|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| HANDIG Weet wat je recht is: Kopen bij webwinkels |
|
|
Het consumentenrecht met betrekking tot papegaaienprodukten en webwinkels in vogelvlucht.
http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=2343 |
Dinsdag 3 April 2007 10:33 pm |
|
|
Laura B
Moderator

Goed om te weten....De verzendkosten voor het terugsturen zijn wel altijd voor de klant he?? Dat is logisch, maar ook wel eens jammer, zeker als je iets een maatje te groot/ te klein hebt uitgezocht, dan ben je toch extra geld kwijt.. |
Woensdag 4 April 2007 8:13 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Tja het leek me handig om dit eventjes samen te vatten.
Het consumentenrecht is behoorlijk ingrijpend.
Vaak proberen webwinkels zich aan de regelingen te onttrekken door te stellen dat ze bijvoorbeeld dingen niet ruilen. Vaak trappen mensen hier gewoon in, omdat ze de wettelijke regeling niet kennen.
De verzendkosten zijn meestal voor de klant ja. Ik geloof dat er wel een tenzij is, maar moet dat eventjes nakijken!
Ik moet nog iets maken voor het kopen van een vogel bij een winkel: Daar geldt het consumentenrecht ook voor.
Bij hobbykwekers zou je via het normale verbintenissenrecht de kweker aansprakelijk kunnen stellen, maar ook via dezelfde wetten als het consumentenrecht, alleen is het dan geen dwingend recht.  |
Woensdag 4 April 2007 10:19 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: HANDIG Weet wat je recht is: Kopen bij webwinkels |
|
|
Ik heb er nog wat meer informatie bijgezet.
Als er om vooruitbetaling van het gehele bedrag of een gedeelte daarvan wordt gevraagd, MOET de verkoper zijn of haar adresgegevens aan jou ter beschikking stellen!!
Doet hij of zij dit niet, dan wordt de termijn van 7 WERKdagen verlengd naar 3 maanden. Je mag het produkt dus dan binnen 3 maanden terugsturen, mits het niet gaat om bepaalde zaken. |
Woensdag 4 April 2007 10:53 am |
|
|
Laura B
Moderator

Toch ben je in dat laatste geval niet perse beschermt tegen oplichters, als jij je geld van te voren overmaakt ben je vrij kwetsbaar als iemand kwaad in de zin heeft.....kun je in dat geval je geld bij de bank teruglaten boeken?? Zou dat eens na moeten vragen...ik geloof dat je geld binnen dertig dagen kunt terug laten boeken bij je bank...?? |
Woensdag 4 April 2007 11:31 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Nee beschermd ben je sowieso nooit helemaal. Er zijn altijd mensen die de regels aan hun laars lappen of mazen in het net zien.
Je recht hebben is wat anders dan je recht krijgen.
Ik weet niet hoe het zit met het overgemaakt geld en terug laten boeken, er is wel een artikel over betaalkaarten: Creditcards & bankpassen.
Je kan wel vragen om annulering van de betaling, maar weet niet precies wat ze hiermee bedoelen. (Moet je dit verzoek richten aan de verkoper of aan de bank??) Bij creditcards moet je geloof ik melding maken bij de creditcardmaatschappij.
Hetgeen betaald is geldt als onverschuldigd. |
Woensdag 4 April 2007 12:07 pm |
|
|
Calimero
Eitje
Ik heb zelf een webwinkel en weet dat er helaas vele slechte zijn ja. Houd er rekening mee dat media dragers buiten de ruil en terugstuur regeling vallen zodra deze geopend zijn.
Verder gewoon opletten of ze aangelsoten zijn bij een keurmerk en of je met Ideal kan betalen dat sluit vaak al veel problemen uit.
[edit] lol zie nu me site benaming "eitje" haha [/edit] |
Donderdag 3 April 2008 4:04 am |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hoi Calimero (in ei )
Volgens mij staat die aanvulling er al bij? (Helemaal onderaan) Misschien stond het er wat onduidelijk?
Ideal, wordt dat nu meteen op de rekening v/d webwinkel bijgeschreven? |
Donderdag 3 April 2008 7:35 am |
|
|
Calimero
Eitje
Ja zodra de betaling gedaan is kan de webwinkel in zijn admin op ideal de betaling zien. |
Donderdag 3 April 2008 7:55 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Hey dat is goed te weten! Bedankt voor die info!  |
Donderdag 3 April 2008 7:58 am |
|
|
|
|
Calimero
Eitje
NP als je meer info wilt mag je altijd vragen of mailen dan krijg je me nummer dat praat makkelijker  |
Donderdag 3 April 2008 8:06 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Bedankt voor het aanbod, maar dit was het eigenlijk. (Tot nu toe! ) Ik was gewoon benieuwd, ook omdat ik wel eens iets bestel en ik nu weet dat het metéén 'op de rekening' staat.  |
Vrijdag 4 April 2008 9:56 am |
|
|

|
|
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Dinsdag 2 December 2008 3:02 am
|
|
|
|
|
|