agressie.

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Papegaaien & parkieten gedrag : plukken etc.

Auteur Onderwerp
aron
Kuikentje

agressie.  Reageer met quote  

Hey allemaal, ik heb een bonteboer (man) van ongeveer 8 jaar oud. Paar jaar geleden gekregen, toen vals/schuw/bijten. Met de jaren is dit al beter gegaan alleen in december word hij zeer agressief. Letterlijk aanvallen doorbijten en dan lekker blijven doorknagen. Nou dacht ik steeds van, december>>>vuurwerk. Tot gisteren, eerst leuk met hem gespeelt, hij terug op zijn kooi, ik achter de computer even gamen, valt ie me aan. En nou zit ie als een idioot in ze kooi aandacht te trekken. Word er onderhand een beetje galisch van. Iemand suggesties? Of het zelfde meegemaakt ?
Bericht Maandag 16 Juni 2008 11:24 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

In hun land van herkomst is december / januari de broedtijd voor ze. Daar kan die agressie in december mee te maken hebben.
Is het een wildvang BB of een nakomeling van wildvang?

En nu, zit hij misschien in de rui? Daar kunnen ze ook goed van uit hun humeur raken. Misschein een geluid wat tijdens je spelletje op de computer was, waar hij van schrok, of wat hij bedreigend vond?

Hoe is hij verder? Je schrijft eerst leuk gespeeld en dat stukje over december. Is hij vaker agressief?
Bericht Maandag 16 Juni 2008 12:00 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: agressie.  Reageer met quote  

Hmmm ik zou iig niet op zijn aandacht trekken reageren, want dan heeft 'ie je. Ik ben net als Esjo benieuwd of hij ergens van schrok? Had je haast?
Beet hij je toen hij je terwijl je aan het gamen was?
Bericht Maandag 16 Juni 2008 1:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

in december viel hij me net als nu echt aan. Was verder totaal geen aanleiding voor, nu ook niet, hij vliegt wel vaker rond en nu dus boven op mij en meteen erop losbijten. Nu zit ie in ze kooi, lief te doen maar zodra je je vinger erinsteekt ben je hem kwijt ook. Ben er eerlijk gezegt ook klaar mee, kan hem gewoon niet vertrouwen op deze manier. Vind het een beetje lijken op een valse pittbull op deze manier.
Bericht Maandag 16 Juni 2008 3:01 pm
kira07
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

hhhmm
niet echt leuk natuurlijk ik merk het hier trouwens wel als mijn bb in de rui is want ddan wordt ze ook 'vals' zegmaar en dat is nu jammer ze bijt alleen niet door wel vreemd Confused
wat grappig dat je ook in heerhugowaard woont trouwens
Bericht Maandag 16 Juni 2008 3:08 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

ja idd, wonen genoeg mensen onderhand Mr. Green
hij is niet in de rui, weet niet of het een wild of niet is. heeft wel een ring.
eigenlijk is er niks anders dan normaal...
Bericht Maandag 16 Juni 2008 3:10 pm
alexandraatje
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

misschien, door het warme weer spelen zijn hormonen parten. Kan best dat hij broeds is.
heb je er al over gedacht er een maatje bij te zetten? grote kans dat hij kalmeert. hoeft niet perse hetzelfde ras te zijn, maar wel een grotere vogel die hem aan kan. met kietjes gaat het mis.
Bericht Maandag 16 Juni 2008 3:12 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

haha ja wel aangedacht, maar heb al genoeg dieren (A)
Bericht Maandag 16 Juni 2008 3:14 pm
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Heeft hij misschien pijn, waardoor hij zo agressief wordt. Dat is ook nog een optie. Dat er iets niet goed zit.
Heeft hij een gesloten of open voetring? En heb je hem al van jongs af aan ?
Bericht Maandag 16 Juni 2008 3:32 pm
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

hij heeft een gesloten ring, heb hem nu 4 jaar ( van de 8 dat ie oud is ) en ben ze 3de baas. hij had een paar dagen geleden een geknakte veer door een van ze noodlandingen. die is er nu helemaal uit
Bericht Maandag 16 Juni 2008 3:35 pm
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Pfff, ik zou het verder echt niet weten. En als je eens opnieuw zou beginnen met trainen, met de vijf stapjes.
Misschien heeft hij bij vorige eigenaren ook wel eens een terug val gehad. Ik roep ook maar wat hoor. Maar hoop dat je eruit komt met hem Wink
Bericht Maandag 16 Juni 2008 3:37 pm
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

nou vorige keren was het gewoon weer loslaten en niet bang zijn voor je vingers. en dan doet ie weer normaal Nee! Nee!
Bericht Maandag 16 Juni 2008 3:39 pm
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Handschoenen aan en laat maar weer vliegen zou ik zo zeggen.

Het kan best zijn dat hij eens in de zoveel tijd eens even kijkt hoeveel macht hij heeft.
Mag hij normaal gesproken ook op je schouder?
Bericht Maandag 16 Juni 2008 3:42 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Kan me voorstellen dat het je hoog zit, maar kom op.. Niet opgeven! Wink Is het een optie om 'm te laten kortwieken en dan naar een vreemde kamer te gaan?
Vogels gedragen zich vaak HEEL anders in hun kooi. Het gedrag wat jouw bonte boer vertoont in z'n kooi is niet echt representatief. Probeer het ook niet telkens te provoceren, hierdoor leert hij alleen maar dat uithalen zin heeft. Rolling Eyes
Bericht Maandag 16 Juni 2008 3:44 pm
aron
Kuikentje

Reageer met quote  

ja hij mag op me schouder, en hij heeft verder alle vrijheid. weet wat wel en niet mag, zoals op de eettafel lopen en als je opstaat snel terug naar ze kooi vliegen. handschoenen vind ie eng. maar grote kans dat als ik hem loslaat weer alles met hem kan doen. nee probeer er niet op te reageren en nu is ie ook stil, maar kan het soms niet laten met ze geschreeuw en dan gaat ie maar op een andere kamer staan tot ie normaal doet. Kinderen....
Bericht Maandag 16 Juni 2008 3:47 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Maandag 13 Oktober 2008 11:09 pm
  Berichten van afgelopen: