De advertentie van de Huisdiersuper

Bange gaai

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Poether
Eitje

Bange gaai  Reageer met quote  

Hallo,

Ik heb een dwergpapegaai van 3 maanden ongeveer.
Hij komt altijd snel zijn kooi uit en komt ook wel op mijn schouder zitten maar hij is toch erg bang als ik met mijn handen te dicht in de buurt kom.
Wat kan ik hier aan doen?
Verder zat ik met de gedachten dat als ik nog een dwerg koop hij mss meer tam word doormiddel van spelen.
Aub reactie want weet niet wat ik moet doen om hem tammer te maken.

Dank U
Bericht Dinsdag 19 Februari 2008 8:57 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Titi's mama
Vlieger

Reageer met quote  

Je zou kunnen proberen hem wat lekkers uit je handen te geven. Op deze manier associeert hij je handen met iets lekkers en vindt hij ze na een tijdje waarschijnlijk niet meer eng.
Als je er een tweede bij neemt heb je kans dat ze naar elkaar trekken en dat je ze geen van beide echt tam krijgt.
Bericht Dinsdag 19 Februari 2008 9:38 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
coco&joyce
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

ben het eens met het bovenstaande!
als aanvulling negeer zn bange gedrag anders zal ie het blijven proberen.
dus pakt ie het niet aan niet neerleggen voor hm en weg gaan met je hand
zet hm voor de keus neer ik pak het of ik pak het niet maar dan krijg ik ook niks Wink ,
klinkt miss wel een beetje hard maar anders blijft ie miss bang en dat zou zonde zijn Very Happy
Bericht Dinsdag 19 Februari 2008 9:56 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Bange gaai  Reageer met quote  

Hoi Poether.. Het is al positief dat hij bij je komt zitten. Very Happy Is hij erg gericht op eten, vindt hij iets heel erg lekker? Daarmee kan je 'm trainen.
Is hij gekortwiekt?
Bericht Dinsdag 19 Februari 2008 10:32 am
vlindertje
Vlieger

Reageer met quote  

Vogeltje had en heeft het heel sterk. Bij hem is het niet overgegaan, omdat hij zijn maatje als peiler gebruikte. Daarmee bedoel ik dat hij bij mij kwam als zijn maatje als een paar minuten bij mij was (voor een lekker stukje mandarijn of zo) en hij zag dat het goed was.

Omdat dat vanzelf liep heb ik er nooit wat aan gedaan, en dat merk ik nou. Hij is sinds 4/5 jaar alleen en zijn gedrag is niet echt veranderd, helaas. Hij zal ons nooit echt vertrouwen.

Omdat jouw vogeltje alleen is en je wel de mogelijkheden hebt tot trainen weet ik zeker dat die van jou er wel overheen kan komen. Wel vraag ik me altijd af wat er met sommige vogels gebeurt dat ze zich zo bang opstellen tegen handen, en de rest van het lichaam niet eng vinden. Denk wel eens aan te ruw geringd of zo.

Veel geduld, het 5 stappen plan, en vaak bij hem in de buurt zitten en met hem praten zonder hem persé te willen pakken helpt je waarschijnlijk een goed eind op weg.
Bericht Dinsdag 19 Februari 2008 11:12 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Je kan ook bij hetgeen wat vlindertje zegt als je dan een stapje verder wil gaan en hem wil trainen hierin zonder hem uit de kooi te halen om de druk niet TE groot te maken bijvoorbeeld inderdaad praten tegen hem en dan gebruik je de tip met het voedsel, je kan hem een stukje voedsel geven of je kan je vingers door de tralies houden, op een stok laten leunen, laat hem zelf naar je toekomen en je vingers onderzoeken, is hij bij je laat hem even doen zodat hij merkt dat die vingers niet eng zijn en eigenlijk wel leuke stokjes kunnen zijn voor hem. Wink
Bericht Dinsdag 19 Februari 2008 12:20 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 1 December 2008 7:53 pm
  Berichten van afgelopen: