De advertentie van de Huisdiersuper

Bang

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
Seertje
Vliegende acrobaat

Bang  Reageer met quote  

Sinds Ric's verjaardag, ruim 1 week geleden, is Cayou ineens bang voor vreemden. Dit was eerst helemaal niet zo, hij ging probleemloos bij anderen zitten. Nu gaat hij flink schreeuwen en is dan helemaal in paniek! Zo in paniek dat hij zich naar beneden laat storten, maakt niet uit wat voor een hoogte, en dan heeeeeeeel snel uit de voeten maakt......Ik baal er ontzettend van....
We dachten misschien omdat hij die dag zijn snavel had gebroken, dat het daarom was.
Gister waren 2 vrienden van ons. Bij de een ging het aardig, bij de ander vond hij het echt een stuk enger. Met aanmoedigen en een stuk paprika, zat hij dan op een hand. Wij helemaal aanmoedigen natuurlijk, maar nog ging het niet van harte. Zeer alert is hij dan.
Hoe kan het he, dat het ineens zo ie??
Tips?!?!
Bericht Dinsdag 27 December 2005 3:42 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Sander
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ja, dat vraag ik mij ook wel eens af! Misschien voelen ze op de 1 of andere manier iets wat wij niet waar kunnen nemen!

Met Jaimy heb ik nu ook zoiets: Jaimy was eerst een allemans vriendje, maar sinds korte tijd heeft hij ook wel eens van die momenten dat hij best agressief kan zijn en je probeert te bijten! en dat is dan vooral tegen mijn vriendin, ouders en kleine nichtjes, maar hij doet het ook af en toe naar mij!

Nou zat ik zelf te denken aan de voeding, omdat ik hem sinds een paar weken aan de pellets probeer te krijgen. Ik geef nog steeds wel (ongeveer 1/4e van het geheel) gewoon voer erbij. Ik denk dat hij dan gewoon honger heeft en een beetje chagrijnig wordt. Maar ik wil hem toch helemaal aan de pellets hebben.

Heel veel succes Seer en ik hoop voor je dat het snel over is bij Cayou! Wink
Bericht Dinsdag 27 December 2005 4:20 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
kadoes
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

goh ja das lastig zeg
ik heb helaas geen tips maar wilde je wel ff sterkte wensen.
Catoo heeft vanaf het begin een hekel gehad aan vreemde.
Bericht Dinsdag 27 December 2005 6:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Sander
Ja, dat vraag ik mij ook wel eens af! Misschien voelen ze op de 1 of andere manier iets wat wij niet waar kunnen nemen!

Met Jaimy heb ik nu ook zoiets: Jaimy was eerst een allemans vriendje, maar sinds korte tijd heeft hij ook wel eens van die momenten dat hij best agressief kan zijn en je probeert te bijten! en dat is dan vooral tegen mijn vriendin, ouders en kleine nichtjes, maar hij doet het ook af en toe naar mij!

Nou zat ik zelf te denken aan de voeding, omdat ik hem sinds een paar weken aan de pellets probeer te krijgen. Ik geef nog steeds wel (ongeveer 1/4e van het geheel) gewoon voer erbij. Ik denk dat hij dan gewoon honger heeft en een beetje chagrijnig wordt. Maar ik wil hem toch helemaal aan de pellets hebben.

Heel veel succes Seer en ik hoop voor je dat het snel over is bij Cayou! Wink

Aan voer ligt het niet, hij zit vanaf het begin op pellets, verder is daar niks aan veranderd....Maar met ons is er niks aan de hand..Heel raar!
Bericht Dinsdag 27 December 2005 6:47 pm
jamy_nl
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Misschien heb je gelijk Seertje, visite.... snaveltje breken = pijn....kan een gedachten associatie vormen (weten wij veel hoe ze soms denken Confused )
Misschien is het ook gewoon een fase.... niet teveel aandacht aanbesteden, zoveel mogelijk bij vreemden laten opstappen maar niet dwingen ..... ach dat kan je zelf ook allemaal bedenken natuurlijk!!

Toch héél veel succes en volhouden hè meis Very Happy

Hoe is het met het snaveltje van Cayou nu?? Groeit het alweer een ietepiete beetje aan??
Bericht Dinsdag 27 December 2005 11:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken  
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

He dat is jammer zeg Sad
Dan zou je idd denken dat er iets gebeurd is he? Of vond ie t te druk ofzo? Ik hoop dat hij straks snel weer went aan vreemden als er zo nu en dan iemand komt en er dan weer minder bang voor is. Ben benieuwd ook hoe het met je verjaardag zal gaan.
Bericht Dinsdag 27 December 2005 11:26 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik zou het ook niet teveel pushen. Als er vreemden komen laat hen dan effe gedag zetten en dan gewoon negeren. Van nature zijn ze heel nieuwsgierig en het kan best dat hij op een gegeven moment toch weer komt kijken. Bied hem desnoods een lekkernij aan of zet het wat dichter bij de visite maar negeer hem verder. Mss is hij in de pubertijd, dan draaien ze ook ineens helemaal om, je weet het nooit, maar laat hem effe begaan. Het komt wel weer goed, gewoon effe tot rust laten komen en anders in de kooi laten zitten vlak bij de visite, zodat hij eerst weer de aap uit de boom kan kijken en dan uit zichzelf weer naar ze toe komt.
Succes
Bericht Woensdag 28 December 2005 8:41 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Patricia
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Gek is dat he Seer, zeker als Cayou eerst helemaal niet bang of verlegen was.
Gizmo was altijd al een beetje verlegen naar visite toe (oftewel die werden min of meer genegeerd Rolling Eyes) maar sinds de eerste keer volle bak met verjaardagsvisite werd het hier ook erger. Maarja hier stak iemand ook ineens een hele arm in zijn kooi Shocked .Sindsdien had visite helemaal afgedaan voor hem geloof ik. Ik vertel tegenwoordig maar meteen aan visite dat ze hem het beste kunnen negeren en dat hij zelf wel beslist of hij komt of niet. Het gaat nu al stukken beter weer.
Cayou was altijd al veel socialer dan Gizmo denk ik dus het is vast een fase net zoals er hier al gezegd werd Smile Laat hem maar lekker begaan, het komt wel weer goed.
Bericht Woensdag 28 December 2005 12:15 pm
Marjet
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Heee Seer, wat rot! Jammer en gek is zoiets hè? Maar wat Alexandraatje schrijft klinkt wel oké lijkt me. Succes Rolling Eyes
Bericht Woensdag 28 December 2005 7:26 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Dank jullie wel voor de tips!
Woensdag gingen we met het hele zooitje (2 logeerkooien, 2 vogels, tas met voer, tas met kussens en kleren enz) naar Z'meer om bij vrienden in hun nieuwe huis te helpen en te verhuizen. Dat was wel een goed moment om ook weer met andere mensen in contact te zijn. We zijn er 3 dagen geweest. Ik moet zeggen dat het steeds beter ging. Idd ff wat lekkers laten geven, op de hand stappen enzo. Tja ik hoop echt dat het maar een fase is...
Pubertijd. Hij is nu bijna 7 maanden, dus dat zou op zich wel kunnen toch?!?
Bericht Vrijdag 30 December 2005 5:47 pm
Tommy
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat goed joh! Very Happy
Ja, iets van pubertijd zou mss best kunnen he? Kinderen krijgen vaak ook een moment waarop ze verlegener worden naar vreemden...niet in de pubertijd, maar meer als kleuter...hoewel Confused ..pubers kunnen soms ook maar gek op vreemden reageren Rolling Eyes Laughing
Bericht Vrijdag 30 December 2005 10:40 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

He bah, vervelend zeg.. Sad
Seertje, hoe reageren andere mensen op Cayou? Kijken ze echt naar hem? Als ze hem negeren wordt hij ws vanzelf nieuwsgierig?
Bericht Zaterdag 31 December 2005 10:35 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

als het pubertijd is dan doen ze id rare dingen. Die van ons is ook zo, niet verlegen, eerder agressief. Jacob draait af en toe helemaal door, maar dat gaat weer over hoor. Geef ze even de tijd. Het komt weer goed hoor. Het zijn net als onze pubers. De mensen bedoel ik. Even een rot periode, maar als die voorbij is zijn ze weer als daarvoor. Dus geen paniek, het komt weer in orde hoor.
Bericht Maandag 2 Januari 2006 9:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
floyd
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

ja hier sta ik weer even van te kijken
puberende kinderen die kan ik heel goed
en puberende honden die kan ik ook heel goed
maar van puberende vogels had ik nog gehoord
het is wel zo waarom mag idereen puberen en een vogel niet
ik moest er wel even om lachen
niet nog een graag
corrie,quinn,ryan en floyd
Bericht Dinsdag 3 Januari 2006 8:57 pm
Seertje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik vat hem even niet, misschien ikkes is blond Smile Maar wat bedoel je ermee?
Niet aanvallend bedoeld, voordat ik iemand zich aan gesproken voelt
Bericht Dinsdag 3 Januari 2006 9:38 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 1 December 2008 7:55 pm
  Berichten van afgelopen: