|
|
|
Sarah
Moderator

| Ik word gek van Jos zijn gedrag met zijn bakjes |
|
|
Jos die blijft me maar uitdagen met zijn eetbakjes. Durf ik in de zetel zitten dan krijg ik gegarandeerd de volle lading van zijn eetbakje over mijn kop. Hij kantelt zijn eetbakjes zodat alles eruitvliegt. Doet hij dit niet dan zwiept hij er alles gewoon uit. Nu heb ik de hoeveelheid dat ik in zijn bakjes doe beperkt tot de bodem en vul ze dan telkens bij en dit heeft dan ook even goed gegaan maar niet lang want hij hervalt in zijn oude gewoontes. Echt gek word ik daarvan. Deze voormiddag al 3 keer zijn bakje met pellets tegen de grond gegooid. Fijn voor de honden ja, maar ik blijf die dure dingen niet kopen zodat hij ze kan rondstrooien.
Ik heb al verschillende eetbakjes opgezocht maar alles wat ik zie is nog steeds ideaal om alles eruit te zwiepen voor hem. Heb zijn ring of fortune er ook uitgehaald want daar begon hij ook mee te schudden van zodra er eten klaar voor het grijpen lag, alles doet hij om alles rond te strooien. Ik heb geen idee meer wat ik nog kan doen. Ik heb nu zijn eetbakjes half onder zijn stok hangen, nu kan hij ze niet kantelen en eruit zwiepen zal denk ik ook niet simpel zijn maar handig eten zal het ook helemaal niet zijn, al kan dat mij vandaag weinig schelen of hij makkelijk eet of niet, zo zot maakt hij mij met zijn eetbakjes Het is geen zicht zoals zijn bakjes daar nu hangen maar ja, zijn eigen schuld zou ik zo zeggen, ben ook niet van plan om er medelijden mee te hebben, heb het kansen genoeg gegeven, nu moet hij het maar zelf zoeken hoe hij eet, al moet hij ondersteboven aan zijn stok hangen. baaaahhhh, ze kunnen je toch gek maken soms.  |
Woensdag 9 Juli 2008 10:58 am |
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Hé bah Sarah, wat vervelend dat hij nu toch weer begin met strooien. Heb je hem al verteld dat sinterklaas en Zwarte Piet pas in december komen Sorry hoor, maar deze opmerking kon ik niet laten
Ik zou zo ook geen oplossing meer kunnen bedenken, je hebt denk ik alles al geprobeerd.
Eventueel zou je (het is wat werk), een aantal pellets met arabische gom aan elkaar kunnen lijmen. Die porties in de vriezer stoppen en hem die elke dag geven. Dan heeft hij zeg maar, een grote bal pellets. zijn eerste energie kan dan gaan naar het losmaken van 1 pellets van de bal voor hij hem kan gaan eten.
Het is maar een idee, want ik weet het verder ook niet.
Sowieso, maar dat zul je al wel doen, zo min mogelijk aandacht eraan geven. Al kan ik me voorstellen dat je ze liever van de grond opraaopt voordat de honden dat doen. Daar schiet me in de zin, zal Jos er geen spelletje van maken met de honden? |
Woensdag 9 Juli 2008 11:12 am |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Ik hem hem nog niet verteld dat Sinterklaas pas in december komt, dat hou ik als suprise want dan laat ik hem in de zak van zwarte piet meenemen als hij niet braaf is
Esjo, zoals ik die bakjes nu heb gehangen zijn ze voorlopig blijven hangen, tot nu toch. Ben benieuwd hoe lang ze daar zullen blijven of hoe lang hij er zal over doen om een nieuw plan uit te dokteren.
In elk geval zie ik dat plan met de arabische gom minder zitten omdat het weinig te maken heeft met zijn eerste energie maar met uitdagen volgens mij (kan hij misschien aan het puberen beginnen al? Hij wordt 18 juli 1 jaar)
Wel ga ik dat met de arabische gom doen om hem tussenin bezig te houden, gewoon zeg maar, als speeltje tussendoor.
Ik weet dat ik er eigenlijk geen aandacht mag aan geven maar weet je, ik heb soms zoooooooooo'n goesting om een pellet terug te gooien zodat hij eens goed schrikt van me want verdorie je zou hem in zijn bakje steken. (zie hem doodgraag hoor, denk dat niet, maar grrrrrr, krijg er de kriebels van als hij dat zo de hele dag door doet)
Negeren heb ik inderdaad dus ook al gedaan, zelfs zo erg dat hij geen eten meer had omdat hij het tegen de grond had gegooid en 2 uur later had ik zijn bakje nog niet eruit gehaald,pech dacht ik maar na een tijdje dat zo te doen heeft hij het nog niet afgeleerd.
Het is echt een koppig grijs monstertje maar euh, op de één of andere manier zal ik deze strijd winnen, moet alleen nog vinden hoe.  |
Woensdag 9 Juli 2008 12:09 pm |
|
|
|
|
esjo
Kamikaze piloot
quote:
Originally posted by Sarah
Ik weet dat ik er eigenlijk geen aandacht mag aan geven maar weet je, ik heb soms zoooooooooo'n goesting om een pellet terug te gooien oops:
|
Woensdag 9 Juli 2008 12:19 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Misschien moet ik dat echt wel eens proberen. Hahaha, ik krijg er al de kriebels voor. Heb hem nu even een keukenrol gemaakt met trosgierst in en nootjes in keukenpapier erin en aan een ketting omhoog gehangen. Weet hij weer wat doen en denkt hij misschien weer ff niet meer aan zijn bakjes. |
Woensdag 9 Juli 2008 12:30 pm |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Is er een manier om de bakjes vast te maken met ijzerdraad? Dat maakt afwassen wel lastig, maar als Josje zo vervelend is moet hij het maar even stellen met alleen bijvullen zonder schoonmaken. |
Woensdag 9 Juli 2008 12:42 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Dan zou ik de ijzerdraad eigenlijk al erover moeten spannen een gedeelte want als ik de ijzerdraad errond doe dan krijgt hij ze er nog uit en dan heb ik toch wat schrik dat iets teveel gaat knagen in die ijzerdraad.
Die strapjes wat ik errond gedaan heb heeft ie niet stukgebeten hoor, hij heeft zijn bakje zeg maar er uitgetild terwijl ik die zo had aangespannen dat zelfs zijn bakje al een andere vorm begon te krijgen Op dat vlak is hij TE slim, hij zou zijn verstand beter verdelen. Ik was ook al aan plexi aan het denken, om zo iets te maken zodat hij zijn bakje nog half kan gebruiken zeg maar en niet de kans meer heeft om er zijn eten uit te zwiepen maar dat is allemaal makkelijker gezegd dan gemaakt. Voorlopig hangen ze nog steeds half onder zijn stok en heeft hij het niet meer gedaan maar het is echt niet handig voor hem om te eten maar zoals ik al in een eerdere reactie schreef, dat is dan maar zijn eigen zorg, hij kan eten en wat ongemak erbij zal hij niet aan sterven.  |
Woensdag 9 Juli 2008 1:37 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Als het een Kaketoe was, zou ik zeggen gooi maar er op los die gekuifde monsters moeten zo af en toe met dezelfde munt betaald worden maar Grijsjes zijn wat anders, natuurlijk.
Heb je geprobeerd om hem helemaal op foraging over te zetten ? Laten werken voor het voer ipv. klaar in de voerbakjes aanbieden ? D'r zijn allerlei (goedkope) manieren om het eten te verbergen, hoeven niet allemaal overbodig dure acryl treatwheels en wat niet zijn... dan duurt het wat langer voor hij aan zijn eten komt en heeft hij het ook niet makkelijker met uitscheppen (zeker als je over een paar plekken verdeelt en niet alles in een hap geeft), en misschien is hij ook iets blijer met het eten als hij er voor moet werken
Tas doet trouwens ook nog hetzelfde, vooral met pellets. Dan gaat hij in het bakje zitten en schept er hele vuistjes uit - echt met zijn poot - en gooit het zo door de tralies. Als de kat of mijn vader erbij op de bank zitten, heeft hij de grootste lol om ze gemikt te bombarderen met pellets  |
Woensdag 9 Juli 2008 1:38 pm |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Ik heb ze inderdaad ondertussen al in alle mogelijk dingen gestoken waar ik maar kan (in zijn kooi hé ) propjes, dan in zijn kokosnoot, in speeltjes, in een wc-rolletje, nog dingen hoor maar kom er niet direct op. Dan ook in zijn tiki-take-out, rings of fortune, zo'n schatkistje. zijn zigzag. Ik denk dat ik toch al vrij veel geprobeerd heb. Jos werkt graag voor eten maar dan eerder als beloning werken, niet als zijn hoofdmaaltijd; Heb ik geprobeerd en hij is geen schreeuwer maar had je hem toen moeten horen schreeuwen omdat hij zijn bakje niet te zien kreeg, de tweede dag heb ik dat opgegeven want dat is niet te doen.
Jos zwiert er alles met zijn snavel uit en zit dan zo fier als een haantje te kijken, zo echt uitdagend zo.
Misschien is Jos wel een grijsje met kaketoe-streken . Nu moet ik wel zeggen dat hij ook niet alles in 1 hap krijgt, zoals in de hele portie voor de ganse dag, nee dat doe ik niet. ik kijk heel regelmatig zijn portie na en als ik zie dat het leeg of bijna leeg is dan laat ik het nog ff en als ik merk dat hij honger heeft vul ik bij, tenzij ik weg moet natuurlijk, dan zorg ik wel dat hij verder kan. Het is nu ook niet dat hij de hele dag door moet eten natuurlijk dus na een tijdje weet je wel een beetje hoe en wat. Ik hoor hier ondertussen terwijl ik dit aan het typen ben dat hij netjes aan het eten is maar zal maar nog niet te hard roepen dat het goed gaat denk ik want het kan zo weer omslaan.  |
Woensdag 9 Juli 2008 1:51 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Ik vraag me af wat de reden is dat hij dat doet. Bij Tas is het simpel, die speelt gewoon met alles dus waarom zou hij het eten uitsluiten, en hij vindt het niet erg om daarna 100x op en neer te klimmen om telkens een pellet op te rapen en weer op zijn stokje hoog op te eten. Ik reageer er niet op (mij om het even of hij het uit het bakje eet of van de bodem ), hij doet het onafhankelijk van het publiek (hoor net zo goed hoe de pellets door de kamer vliegen als ik er niet bij ben). Hij doet het ook bijna alleen met pellets; de birdiebread, zijn mix en eivoer eet hij anders vrij netjes.
Heb je een idee waarom Jos het doet ? Dat zou misschien kunnen helpen op zoek naar een oplossing ... |
Woensdag 9 Juli 2008 2:04 pm |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Eerst en vooral moet ik zeggen dat Jos niets van de bodem kan terughalen, zijn bodemtralies ligt erin. En bij hem is het niet alleen zijn pellets, het is ook met zijn groenten en fruit als hij het in zijn kop krijgt of met gelijk wat hij te pakken krijgt. Hij rammelt ook zo fel met zijn rings of fortune tot alles eruit is gevallen en met zijn tiki-take out hetzelfde, daar knaagt hij zelfs de stokjes niet van door, de kleine stokjes wel, de dikke niet. Net daarom, net enkel de pellets, maar ook zaadjes, groenten en fruit, ... vliegen hier in het rond.
Ik weet echt niet waarom het zou kunnen zijn, mij lijkt het echt of hij mij wil uitdagen, al doet hij het als ik bij hem zit en ook als ik met iets bezig ben, dus zowel als hij aandacht krijgt en ook als hij geen aandacht krijgt. Ik kan echt niets bedenken wat de reden zou zijn, dat is het nou net, verveling lijkt het me ook niet want hij is de hele dag druk in de weer en elke dag is er weer iets anders in zijn kooi of daarbuiten waar ik hem bezig zie te houden. En elke week is het de hele ommegooi van speelgoed en krijgt hij ander in de kooi en is het de grote herinrichting. Eten wil hij enkel in de kooi, kan hem natuurlijk niet verplichten om buiten de kooi te eten. Zelfs als hij op zijn kooi zit klimt hij langs de tralies om aan die eetbakken te prutsen. Het is echt een zoektocht maar ik hoop dat ik een oplossing vind want dit is echt niet fijn. Dat hij smost terwijl hij eet vind ik helemaal niet erg maar zoals hij het doet is hoegenaamd niet lollig.
Enfin, ik ga maar eens werken, dan hoor ik het ff niet. Hij is nu toch druk in de weer met zijn keukenrol en trosgierst en noten erin. Heeft ff geen tijd voor zijn bakjes.  |
Woensdag 9 Juli 2008 2:32 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
He, weet je wat ik nu nog net bedenk; zou het niet helpen om het bakje bij te vullen met iets wat hij we gewoon er uit kan schrapen, bvb. stukjes keukenpapier ofzo ? Als hij dat eerst eruit MOET gooien om bij het eten te komen ... Dat hij zeg maar zijn behoeftes heeft vervuld tegen de tijd dat hij bij het eigenlijk eten aankomt ? |
Woensdag 9 Juli 2008 2:55 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Dus je bedoelt bijvoorbeeld zijn pellets erin doen en dan keukenpapier erboven doen of begrijp is het verkeerd? Zou in elk geval een leuke gedachte zijn ja. Of wil je nog iets anders bedoelen?  |
Woensdag 9 Juli 2008 7:13 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Ja, dat is precies wat ik bedoel.
En daarnaast zou je ook nog wat schijn'voedings'bakjes rond kunnen hangen met rommel erin - ik gebruik bvb. de overgebleven stukken van kapotte speeltjes als voetspeelgoed; restjes van houten blokjes en plastic kralen, dopjes en dat soort dingen. Daarmee vul ik een extra voedingsbakje en hang die zo in de kooi, hebben ze ook wat om in te rommelen  |
Woensdag 9 Juli 2008 8:31 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Dat ga ik morgen wel eens proberen met dat keukenpapier. En dan kan ik wel een "rommelbakje" hangen ergens beneden in zijn kooi of zo, de andere kant op zeg maar, ik wil hem ook niet de aanleiding geven om bjivoorbeeld bij dat bakje dat wel te mogen doen en bij zijn andere niet of zou dat niet zo snel gebeuren denk je?
Goed idee op zich wel hoor, zeker ook met dat keukenpapier.  |
Woensdag 9 Juli 2008 8:55 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Donderdag 28 Augustus 2008 4:56 pm
|
|
|
|