EI! (Man voert niet? Ei schouwen?)

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kweken met papegaaien en parkieten

Auteur Onderwerp
scania1989
Eitje

EI! (Man voert niet? Ei schouwen?)  Reageer met quote  

haaaaaaaaaaa ik zat kijken ik heb de hele bevaling mee kunnen kijken van Jena!!!! ik heb stiekem klein gaatje in nestblok en ze zat met haar rug naar toe dan kon ik mooi die ei zien uit komen !!!

maar ik heb een probleem...jena is meteen een mama geworden maar Rocky...zit al de heledag al fluiten en spelen en lijkt of hij jena laat links liggen ....ik hou wel in de gaten anders geeft ik jena wel eten via gat een lepel...

en waneer mag ik een ei pakken om kijken als er leven in zit? want mischien moet ik da over 1 weeken doen ofzo laat maar iets weten alsvast hartelijk bedank voor Hartje XXX jippie ik ben oma Very HappyRazz
Bericht Zaterdag 28 Juni 2008 3:13 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: EI!!!  Reageer met quote  

Hoi Scania, gefeliciteerd met het eitje van Jena! Wat bijzonder dat je het van dichtbij mee hebt mogen maken zeg.
Ik weet niet precies wanneer je kan zien wanneer het ei bevrucht is. Hopelijk weet iemand anders daar antwoord op. Very Happy
Bericht Zaterdag 28 Juni 2008 4:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

PS Ik heb de titel eventjes veranderd. Hopelijk krijg je meer reacties. Very Happy
Bericht Zaterdag 28 Juni 2008 4:18 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wickingh
Fladderaar

Reageer met quote  

Wat is het voor soort?
Meestal kan je zien of een ei bevrucht is na een dag of 6 bij parkieten tot een dag of 9 bij gaaien.
Wil je perse schouwen?
Sommige soorten zijn erg gevoelig voor verstoring en de verrassing is des te groter als er een mooi nestje ligt.
Een tip, laat ze het zoveel mogelijk zelf uitzoeken, in de meeste gevallen doet de natuur zijn werk.
Lukt het door onervarenheid de 1ste keer niet, dan gewoon wachten op de volgende ronde, ook hier telt hoe meer ervaring hoe groter de kans op succes.
Veel plezier de komende tijd,

mvg Frank
Bericht Zaterdag 28 Juni 2008 4:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
scania1989
Eitje

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
PS Ik heb de titel eventjes veranderd. Hopelijk krijg je meer reacties. Very Happy

maak niks uit hoor dannkje Very Happy ja want i kheb een lampje voor de ei (kan je ook met een fel baluw licht ook) kan je na kijken als er iets in zit ... maar ik weet niet waneer ik mag ei pakken

ach ik hoop iemand mij komt helpen Very Happy

alvast fijne avondjeee XXX Hulde! Hartje
Bericht Zaterdag 28 Juni 2008 4:33 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoi Scania.. Wickingh heeft ook gereageerd. Wink Jullie berichtjes hebben elkaar gekruist.
Bericht Zaterdag 28 Juni 2008 4:54 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: EI! (Man voert niet? Ei schouwen?)  Reageer met quote  

http://www.fluffies.org/nl/ber.....tml#211180
quote:
Originally posted by scania1989
sorry we hebben elkaar gekruist foutje sorry... en eindelijk internet doet weer

ik wou zegen 2de ei is neer gelegt!!!!

maar ik heb Valkparkieten,,,,ze zijn allebij groot gebracht door de hand

Rocky heb ik zelf gedaan en jena is door iemand anders gedaan

dus moet ik effe mee w8ten met de eieren na kijken ?

en rocky geeft niks om jena....ik doe wel extra eten geven als ze zit broeden tijdje...

want ze komt weinig uit kooi dus...en ja als ik geen babtjes krijg maak niks uit hoor maar vind wel zielig voor jena die is echt een moedertje geworden ...is wel zielig dan

groetjes en snaveltjess Hartje
Bericht Zondag 29 Juni 2008 7:38 pm
Wickingh
Fladderaar

Reageer met quote  

Zoals ik al onder oeps zei:

Als de man niet omkijkt naar de pop denk ik dat de eieren niet bevrucht zijn.
Gewoon de broedperiode uitlaten zitten en dan pas de eieren weghalen.

Ook wil ik wijzen op het woord zielig, ik hoop van ganzer harte dat mensen hun vogels niet zielig vinden , juist dit soort sentimenten veroorzaken de grootste problemen.
Zeker in het geval dat vogels natuurlijk gedrag vertonen, en wat is natuurlijker dan vogels die aan voortplanting doen?
Niets bijzonders doen en lekker de vogels hun gang laten gaan, en pas extra en rijker voer verschaffen als er jongen zijn.
En zeker niet op andere plaatsen dan waar ze hun voer nu krijgen,

mvg Frank
Bericht Zondag 29 Juni 2008 8:53 pm
 Gebruikers profiel bekijken  

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 28 Augustus 2008 8:57 pm
  Berichten van afgelopen: