|
|
|
Jolanda
Beginnende vlieger
| In bad |
|
|
Ik lees hier vaak dat de gaaien mee onder de douche gaan. Dat lukt met onze halsbandjes zeker niet.
maar toch lijkt me wat verkoeling met dit weer best lekker. Nou zie ik ze regelmatig poedelen in hun drinkwater. Als we er echter een groot badje waar ze lekker in kunnen poedelen in hangen doen ze daar niks mee...behalve dan erin poepen en gaan gewoon door met het zich wassen in hun drinkwater.
Waarom doen ze dit? En misschien tips om ze toch wat verkoeling te geven?
PS gelukkig heb ik een koel huis dus ze zijn niet oververhit of zo, maar ik douche ook graag extra met dit weer  |
Maandag 12 Mei 2008 10:12 am |
|
|
Sarah
Moderator

Ons Grijsje wil ook niks weten van de douche en van een papegaaienbad ook niet. Hij gaat zich niet wassen in zijn drinkbad en ik kan ook niet echt zeggen waarom jouw halsbandjes in hun bad gaan poepen maar onze Jos kan ik verkoelen door met de plantenspuit nat te spuiten. Dat is zijn manier van douchen. Soms heeft hij geen zin en is het maar de bovenste laag die nat is maar soms krijgt hij er ook niet genoeg van en dan lijkt hij wel een verzopen kip, hahahaha. Ik laat hem wel op zijn playtop zitten hiervoor omdat hij zich daar het best voelt voor zijn wasbeurt. Niet erg, erna een snelle droge dweil over de vloer en klaar. Misschien kan je de plantenspuit eens proberen?  |
Maandag 12 Mei 2008 1:40 pm |
|
|
|
|
Tommy
Moderator

Ja, de plantenspuit een aantal van mn vogels waren ooit ook geen douchefanaten,maar ik heb t toch gedaan en ze vinden t nu al heel lang zaaaalig
Mn grijsje steekt nu soms zelfs zo zn kop onder een kraan  |
Woensdag 14 Mei 2008 5:31 pm |
|
|
Tommy
Moderator

Oh ja...badderen in bakken of pannen willen ze hier alleen als ze t ding erg goed kennen. Je zou het dus een hele tijd kunnen laten staan...met alle viesmaak- en (voor jou) schoonhoudpraktijken die dat plan met zich mee brengt  |
Woensdag 14 Mei 2008 5:34 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: In bad |
|
|
Hoi Jolanda.. Op één of andere manier hebben veel gaaien dit. Ze houden ervan om in de meest onmogelijk kleine bakjes te badderen, terwijl een groot bad niet wordt gebruikt of voor verkeerde doeleinden.
Je kan evt sproeien als het echt heel warm is. |
Woensdag 14 Mei 2008 7:50 pm |
|
|
|
|
lien
Net uit het ei
| badderen?? |
|
|
hoi
even een vraagje over Bea onze bonte boer
zou ze al mogen badderen. ze is nu bijna 10 wkjes
en vanmorgen ging ze in haar drinkbakje zitten en spetterde zichzelf helemaal nat zo te zien vond ze het heerlijk
misschien weten jullie of ze echt al in een badje mag of niet
groetjes lien. |
Vrijdag 11 Juli 2008 8:16 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Als je gaaitje volledig in de veertjes zit lijkt me dat niet echt een probleem maar zorg er dan wel voor dat ze zo vroeg mogelijk op de dag baddert en zodat ze zeker droog is voor ze gaat slapen en niet in de tocht zit want anders gaat ze kou vatten en ziek worden. Je kan natuurlijk het beetje badderen niet vergelijken met echt douchen maar je kan haar natuurlijk ook lekker laten wennen aan een handdoek achteraf zodat ze geen kou krijgt. Het allerbelangrijkste is vooral dat ze goed in de veertjes zit en geen kou vat achteraf voor de rest zou ik zeggen, ga ervoor, laat haar rustig wennen, misschien eerst het gespat laten opvangen om te wennen en dan zien of je verder kan gaan.  |
Vrijdag 11 Juli 2008 10:20 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Die had ik nog niet gezien dacht ik, wel leuk.  |
Zaterdag 12 Juli 2008 8:08 am |
|
|
annemie2
Fladderaar
Wij hebben ons Lobke ook vanaf het begin mee in de douche genomen. Ze was toen 11 weken. We hebben haar eerst laten toekijken, en gezongen hoe plezant dat dat wel niet was, dat ze er wel heel nieuwsgierig naar moest worden. We hebben haar ook direct aan de haardroger gewend, wat wel handig zal zijn voor de winter. |
Zaterdag 12 Juli 2008 10:56 am |
|
|
lien
Net uit het ei
| thanks |
|
|
bedankt voor alle raadgevingen ze mag morgen ochtend voor het eerst mee onder de douche.
dan kan ze lekker heel de dag drogen.
leuk dat jullie (annemie2) ook een senegal papegaaitje van ongeveer de dezelfde leeftijd hebben. zit ze al lang op twee voedingen??
kben niet nieuwsgierig hoor maar ik ben gister begonnen met smorgens een halve voeding en ze gaat inderdaad al wat zaadjes eten en eivoer
en stukjes fruit moet ze niet uit een bakje maar ze vind bijv een halve appel heerlijk om aan te knabbelen |
Zaterdag 12 Juli 2008 11:53 am |
|
|
|
|
ellenparrot
Vlieger
|
quote:
Originally posted by Sarah
Die had ik nog niet gezien dacht ik, wel leuk.
vandaag weer nieuwe genomen ha ha.. ik ben heel gemeen hoor... mijn gaaien douchen en ze haten dat en dan ook nog vastleggen  |
Zaterdag 12 Juli 2008 12:14 pm |
|
|
annemie2
Fladderaar
Hallo Lien. Ons Lobke wordt morgen 15 weken. En ze krijgt vandaag haar laatste papvoeding. Ben ook wel een beetje blij dat dat nu achter de rug is hoor. En dat alles zo vlot gegaan is. Hopelijk valt ze niet te veel af nu. Zij moest in het begin ook niets van haar fruit in het bakje weten hoor. Zij had (en heeft) het liever zo zodat ze het lekker in het rond kan zwieren. Maar nu begint ze toch al goed in haar bakje te rommelen ook. Is wel even eng dat afbouwen van de pap, maar als je het gewicht wat in de gaten houd komt het wel goed hoor.
Ellenparrot, ze zijn toch ook zo geweldig om te zien als ze net onder de douche uitkomen hé? Probeer dan maar eens het karakter te hebben om geen foto's te gaan trekken.  |
Maandag 14 Juli 2008 10:04 am |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Vrijdag 29 Augustus 2008 11:38 pm
|
|
|
|
|
|