|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hey wat fijn te horen dat het goed gaat met de kleintjes. Ik weet niet waarom hij pikt als je met je hand in de kooi komt. Doet hij het echt om aan te vallen of knabbelt hij wat?
Wat jammer dat je de ouders niet meer hebt gezien.. Ik hoop dat iemand ze heeft gevangen?
PS Heb je foto's van het kleine grut? |
Maandag 14 Juli 2008 6:45 pm |
|
|
|
|
djimba
Net uit het ei
Hey Fluffy Sue,
Hij doet het volgens mij in het begin om aan te vallen maar daarna gaat hij aan mijn vinger knabbelen. Als ik hem apart pak doet hij dit niet. Dus ik heb het vermoeden dat het is om de andere te beschermen of zijn eigen kooi.
In het fotoalbum staan foto's van de kleintjes Het is zo lief om te zien dat ze al vliegoefeningen aan het doen zijn.
Ik hoop ook maar dat ze gevangen zijn door lieve mensen. |
Maandag 14 Juli 2008 10:46 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ooowwww, wat zijn ze schattig geworden. Knap werk hoor Djimba. Het beginnen al op echte gaaitjes te lijken. Nee joh, was om te grappen, ze zijn PRACHTIG geworden, echt waar. Wat zitten ze daar lollig onder hun witte doek.
Ik kan je helaas geen antwoord geven over dat happen wat je wil zeggen, ik heb nooit geen nestje gehad maar ik hoop dat er iemand voorbij komt die wel ervaring hiermee heeft en je dan ook een reactie kan geven omdat ze weten wat het misschien wil zeggen.  |
Dinsdag 15 Juli 2008 8:21 am |
|
|
|
|
djimba
Net uit het ei
Hoi hier ben ik weer,
Ik wil jullie even laten weten dat het super goed gaat met mijn 3 gevleugelde vriendjes. Ze eten alle 3 al redelijk zelfstandig van de trostgiers en zelfs al van het gewone vogel voer. Hierdoor willen ze 's morgens en 's avonds nog maar 1 hapje pap eten. Billy en Sammie hebben zelfs hun eerste vlucht al gemaakt en klimmen heerlijk rond in hun kooi. Remi doet ook al flink veel vliegoefeningen zodat hij ook elk moment zijn eerste vlucht kan gaan maken.
Ik wil via deze weg iedereen super erg bedanken voor alle hulp!! Zonder jullie kennis was het mij zeker niet gelukt om Billy, Sammie en Remi te laten uitgroeien tot de mooie papegaaitjes zoals ze nu zijn!
Ik zal foto's blijven plaatsen en nog regelmatig wat van me laten horen op dit fantastisch forum!!!!
Groetjes Inge |
Zondag 20 Juli 2008 6:07 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Ooooh Inge, wat ben je toch een schat. Het is vooral door jou dat ze ondertussen al echte gaaitjes geworden zijn. Als jij ze niet onder jouw vleugels had genomen en raad had gevraagd, zowel hier als elders, dan hadden ze het waarschijnlijk niet gehaald maar zie, je bent een perfecte mama voor ze geweest en nog steeds. Geniet vooral van ze en leuk dat je ons nog regelmatig zal laten meegenieten van ze.
Dikke knuf voor de drie musketiers en we zien ze weldra terug, helemaal groot.  |
Zondag 20 Juli 2008 6:53 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Ik hoop het ook voor je, Djimba.. Ik denk dat paps en mams best trots zullen zijn op hun kroost en hoe het door jou is grootgebracht. (Heb vanmiddag foto's zitten kijken, wat een schatjes zeg! Het zijn wildkleur vogeltjes he? Ik vind ze zoooo schattig!!)
Is dat 'aanvallende' vogeltje ook wat feller? Het kan goed zijn dat het een popje is. Die schijnen zich in het nest al anders te gedragen. (Volgens Hooimeijer) |
Zondag 20 Juli 2008 9:30 pm |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
Ik vind het echt erg knap hoe je je over de kleintjes ontfermt hebt Djimba. Je had alles tegen wat betreft ervaring en zoals het er nu uitziet gaat het toch lukken. Goed gedaan. |
Maandag 21 Juli 2008 12:11 pm |
|
|
|
|
vlindertje
Vlieger
Om raad te geven kon ik niet mee praten, heb nooit nestjes gehad. Maar nou het werk voltooid is, heb je een felicitatie wel verdient.
Dankzij de raad van anderen, maar vooral dankzij jou eigen inzet, zijn dit prachtige en lieve tamme vogeltjes geworden.
De bijterigheid van die ene is alleen op bepaalde plekken, en ik denk dat je het heel goed aanvoelt als je denkt dat het bescherming is voor de anderen.
Echt super zoals je dit hebt gedaan.  |
Woensdag 23 Juli 2008 11:54 am |
|
|

|
|
Ga naar Pagina Vorige 1, 2, 3, 4
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 6 September 2008 7:25 pm
|
|
|
|