Tip voor mensen met een tiki takeout...

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Laura B
Moderator
Moderator

Tip voor mensen met een tiki takeout...  Reageer met quote  

Ik heb voor Cleo ooit een tiki takeout gekocht http://www.google.nl/imgres?im.....s%3Disch:1 Een superleuk ding, Cleo speelt er graag mee....maar dan zijn de bijgeleverde stokjes op...
De stokjes moet je als ze op zijn er los bijkopen, voor iets van zes euro per zakje en eventuele verzendkosten. Op zich geen ramp, maar ik dacht, ik kan altijd kijken of ik een goedkopere oplossing kan vinden. En bij de praxis heb ik iets gevonden, ze hebben er dunnen houten spijlen met een diameter die in de tiki takeout passen. Ik heb met een snoeischaar de stukjes op maat geknipt en voila, voor €1,40 heb je een bak vol met stokjes... Veertje
Bericht Maandag 14 Juni 2010 6:06 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
irene
Vlieger

Reageer met quote  

Bedankt voor de tip! Ik heb ook dat speeltje!!! Hebben ze beide maten?
Bericht Maandag 14 Juni 2010 9:45 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Nee, bij ons niet! De dikke versie van 9mm past precies in de 'grootste' gaten, dus dat is super. Die is precies zo dik als het origineel. Voor de dunne stokjes gebruik ik nu een 6mm spijl, die past net niet in de kleine gaatjes, maar doe ik ook in de openingen voor de dikkere stokjes. De doe het zelf stokjes werken alleen niet als je alle openingen wilt vullen, dus zowel met de dunne als dikke stokjes, zodat je een dubbele rij hebt. Dat doe ik nooit, omdat Cleo dan niet goed het lekkers ziet en dus haar interesse verliest.
Bericht Dinsdag 15 Juni 2010 8:18 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Moet ik toch eens naar Nederland rijden nog denk ik voor we verhuizen om een praxis leeg te kopen in stokjes, hihihi, heb ik voorraad
Bericht Dinsdag 15 Juni 2010 8:44 am
Windkracht13
Vlieger

Reageer met quote  

Dazzz inderdaad een stuk voordeliger.
Moet komend weekend toch naar Praxis, voor de nodige losse RVS onderdelen.

Bedankt voor de tip!!! Mr. Green
Bericht Dinsdag 15 Juni 2010 10:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Goeie tip, dat scheelt weer in de euro's.
Bericht Woensdag 16 Juni 2010 1:22 pm
Rocco
Vlieger

Reageer met quote  

hmmm net weer een zak stokjes gehaald..

Rocco vind de dikke stokjes teveel werk en geeft het dan op (of pulkt net zo lang totdat hij het lekkers er tussendoor heeft getrokken).

De dunne stokjes die in de kleine gaatjes passen hebben ze dus niet? (mijn vriend zei dat gister al dat we eens bij de praxis moesten kijken toen ik dat zakje had gekocht haha...)
Bericht Zaterdag 28 Augustus 2010 10:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Spetter
Vlieger

Reageer met quote  

Waardevolle tip
Bericht Zaterdag 28 Augustus 2010 10:55 am
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Rocco
hmmm net weer een zak stokjes gehaald..

Rocco vind de dikke stokjes teveel werk en geeft het dan op (of pulkt net zo lang totdat hij het lekkers er tussendoor heeft getrokken).

De dunne stokjes die in de kleine gaatjes passen hebben ze dus niet? (mijn vriend zei dat gister al dat we eens bij de praxis moesten kijken toen ik dat zakje had gekocht haha...)

Als je de dikke niet wilt gebruiken kun je dus ook een dunne stok bij de praxis halen, alleen gebruik je dan de openingen voor de dikke stok, maar dat gaat prima! Trouwens, net zolang pulken tot het door de tralies kan worden getrokken is ook foerageren.... Mr. Green dat doet Pipo nu ook, ook prima... Ja
Bericht Zondag 29 Augustus 2010 6:52 pm

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Woensdag 16 April 2014 2:58 pm
  Berichten van afgelopen: