koppigheid is, eerder gewoon nog even geen zin/trek/honger hebben of moeten bijkomen van al die nieuwe indrukken. Met dat oefenen geef je hem immers (hopelijk) heel wat om over na te denken Smile
Bericht Donderdag 17 Juli 2008 10:54 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Jolanda
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Nee gestressed is ze niet zo snel (behalve als ze gewiekt moet worden hahaha)

meestal gaat ze gelijk kijken wat er in haar bakje zit maar soms kan ze (meestal) na het oefenen dus demonstratief haar rug naar het bakje keren...ook naar ons toe overigens. het ziet er echt uit als mokken.
We besteden er geen aandacht aan en dan na een uurtjje ofzo hoor je ineens smakelijk gesmak Laughing

En ze doet zeker steeds beter haar best. Als ze geen zin heeft laat ze dat merken door nijdig in het opstaptouw te bijten maar doet dan vervolgens stapt ze toch braaf op. Ze bijt overigens altijd in het touw nooit inde vingers (*klopt dit af*). We waren al aan het verzinnen wat we als volgend stapje zouden kunnen gaan proberen
Bericht Donderdag 17 Juli 2008 5:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Vrijdag 29 Augustus 2008 4:26 am
  Berichten van afgelopen: