|
|
|
esjo
Kamikaze piloot
Ja, die zijn ideaal. die heb ik in de voiliere omdat Sammie en Moos andere bakjes ook de weg naar beneden lieten zien  |
Vrijdag 11 Juli 2008 2:11 pm |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Hahahaha, nee. ben ook geen voorstander van het rooster maar je moet een middenweg zoeken voor al je dieren natuurlijk en daar horen ook mijn honden bij, die leven ook binnen en zijn geen honden die buiten in een ren moeten wonen dus ook met hun moet rekening worden gehouden. En die zand, ja, als ik moet kiezen tussen die rooster of het risico dat hij die zand in zijn ogen strooit ja dan vind ik dat helemaal niet zo'n onding hoor. Enfin, ik moet toch op de één of ander manier iets aan die lade kunnen maken zodat de snippers toch al via die kant binnen blijven, dat is de kant waar ze vooral door kunnen vallen. Het gaat ook niet om een paar snippertjes hé.
Een krant . Heb ik een geprobeerd, geen idee waarom maar tot op vandaag wil Jos niks weten van kranten, reclame of wat dan ook. WC-rolletjes en keukenrollen wel en ook toiletpapier of velletjes keukenrol maar o jee, kom niet met een stuk krant of reclameblad af want het is nog erger of ik heb een bom in zijn kooi gelegd. Ik weet echt niet waar hij die angst vandaan heeft. Je kan hier rustig aan tafel op 1 meter van hem een boek of de krant of zo lezen maar doe dat in de zetel en dan is het paniek dat hij er bijna een hartaanval van krijgt. Echt waar, heb geen idee waarom. Daarom, ik denk dat ik toch die beukensnippers een kans moet geven., misschien dat ik ergens een plaatje kan schroeven, zodat de snippers er niet zomaar uit kunnen vallen langs de lade.
Ik ben nu ook niet bepaald op zoek naar de makkelijkste oplossing, het mag me wat moeite kosten hoor maar zoek natuurlijk een oplossing voor zowel Jos als onze woefkes.
Ellen, ja die kommetjes heb ik al gezien en heb ze hier in onze dierenwinkel ook gezien maar dan VEEL TE grote en heb gevraagd voor kleinere maar het blijft duren dus ga ook niet te lang meer wachten of op een ander bestellen als hij ze eruit blijft zwiepen. |
Vrijdag 11 Juli 2008 2:20 pm |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Ik heb een oplossing gevonden voor het omgooien van zijn eetbakken, ik heb andere gekocht.
deze:
http://www.fluffies.org/nl/flu.....f4f60f1936
Ook zijn drinkbak werd vervangen want ook deze gooide hij op wonderbaarlijke manier tegen de grond, ook al hadden we extra maatregelen getroffen om die beter vast te maken. Hij is een kleine prof in het ontmantelen van al zo'n dingen blijkbaar. Ook zijn eetbakjes half onder zijn stok waren niet langer een oplossing. Hij werd er zo ellendig van dat hij de haakjes plooide en ze er toch afkreeg, ze eraf gooide en tenslotte de haakjes eraf ging slopen. Toen was voor mij de maat vol en ben ik gisteren nieuwe gaan kopen. Gisteren was hij er alles behalve gelukkig mee maar op dit moment begint hij ze te aanvaarden. Eten doet hij al, nog niet zo uitbundig al ervoor maar hij eet toch al. Drinken was nog moeilijk maar hij heeft toch al zijn weg gevonden en heeft net een serieuse drinkbui achter de rug dus ook dat zit wel goed. Hopelijk is dit DE oplossing wel.  |
Dinsdag 15 Juli 2008 1:57 pm |
|
|
|
|
MariekevC
Fladderaar
Je hebt ook bakjes die je vast moet klikken. het achterplaatje moet je vastschroeven aan een tak en dan kan je daar het bakje aanklikken. Tot op heden hebben ze hier de bakjes nog niet los gekregen.
Ze zijn hier te verkrijgen
http://www.papegaaienkooien.nl/
|
Dinsdag 15 Juli 2008 2:48 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ja, die ken ik, zijn bij ons ook te krijgen maar heb ik niet willen kopen omdat ze niet diep genoeg zijn voor onze Jos. Jos kantelde niet alleen maar zijn bakjes hij zwiepte er ook alles uit met zijn snavel. Deze wat ik nu heb zijn ook vast en zijn vrij diep als ik die dan vergelijk en aangezien ik die een aantal keer bijvul per dag, naargelang hij eet, moet hij zijn eten ook dieper gaan zoeken en zwiept hij het er niet meer uit. Daarom dat we deze kochten dat je in ons dagboek kan vinden. Het is een manneke die ons hersenen wel op de proef stelt.  |
Dinsdag 15 Juli 2008 3:16 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Wel, even een update over de eetbakjes. HOPELOOS
Zijn nieuwe bakjes krijgt hij helemaal los in nog geen minuut tijd en dan gaan ze zonder pardon tegen de grond. Lollig hoor, heb je nog geen week geleden nieuwe bakjes gekocht en kan je er weer nieuwe gaan zoeken. MAAR, hij blijft mij niet uitlachen hoor, hij kan koppig zijn maar ik kan nog veel koppiger zijn
Ik weet nog een plaats waar ze dezelfde hebben als zijn drinkbak nu, die zijn toch anders bevestigd en die kunnen nog wel een kans maken. Oké, dat manneke heeft al veel geld gekost aan eetbakjes maar ik moet toch iets vinden. Heb ik hem net vers eten gegeven en na nog geen minuut, boem, alles tegen de grond. Sorry jongen, pech gehad. Moet je dat maar niet doen. |
Zondag 20 Juli 2008 4:10 pm |
|
|
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Jee hij is wel volhardend he. Hopelijk gaat je nieuwe plannetje lukken.
Denk je trouwens dat hij gewoon errug onhandig is, het leuk vind om van de grond te eten, of het leuk vind zijn bakjes op de grond te mikken? |
Zondag 20 Juli 2008 6:45 pm |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Ja, hij is inderdaad een volhoudertje, maareuh, het is duidelijk dat hij mams nog niet goed kent
Onhandigheid zou ik het niet echt noemen, hij doet het echt met opzet. Om ze van de grond te eten zal het ook niet zijn want hij kan pas sinds vorige week op de bodem omdat ik sinds dan beukensnippers gebruik en ervoor zijn tralies maar hij durft nog niet op zijn bodem, hij zakt al wat dieper maar hij moet nog voet aan wal zetten. Komt wel in orde maar eten doet hij dus ook niet, nog niet, van de bodem.
Volgens mij vindt hij het gewoon lollig om alles tegen de grond te gooien, deed hij met zijn oude bakjes ook. Met deze zou het niet simpel mogen zijn maar meneer heeft het al helemaal uitgedoktert
Nu heb ik ze hem teruggegeven, hij was op van de honger want ik had ze hem niet meer gegeven om zeker te zijn dat hij ze vandaag niet meer tegen de grond zou gooien dus moest hij maar ff honger hebben. Nu eet hij alsof zijn leven er vanaf hangt. Op dit moment zal het onmogelijk zijn om ze nog tegen de grond te gooien want waar je dat stukje moet schuiven heb ik een zo'n plastiek strapje (riempje, weet niet hoe jullie dat noemen) gedaan, dus kan hij ze ook niet meer losschuiven om ze daarna eruit te tillen. Die strapjes wat ik wil zeggen passen juist daartussen dus kan hij er ook niet aan peuteren. Het enige nadeel is nu wel dat ik zijn bakjes niet kan afwassen maar dan moet het maar ff zo. Het zijn toch pellets en een heel klein beetje zaadjes per dag, dus droogvoer in die bakjes. Voor fruit en al de rest krijgt hij wel nog de oude bakjes omdat die niet blijven hangen de hele dag. |
Zondag 20 Juli 2008 7:00 pm |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
quote:
Originally posted by Sarah
Die strapjes wat ik wil zeggen passen juist daartussen dus kan hij er ook niet aan peuteren. Het enige nadeel is nu wel dat ik zijn bakjes niet kan afwassen maar dan moet het maar ff zo.
Ja jammer dan voor hem, moet hij maar niet de hele tijd z'n bakjes op de grond gooien.
Sol vindt het ook wel leuk om met z'n bakjes tegen de tralies te klepperen, maar omgooien doet hij gelukkig niet. |
Zondag 20 Juli 2008 7:12 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Moest hij er gewoon aan rammelen of zo dan zou ik dat ook niet erg vinden maar dat omgooien . De harrisonnekes groeien niet in de tuin en zijn mij toch te duur om er mee te gaan gooien. Ook één van zijn spelletjes is alles uit zijn bakje zwiepen. Jos is een harde noot om te kraken als het op dat vlak komt maar dat ga ik nu ook bruut en kordaat aanpakken. In plaats van de hele dag voorraad aan eten te hebben dan zal hij nu een paar keer per dag eten krijgen, een beetje. Net genoeg om zijn honger te stillen en net niet genoeg om ermee te gaan spelen. Ik kan niet anders want hij maakt er een spelletje van. Tenzij we natuurlijk de hele dag weggaan of zo, dan voorzie ik hem natuurlijk wel van genoeg voor de hele dag. Maar voor de rest ga ik het zo doen, heb al wat bekeken wat zijn eetpatroon is en kan er ondertussen al wat mijn klok ongeveer opzetten wanneer ie gaat eten, niet precies maar toch ongeveer. Dus, dat gaan we zo doen dan zal hij waarschijnlijk minder de neiging hebben om ermee te spelen en eerder netjes eten want de voorraad in zijn bakje is beperkt tot DIE maaltijd. |
Zondag 20 Juli 2008 7:29 pm |
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Ach jemig Joske toch.
Wilde even mijn steun uiten voor jou, Sarah, verder kom ik terug als ik wat meer constructieve ideeen heb  |
Maandag 21 Juli 2008 10:57 am |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Haha, dank je Shi. Ja, Joske is een volhoudertje. Maar ook mams geeft niet op hoor. Hij kan ze er nu echt niet meer afkrijgen (denk ik toch , want met Jos weet ik het echt niet meer zeker) maar voorlopig lukt het wel. Eten krijgt hij nu, als we thuis zijn, per portie als hij echt honger heeft zodat hij niet meer kan strooien en beseft dat het geen speelgoed is. Dat lukt voorlopig ook heel goed. Het enige wat tegen de grond gaat zijn dingetjes wat echt niet met opzet zijn, heeft ie wel eens met zijn pellets dat ze uit zijn pootje vallen en dan dingen wat ie niet lekker vindt. Maar voor de rest eet ie nu terug netjes want de voorraad is beperkt. Als we weg moeten of zo dan zorg ik uiteraard dat hij verder kan maar als we thuis zijn kan ik bijvullen. Je leert ook het eetpatroon wat kennen na een tijd van je gaaitje en daar ga ik nu op verder. Gedaan met zo verkwisten want spelen mag maar met zijn eten moet het toch normaal blijven vind ik, hij krijgt dingen genoeg waar ie alles mee mag en mag rondgooien en slopen en weet ik veel wat allemaal maar die Harrisons, nee, sorry, ik ga echt niet om de 4 weken een nieuwe zak kopen van 41 euro omdat hij ze als confetti gaat gebruiken en de honden ze kan opeten. Maar, zoals reeds gezegd, ik ben strenger geworden op dat gebied en zijn eurootje is, voorlopig, gevallen dat mams er niet meer kon mee lachen.
Bedankt alvast voor de steun en nu onze gekke kip nog.  |
Maandag 21 Juli 2008 11:09 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Jeetje wat een slim kereltje is die Joske zeg, dat hij deze bakjes ook al los krijgt. Hij is wel erg gedreven om je het leven zuur te maken he?
Misschien is het mogelijk om door iemand die handig is met acryl deze feeder te laten namaken? www.bird-zerk.com
Of de bakjes van villafilou? http://www.villafilou.nl/neder.....uitgebreid klikbakjes staan onderaan. Ik vrees dat Joske die ook loskrijgt.  |
Dinsdag 22 Juli 2008 10:34 am |
|
|
Sarah
Moderator

|
|
|
Hahahahaha, Sue, ja onze Jos die is op dat vlak net ietsje te slim maar blijkbaar kent hij zijn mams nog niet goed.
Ik heb de link ff gevolgd en inderdaad die van villafilou die komen helaas niet in aanmerking, heb ik hier ook al ff gekocht bij ons en al zo snel er terug uitgehaald als ik ze erin had gehangen. Ik kan straks nog op de markt gaan staan met al mijn eetbakjes
Die andere link heb ik ook ff bekeken en dat kan ook nog wel een optie zijn. Die zien er ook niet slecht uit om eens te proberen mocht het fout gaan. Maar voorlopig houdt hij zich rustig, hij heeft ook geen andere keus meer. Hij kan ze er nu niet meer afkrijgen en dat snapt ie (voorlopig) precies dan toch. Ook het strooien met zijn eten is rustig, hij krijgt ook niet meer dan hij eet. Is het op dan bekijk ik van een afstand of hij nog honger heeft of als het schijn is, Jos is op dat vlak goed te lezen en voorlopig is er niet meer gespeeld geweest met zijn eten, hij is zelfs 10Gr bijgekomen dus honger heeft ie nog niet geleden.  |
Dinsdag 22 Juli 2008 10:58 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ahhh food management dus! Jos op rantsoen. Het kan best goed werken hoor, las gisteren ook een artikel over een soortgelijk iets. |
Woensdag 23 Juli 2008 11:03 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Dinsdag 7 Oktober 2008 11:05 am
|
|
|
|
|