De advertentie van de Huisdiersuper

ik heb een vraag

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Och Floyd, ik moet toch wel om je opmerking lachen hoor. Niet de moed opgeven. Hoe oud is de vogel? Houd er rekening mee dat ze pas gaan spreken als ze ongeveer een jaar of meer oud zijn. Dat heeft tijd nodig. Dat hij al gaat fluiten is al een hele stap. Het praten komt dan ook nog wel. Chico spreekt ook niet, maar fluiten en zingen... Gut vanmorgen opeens. Nog nooit gedaan, altijd in de middag en vanmorgen kreeg ik dan ineens een welkomsconcert bij het opstaan. Blijf geduldig en praat gewoon heel veel tegen hem. Herhaal net als een papegaai steeds weer eenzelfde woordje en dan komt het op een gegeven moment er zelf in. Hij oefent nu zijn stembanden met het fluiten en gaat zo zelf ondervinden dat je er nog veel meer geluiden mee kunt maken, maar het duurt gewoon even. Een baby spreekt toch ook niet van de ene op de andere dag? Maakt ook eerst brabbelgeluidjes en dan langzaamaan komt het eerste woordje. Bij de vogels net zo. Ik weet zeker dat het je gaat lukken. De aanhouder wint, echt waar. Je moet het alleen niet teveel willen. Laat hem je gewoon verrassen op een dag, het is de moeite waard. Echt waar
Bericht Donderdag 29 December 2005 10:08 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

hahahah corrie, die man van jou komt nu even op de tweede plaats geloof ik? "ik vind hem ook eng" Laughing hahaha. jaja zo gaat dat met gaaitjes die moeten soms weer helemaal wennen. Gizmo moet ook iedere keer opnieuw wennen aan zijn oppasoma maar na een dagje is het weer helemaal krul aan hoor. Gewoon lekker doorgaan met zingen en gauw foto's van zijn dressboy laten zien, ik hoop dat floyd er blij mee is!
Bericht Donderdag 29 December 2005 11:42 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
floyd
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

floyd is nu ongeveer een maand of 8 en hij is sinds begin novenber bij mij
maar het ligt echt aan m`n man
hij was van morgen in de tuin en hij fluiten boven de stofzuiger uit
hij komt binnen en het is afgelopen
hij moet maandag weer beginnen[gelukkig maar voor ons]
en mijn man komt niet op de tweede plaats maar de vierde
quinn en ryan gaan ook echt voor
ik wilden er foto`s op zetten maar het lukt me voor geen meter en ik ben niet eens blond
ik krijg ze er echt niet op
dus moet ik even wachten tot ze weer even tijd hebben en ze er weer op willen zetten voor me
ben echt een ramp
Bericht Donderdag 29 December 2005 11:12 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Floyd dit is typisch voor deze vogels. Ze mogen 1 persoon heel graag anderen willen ze dan wel accepteren en weer anderen mogen ze helemaal niet. Mss heeft je man een diepe stem of zo en daar houden ze niet van. Mijn chico heeft hetzelfde. Mijn man heeft een zware stem en daar moet hij niks van hebben. De enige die echt gek op hem is is Tommy. Jacob valt mijn man zelfs aan, behalve als hij wat eet, dan wil ze wel komen. Geef er niet teveel aandacht aan, op een gegeven moment accepteren ze de persoon maar hij zal nooit favoriet worden.
Arm mannetje van je ik heb met hem te doen hoor
Bericht Vrijdag 30 December 2005 9:01 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
floyd
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

floyd vliegt hem niet aan
en pakt ook wat lekkers van hem aan al gaat het grommet
en dat is normaal bij hem want hij gromt of blaast ook als hij op gaat staan
maar het is z`n eigen schuld hooe hij noemt hem soepkip
en dat zou ik ook niet genomen hebben
ik vind het gewoon een lekker ventje
al weet ik niet of hij dat wel is
alleen ryan vind hem wel leuk als hij even binnen komt voor twee tellen of als hij iets te eten heeft
maar verder komt hij ook niet naar hem toe
van quinn heoft het helemaal niet als ik er ben is het prima
dat is gewoon een moeders kindje
corrie,quinn,ryan en floyd
Bericht Vrijdag 30 December 2005 8:22 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Laughing Die arme man van jou! Wens hem veel sterkte Laughing
Tommy sprak en floot eerst ook nooit als mn man thuis was. Hij was t drukst met mij in de buurt. Maar het komt nog wel hoor Corrie...en t hoeven ook geen 1 mens vrienden te worden Wink Tom is nu iedereens vriend hier in huis en fluit en praat wanneer hij zin heeft Wink
Bericht Vrijdag 30 December 2005 10:16 pm
floyd
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

nee joh het is geen arme man
hij moet wat meer z`n best doen voor floyd en dan komt het wel
doorgaans heeft hij zo iets van het is jou dierentuin
en dat is ook zo
rayn heeft een paar keer sneeuw gegeten dat doet hij als hij met m`n zoon mee gaat en die vind het wel mooi wat hij uithaalt
maar hij is wel aan de diaree van
dus slaap ik dus op de bank stel dat hij in eens nodig moet en ik zou het niet horen dan heeft hij een probleem
als ik op de bank slaapt dan hoor je alles
ik ben er afgelopen nacht ook een paar keer uitgeweest
en volgens m`n man ben ik dan gek maar ik vind het gewoon vervelend als hij heel nodig moet.
corrie,quinn,ryan en floyd
Bericht Vrijdag 30 December 2005 11:13 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 20 November 2008 11:41 pm
  Berichten van afgelopen: