De advertentie van de Huisdiersuper

jes ik mocht hem aaien

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Isabelleke
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Tommy
Hoi Isabel Very Happy
Heb je je BBtje ook gewiekt? Smile
Dat helpt nml al heel erg.
Verder zou ik zoveel mogelijk oefenen, liefst een paar keer per dag een kwartier ofzo. Als je dan met hem in een kleinere ruimte gaat (badkamer?), dan kun je het opstappen goed oefenen zonder dat hij vlucht of te veel afleiding heeft. Iedere keer als hij opstapt beloon je hem heel erg. Als je ook nog de 5 stapjes gebruikt (die staan beschreven bij gedrag en er is ook een topic met voorbeelden) dan denk ik dat je heel snel vooruit zult gaan. Maar vraag gerust als je er niet uitkomt hoor, want we kunnen je vast wel helpen Wink

Jawel, hij is wel gekortwiekt maar ik heb nog zijn vertrouw kunnen krijgen.
Ik heb het opstappen in zijn kooi geprobeerd maar hij wil het niet. Hij bijt de stok en vlucht.
Om hem naar een kleinere ruimte te brengen dan moet ik hem uit zijn kooi halen want de badkamer is boven en de kooi is te groot om door de trap te lopen Sad .
De 5 stappen heb ik ook geprobeerd maar met heel weinig resultaat. Ik weet dat ik iets fout doe maar wat???
Ik hen net een mailtje van iemand van de "moderne papegaai"ontvangen. Hij zegt dat hij niet ver van mij vandaan woont (ik woon in Spijkenisse- Zuid-Holland) en wil het samen met mij kijken.

Ik hoop echt dat het lukt want het is zo frustreren.

Grotjes,
Isabel

PS: Toen ik hem kocht was hij ong. 8 mndn. en hij is geimporteerd. Ik weet het, had ik niet moeten doen misschien maar moest ik dat kereltje daar in dat klein kooitje laten en hem door de andere 2 verder kapot laten priken? Sorry dat kon ik niet. Ik ben gek op dieren en zoiets te zien deed mij erg pijn.
Bericht Zaterdag 10 December 2005 12:47 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Isabelleke
Net uit het ei

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by floyd
hoi isabel
ik heb floyd nu 6 weken
en ik mag niet klagen denk ik floyd is een wildvang
ik heb de eerste week alleen met hem gesproken de kooi gewoon dicht
dat was om te wennen
de 2 e week ben ik er met m`n hand in gegaan
hij was als de dood voor dat rare ding hij blaasde alles bij elkaar
ik ben toen begonnen met een speeltje
ik ben gedaan of het et mooiste speeltje op de wereld was
en uit gelegd wat ik ging doen en hoe het er uit zag
als hij ging blazen heb ik hem gewaarschuwt dat mag niet op het moment dat hij het leuk gaat vinden en z`n volle aandacht heb dan stop ik er even mee krijg hij een beloning en gaat daarna verder
toen ben ik begonnen met een duiven veer eerst z`n nagels een week en rustig aan verder toen ik hem echt aaiden met de veer
ben ik begonnen met wat een mooie nagels en die heb ik eerst geaaid
weer een heel poosje en zo ben ik hoger uit gekomen
ik doe het s`morgens vroeg tussen de middag rond 3 uur en na het eten nog een keer en ik beloon hem met een zonnepitje een kaasje een boontje en ga zo maar door als je super je best doe krijg je een kleinstukje walnoot met dop dat is helemaal super
ik hoop dat je er wat aan heb hier loop het er super mee
corrie,quinn,ryan en floyd

Hoi,

Mijn Binka is een import vogel. Hij kwam bij mij toen hij ron 8 mndn was, als ik de HANDELAAR mag geloven. Hij was helemaal kaal (geprikt door 2 andere bbtjes)
Hij is gelukkig nooit agressief geweest en in het begin gromde hij heel erg. Dat is gelukkig voorbij en hij neem (als hij zin in heeft) iets lekkers uit mijn hand.
Ik het begin deed hij niets anders dan mij negeren of vluchten....nu kijk hij wel als ik als ik hem roep en zijn naam noem. Het is niet veel maar beter dan niets niet waar?

Ik zal het proberen met een veer om te zien hoe hij daar reageert.

Groetjes,
Isabel
Bericht Zaterdag 10 December 2005 12:57 pm
floyd
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Isabelleke
quote:
hoi isabel
ik heb floyd nu 6 weken
en ik mag niet klagen denk ik floyd is een wildvang
ik heb de eerste week alleen met hem gesproken de kooi gewoon dicht
dat was om te wennen
de 2 e week ben ik er met m`n hand in gegaan
hij was als de dood voor dat rare ding hij blaasde alles bij elkaar
ik ben toen begonnen met een speeltje
ik ben gedaan of het et mooiste speeltje op de wereld was
en uit gelegd wat ik ging doen en hoe het er uit zag
als hij ging blazen heb ik hem gewaarschuwt dat mag niet op het moment dat hij het leuk gaat vinden en z`n volle aandacht heb dan stop ik er even mee krijg hij een beloning en gaat daarna verder
toen ben ik begonnen met een duiven veer eerst z`n nagels een week en rustig aan verder toen ik hem echt aaiden met de veer
ben ik begonnen met wat een mooie nagels en die heb ik eerst geaaid
weer een heel poosje en zo ben ik hoger uit gekomen
ik doe het s`morgens vroeg tussen de middag rond 3 uur en na het eten nog een keer en ik beloon hem met een zonnepitje een kaasje een boontje en ga zo maar door als je super je best doe krijg je een kleinstukje walnoot met dop dat is helemaal super
ik hoop dat je er wat aan heb hier loop het er super mee

Hoi,

Mijn Binka is een import vogel. Hij kwam bij mij toen hij ron 8 mndn was, als ik de HANDELAAR mag geloven. Hij was helemaal kaal (geprikt door 2 andere bbtjes)
Hij is gelukkig nooit agressief geweest en in het begin gromde hij heel erg. Dat is gelukkig voorbij en hij neem (als hij zin in heeft) iets lekkers uit mijn hand.
Ik het begin deed hij niets anders dan mij negeren of vluchten....nu kijk hij wel als ik als ik hem roep en zijn naam noem. Het is niet veel maar beter dan niets niet waar?

Ik zal het proberen met een veer om te zien hoe hij daar reageert.

Groetjes,
Isabel

ik kan hem ook niet meenemen naar boven
dus doe ik het in de gang
de tussen deur dicht en de jongens gewoon binnen
en niemand mag dan in gang in
als ze nodig moeten gaan ze maar naar boven
het kan zij dat hij toch je onrust voelt
en dat is natuurlijk niet gek als je al zo lang bezig ben en hij wil niks
volgens mij is het gewoon iets uitproberen
en dat lukt hem nog ook
dat is het zelfde als bij je honden
als ze aan de voet moeten en het lukt niet
raak je toch een beetje boos zonder dat je het eigelijk wil
en als je boos word doet hij het helemaal niet meer
je kan dan beter even stoppen en als je weer rustig ben weer oppakken
Bericht Zaterdag 10 December 2005 8:04 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
floyd
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

jongens de beer is los
ik aai hem nu al onder z`n vleugels en hij vind het heerlijk
en ik ook
wat een super beest is het toch
en hij eet nu ook een bio garden joghurt van een lepeltje
eerst proef ik en lekker joh dat het is
nou dan moet floyd ook proeven natuurlijk
m`n man vroeg moet hij nou ook al met vork en mes gaan eten
nou als dat me lukt moet iedereen dat zien natuurlijk
ik moet wel zeggen het vreet tijd
ik heb niet eens de tijd op het moment om te winkelen
ik ga zo nog zuinig worden
Bericht Zaterdag 10 December 2005 8:10 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Wat een kick zal dat wezen Floyd!! Die band die je aan het kweken bent...da's toch iets héél moois en liefs (zwijmel, zwijmel, en néé, ik neem je niet in de maling, dit vind ik écht)
Je haalt er uit wat je er in stopt, tenminste dat zou mooi zijn (zal Jamy momenteel wel van moeten zuchten met lady Lastpak Wink )
Geniet er van!
Bericht Zondag 11 December 2005 1:47 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
met vork en mes gaan eten ........
nou als dat me lukt moet iedereen dat zien natuurlijk

Hahaha Corrie, ik zíe het voor me, floyd met een vorkje en een mesje in zijn pootjes Laughing Laughing
Ben toch bang dat dát je echt niet gaat lukken, maar verder zie je maar weer, de aanhouder wint!! Wat een geweldige vooruitgang iedere keer! Lekker hè!

Lady 'Lastpak' zit heel genoeglijk mijn rits te slopen Marjet..... ik heb geen kind aan d'r Wink
Bericht Zondag 11 December 2005 4:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Joeheeee voor Floyd en lady Lastpak Very Happy Very Happy Laughing
Met mes en vork Corrie??? dat wil ik inderdaad graaaaag zien Laughing

Isabel...misschien kun je tijdelijk een kleinere kooi nemen? Smile Import of niet, dat maakt voor t dier nu niet uit. Hoe vreselijk triest import ook is Sad Je hebt hem en je geeft hem een kans GOEDZO! Very Happy Tommy is ook wildvang en die is ook tam geworden. Floyd gaat ook heel goed vooruit zoals je leest, dus jullie kunnen t ook Cool De truc is om zoveel mogelijk in zn omgeving te zijn, dus als je iet bij hem kunt zijn, dan hij bij jou...in een kleinere kooi eventueel. Tommy had eerst ook een klein kl**e kooitje hoor. Alleen die sleepte ik wel mee en zette hem dan open Wink

Zo kan hij je bestuderen zonder dat je naar hem kijkt en kun je heel vaak heel even aandacht geven en dingen laten zien of voelen of proeven. En je kunt hem meenemen naar de badkamer of gang om opstappen te oefenen. Begin anders eerst met een stok uit de kooi Wink Daarna een andere stok of een touw en uiteindelijk je arm.

Geef de moed iig niet op! Very Happy En dat doe je ook niet Wink Heel fijn ook als iemand je komt helpen...ik weet niet wie t is, maar ik denk dat je wel eens heel snel vooruit kunt gaan met zn hulp. Maarrruhhh...stel je krijgt die hulp niet? Dan lukt t nog hoor! Wink Geloof erin! Cool
Bericht Zondag 11 December 2005 11:37 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by jamy_nl
[Lady 'Lastpak' zit heel genoeglijk mijn rits te slopen Marjet..... ik heb geen kind aan d'r Wink

Wat zou dat zijn met die ritsen Evil or Very Mad Hier zien al mijn ritsen er uit als kindertjes die aan het wisselen zijn of hele slechte boksers zonder bescherming voor de tanden Exclamation
Bericht Maandag 12 December 2005 5:23 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Bij thuiskomst na mijn werk gaat Gizmo mee de badkamer in want zijn mams gaat dan eerst een Gizmoproof-truitje aantrekken Cool. Ook als de kinderen thuiskomen check ik eerst of ze Gizmoproofkleren aanhebben zo niet dan zeg ik als je dat nog een keer naar aanwilt en het ook nog wilt kunnen dichtritsen kun je je beter even verkleden....erg maar waar.
Maar ik vond twee gesloopte ritsen en vier hulsjes van veterkoorden af O(waardoor die er meteen heel gerafeld uit zien) wel weer mooi geweest Embarassed

Isabelleke heel veel succes gewenst met je BB-tje. Wat goed dat je hulp zoekt. Het gaat je zeker lukken, ook met de goede tips van het forum hier. Er zitten hier echt veel mensen met veel ervaring waar het op opvoeden aankomt.
Mag ik vragen wat je voert aan je BB-tje? Ik heb namelijk gehoord dat de mensen van "de moderne papegaai" nogal kritisch kunnen overkomen waar het het voer betreft. Dat bedoelen ze alleen maar goed natuurlijk, maar dan weet je alvast dat je wat kritiek kunt verwachten als je geen Harrison's voert Wink
Bericht Maandag 12 December 2005 9:29 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Wat zou dat zijn met die ritsen Hier zien al mijn ritsen er uit als kindertjes die aan het wisselen zijn of hele slechte boksers zonder bescherming voor de tanden
Laughing Laughing Laughing

quote:
Mag ik vragen wat je voert aan je BB-tje? Ik heb namelijk gehoord dat de mensen van "de moderne papegaai" nogal kritisch kunnen overkomen waar het het voer betreft. Dat bedoelen ze alleen maar goed natuurlijk, maar dan weet je alvast dat je wat kritiek kunt verwachten als je geen Harrison's voert
Sommigen zijn inderdaad vrij extreem in hun overtuiging Razz Maar daar zou ik me niks van aantrekken...haal eruit wat voor jou goed is. En als dat alles is...dan is dat prima, maar zo niet, dan is er ook niks aan de hand Wink Harrisons is goed voer hoor...maar niet t enige Wink
Bericht Maandag 12 December 2005 10:13 pm
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

precies zo bedoel ik het Wink
Bericht Dinsdag 13 December 2005 2:11 pm
floyd
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

als het me lukt met mes en vork dan zien jullie het zeker
had gisteren even geen tijd we zijn weer lekker in de gang geweest
de kooi gaat boven helemaal open
en ik lach me rot om dat gekke beest van me
hij gaat even om hoog en klim dan weer naar beneden en komt dan iets lekkers halen en dat herhaalt hij gewoon hij weet als hij iets goed doet of iets wat hij zelf toch wel een hele stap vind
dat hij iets lekkers verdient heeft
dat belonen werkt erg lekker bij floyd
hij heeft ook op de stok gezeten terwijl ik zei kom maar op de stok en nu mag je er weer af
en een stukje kaas als beloning
hij weet het al die boef
ik echt verliefd
Bericht Dinsdag 13 December 2005 7:48 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Haha een heerlijk stukje kaas! Very Happy Daar doet Tommy ook alles voor Wink
Bericht Dinsdag 13 December 2005 9:15 pm