HELP! Vogels weggevlogen! Advies gevraagd!

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kweken met papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

je moet proberen de vogeltjes(ouders) te vangen.

De kleintjes zijn nog zo kwetsbaar en moeten waarschijnlijk met een krobnaald gevoerd worden, en iedere 2 a 3 uur net wanneer de kropjes leeg zijn. ook s'nachts. dit is denk ik onmogelijk wanneer je er totaal geen verstand van heb:(

de kleintjes moeten zoiezo vandaag nog eten en warm gehouden worden.

Ik zou eerst alles aan doen om de ouders hoe dan ook in de voliere te krijgen.
Bericht Maandag 30 Juni 2008 9:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Ik denk dat het niet uitmaakt of ze in een nestkast of kooi liggen, zo lang ze maar warm zijn. Kun je een kruik/hittepit warm maken en voorzichtig onder ze leggen? Wikkel er wel een doek omheen zodat het niet te warm is, lauwwarm is volgens mij genoeg. En zorg dat het goed stabiel ligt en de jongen niet per ongeluk eronder of klem kunnen komen te liggen.
Bericht Maandag 30 Juni 2008 9:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed.. Embarassed Ik zou ze iig proberen warm te houden, misschien door een hittepit tegen het nestblok aan te leggen? Wellicht heeft iemand anders betere ideeën?
Heb je iets van pap in huis? Je kan dat op je vinger doen ?? en dan eraf laten sabbelen? Ik denk dat ze nog te klein zijn voor een pipetje.

Kan je de ouders wel zien? Probeer ze aub zsm in de voliere te krijgen. Dat is denk ik HET belangrijkste!
Bericht Maandag 30 Juni 2008 9:14 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
djimba
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ik zie de ouder niet meer:( Wat is dit erg zeg!! Ik heb wel een beetje brinta. Zal ik ze dit dan maar een beetje geven en morgen ander voer gaan halen?
Bericht Maandag 30 Juni 2008 9:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  
djimba
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ze zitten nu lekker binnen in een schoenendoos op een kersenpittenkussentje. Ik heb ze een beetje pap gegeven. Ze aten het al goed.

Ik ga morgen meteen naar de dierenwinkel om echte pap en zo te halen. Misschien ook een warmtelamp of is dat niet nodig voor binnen??

Ik hoop dat het allemaal goed gaat.
Bericht Maandag 30 Juni 2008 10:39 pm
Whisper
Ervaren vlieger

Reageer met quote  

Je moet een warmtelamp halen, ook al zitten ze binnen. Ze zijn nog zo klein, en lichaamswarmte maken kost veel energie - met de lamp kunnen ze die energie voor andere dingen gebruiken.
Bericht Dinsdag 1 Juli 2008 8:00 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ships! Wat rot dat je de ouders niet meer ziet. Sad Ik hoop trouwens dat de jongen het hebben overleefd. Hoe oud zijn ze nu precies? Je moet ze erg vaak voeren. Hoe heb je de pap gegeven? Ik zou denk ik wel een warmtelamp halen. Die is nooit weg!
Bericht Dinsdag 1 Juli 2008 8:05 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi,

wat naar dat de ouders niet zijn teruggekomen voor hun jongen. Vreselijk zeg. Kan je misschien ook geen kweker in de buurt of zo contacteren om je raad te geven en je bij te staan en je misschien het 1 en ander voor te doen? Troosten
Bericht Dinsdag 1 Juli 2008 8:27 am
djimba
Net uit het ei

Reageer met quote  

Ze zijn de nacht goed doorgekomen. Ik heb vandaag speciale pap gehaalt en meteen uitleg gekregen over het voeren. Ze eten al erg goed uit het spuitje. Ik voer ze 5x per dag.

Ik weet niet precies hoe oud ze zijn maar ze beginnen al veertjes te krijgen.
Bericht Dinsdag 1 Juli 2008 11:46 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

oef, gelukkig zijn ze de nacht al goed doorgekomen. Helaas lees ik nog niks van mams en paps? Zijn die nog niet teruggekomen?

Hopelijk blijft alles goed gaan met de jongen. Wel goed dat je uitleg hebt gekregen want je wordt ook zomaar voor de leeuwen gegooid natuurlijk. Beetje raar uitgedrukt maar je weet wel wat ik wil zeggen. Rolling Eyes
Bericht Dinsdag 1 Juli 2008 12:32 pm
djimba
Net uit het ei

Reageer met quote  

Zo ze hebben weer lekker gegeten. Ik heb ze nu in een wat grotere bak gezet. Wat opvalt is dat een vogeltje de ander met zijn snavel aan het pikken is? Kan dit kwaad? Of moet ik ze apart gaan zetten?

Groetjes
Bericht Dinsdag 1 Juli 2008 2:31 pm
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

O als ze al veertjes krijgen is het goed dan zijn ze dus niet zo erg jong gelukkig maar.

Balen van de ouders.
Bericht Dinsdag 1 Juli 2008 6:36 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Oh wat fijn dat ze de nacht zijn doorgekomen, super! Veertje Ook fijn te horen dat ze goed eten. Veertje
Heb je de ouders nog gezien?
Bericht Dinsdag 1 Juli 2008 8:54 pm
djimba
Net uit het ei

Reageer met quote  

De ouders heb ik gisteren weer even gezien. Ik kan ze goed herkennen aan het gefluit van ze. Ze hebben geen moeite meer gedaan om in de voliere terug te gaan. Ondankt lekker eten en stukjes appel wat erin ligt Sad

Gelukkig gaat het met de kleintjes goed. Ze hebben net weer hun eerste eten voor vandaag gehad en het ging er weer goed in.

Wat me wel opvalt is dat de 2 oudste met hun snaveltjes tegen elkaar zitten te pikken en ondertussen aan het piepen zijn. Kan dit kwaad?
Bericht Woensdag 2 Juli 2008 6:49 am
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Nee hoor ze zijn elkaar gewoon aan het voeren Very Happy
Bericht Woensdag 2 Juli 2008 7:36 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 21 Augustus 2008 10:02 pm
  Berichten van afgelopen: