De advertentie van de Huisdiersuper

Iemand een idee..

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Sanne!!
Kuikentje

Iemand een idee..  Reageer met quote  

Hoe je je vogel een koprol kunt leren maken? Ik heb op internet een filmpje gezien waarbij de vogels een koprol maakte. Is er iemand met een vogel die en koprol kan of kan iemand het mij uitleggen?
Bericht Vrijdag 15 Februari 2008 11:58 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
vlindertje
Vlieger

koprol  Reageer met quote  

Hoe je ze het aan kan leren weet ik niet, als ze gestresst zijn of eten zien et even willen uitvogelen hoe ze daarbij kunnen komen doen ze dat spontaan, maar ze houden dan wel de tralies van de kooi vast.

Lijkt me een grappig gezicht, maar of ze het zelf erg leuk vinden weet ik niet zeker.
Bericht Vrijdag 15 Februari 2008 1:05 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Iemand een idee..  Reageer met quote  

Ik had begrepen dat je dit kon leren door iets tussen de poten te houden en je vinger steeds verder terug te trekken. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar alleen al het tussen de poten houden v/e vinger is een kunst op zich! Laughing
Bericht Vrijdag 15 Februari 2008 2:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

huh je bedoelt vanuit de achterkant iets tussen de poten houden?? Dat gaat dus niet leuk bij een aga Razz

HEt was zon leuk filmpje op internet twee van die papegaaitjes die een koprol maakte in een zonstoel en toen lekker onder een parasol!!
Bericht Vrijdag 15 Februari 2008 4:39 pm
Cosch
Vlieger

Reageer met quote  

Ik weet niet of Antonia nog actief is hier. Maar zij had Jacky geleerd om de koprol te doen.
Zag er heel leuk uit!
Bericht Vrijdag 15 Februari 2008 4:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk papegaai(en) 
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

KAn ik antonia een bericht sturen want volgens mij is dat hier niet mogelijk he? Op hondenforum zit ik ook en daar kun je mensen priveberichten sturen en dat is wel handig als je wat aan elkaar wilt vragen.
Bericht Vrijdag 15 Februari 2008 5:18 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Volgens mij komt dat van die video die ik ook heb. Daar wordt getoond hoe je ze het kan leren. Helaas is mijn videorecorder kapot.
Bericht Vrijdag 15 Februari 2008 10:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Vlieger

Reageer met quote  

k heb ook al een paar keer geprobeert jefke een koprol te laten maken maar het is inderdaad moeilijk iets tussen een aga zijn pootjes te houden en vooral dat wanneer het lukt en jefke zijn hoofd tussen zijn benen steekt en daarna je vinger nog wat terugtrekt hij zich omdraait en je verondwaardigt aankijkt van "wat ben je nu aan het proberen?"
ik heb jefke wel min of meer geleerd rond mijn vinger te draaien, zodat hij erop zit en dan een cirkel om mijn vinger beschrijft zeg maar.
dat kan je mischien ook proberen
Bericht Vrijdag 15 Februari 2008 10:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Het lijkt me eerlijk gezegd lastig om een aga dit te leren. Rondjes draaien kunnen ze volgens mij wel goed. En dingen terugbrengen of puzzelen?
Bericht Zaterdag 16 Februari 2008 11:18 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Die koprol lijkt me ook niet evident. Ik denk dat ik dat filmpje ook gezien heb onlangs. Kan nu niet meer precies zeggen waar maar het doet me een belletje rinkelen. Lijkt me wel leuk. Alleen denk ik ook dat Jos mij compleet gek verklaard als ik tussen zijn poten zit te friemelen.En het moment hij zou beginnen kantelen zie ik hem zo veranderen in "Joske paniek" Shocked
Bericht Zaterdag 16 Februari 2008 4:33 pm
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

puzzelen heb ik zelf nog niet echt een beeld van en terug brengen ben ik al mee bezig maar iuk heb niet het idee dat hij snapt wat ik wil zeg maar :Pkoprol gaat dus niet lukken Razz
Bericht Zaterdag 16 Februari 2008 8:16 pm
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

Weten jullie misschien ook hoe je je aga kan leren op zijn rug te liggen zonder dat ie jou vinger nog vast heeft als hulpmiddel?
Hij blijft nu heel netjes liggen in mijn hand alleen hij houd mijn vinger nog vast en eigenlijk wil ik dat niet Embarassed Ik vind het zo schattig als ze zich helemaal overgeven enzo.
Ik heb wel het idee dat hij me heel erg vertreouwd want ik mag aan zijn vleugels zitten en aan zijn snavel komen enzo. HIj bijt me ook nooit of heel zachtjes.
Bericht Zaterdag 16 Februari 2008 9:35 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Sanne, hoe leer je hem dingen terug te brengen als ik vragen mag?
Ik weet niet of het echt onmogelijk is om aga'tjes een koprol te laten maken maar ik heb zo'n idee..

Over het op de rug liggen, je kan beginnen met een stokje dat hij vast heeft en hem dan langzaam om te draaien. Ik draai ze altijd terug als ze relaxed zijn.
Jouw aga'tje klinkt al ontzettend vertrouwd met je hoor! Gewoon langzaam aan.. Very Happy
Bericht Zondag 17 Februari 2008 3:17 pm
Jopie
Net uit het ei

Reageer met quote  

Pico draait wel regelmatig uit zijn eigen op de rug en zit dan ook gewoon te lachen!!
we hebben hem dat niet geleerd maar deed dit zelf.

Hij pakte dan een stok vast en draaide zich zo om.
Hij doet dus wel een koprol.

lenie
Bericht Zondag 17 Februari 2008 3:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sanne!!
Kuikentje

Reageer met quote  

Aport ben ik dus nog mee bezig maar ik ben nu zover dat hij een apporteerblokje. ( dat heeft me pa na gemaakt in het klein van een hondenapportblok) Dat hij dat oppakt en dan houd ik mijn hand eronder en dan laat hij dat los. Dat gaat nu redelijk goed en ik probeer langzaamaan mijn hand steeds wat verder weg te halen.
Ik had deze tip van iemand van dit forum. Werkt wel Very Happy

OVer dat vertrouwd voelen bij mij heb ik ook geen twijfels hij valt af en toe wel eens van zijn lage speelboom en dan loopt ie over de grond en dan hoef ik maar te fluiten en dan komt ie mijn kant op gelopen. Nou wil hij ook niet op de grond zitten maar als me vader roept dan komt hij echt niet hoor. En als ik thuis kom en hij zit op zijn kooi ofzo en ik pak hem niet of ik zeg niks tegen hem gaat ie ammel fladderen en fluiten of heel snel op een neer lopen totdat ik hem pak of wat tegen hem zeg.
Tijdens het trainen weet hij dan weer wel dat het geen tijd is om bij mij te zitten!

Koprol heb ik nog even geprobeerd met de targetstick tussen zijn pootjes. Hij vind het niet leuk en het feit dat het wel eens slecht zou kunnen zijn wil ik het niet meer doen ook. Op de rug liggen zou ik al leuk vinden en ook zoals ie het nu al doet met dat vast houden. Zou leuker zijn zonder vast houden maja misschien komy dat ooit nog.

Heel verhaal Surprised
Bericht Zondag 17 Februari 2008 7:51 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 1 December 2008 8:28 pm
  Berichten van afgelopen: