|
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
| Speeltje moet dood! |
|
|
Zijn jullie vogels ook wel eens agressief tegen hun speeltjes?
Het is geen echte vecht-agressie (dan plof Sol zich veel meer op), maar hij gaat wel erg tekeer. Ik weet niet wat die arme speeltjes hem hebben misdaan, maar sommige moeten duidelijk D-O-O-D.
En bij wie komt Sol straks klagen als het stuk is... juist ja
|
Woensdag 23 Juli 2008 2:47 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Speeltje moet dood! |
|
|
Hahaha Sol heeft zoveel heerlijk karakter. Speeltjes moeten dood, speeltjes worden opgehangen.. Natuurlijk is mammie goed voor het vervangen van speeltjes, daar is ze immers voor geboren.
Iago speelt bijna nooit heel erg uitbundig. Speeltjes moeten niet dood bij hem, speeltjes gáán dood, heel doelgericht. Zazu sloopt steeds minder uitbundig. Zijn bel moet wél dood. Iedere ochtend krijgt die arme (gelukkig rvs!) ervan langs. Wheezy en Scuttle besluiten soms dat speeltjes dood moeten. Scuttle tooit zich dan in z'n oorlogstenue zoals je op de foto zag en geeft het speeltje ervan langs. |
Woensdag 23 Juli 2008 4:30 pm |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
|
|
quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Natuurlijk is mammie goed voor het vervangen van speeltjes, daar is ze immers voor geboren.
Voor geboren weet ik niet, maar ik heb wel veeeeeel oefening gehad .
Typisch dat Iago en Zazu zo doelgericht slopen. Van Zazu zou ik dat wel verwachten (waarschijnlijk bang dat z'n kuif in de war raakt als hij te hard van stapel gaat ) maar van Iago eigenlijk niet . |
Woensdag 23 Juli 2008 5:37 pm |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
Dat is toch goed, als ze de energie en agressie of frustratie kwijtraken aan speeltjes (blijft er minder van over om kwijt te raken aan iets anders… jullie, bijvoorbeeld ). Hier wordt ook regelmatig heftig gespeeld. |
Woensdag 23 Juli 2008 5:52 pm |
|
|
stephen
Vlieger
ja zo kunt ge het ook zien he, en niet echt dat ze agressief zijn tegen hun speeltjes, jefke toch niet en bij joske gaat net zoals bij iago alles gewoon kapot
maar er is maar een speeltje dat echt dood moet bij joske en die staat in mijn dagboek in een filmpje. een gekleurd kattenballetje met een belletje erin van 50 cent daar kan hij mee spelen als een razende dan zou je bijna denken dat hij nergens schrik van heeft terwijl hij in het echt de grootste "lafaard" is die er is (maar dat is al goed gebeterd) |
Woensdag 23 Juli 2008 7:31 pm |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
|
|
Zazu speelde eerst heel erg uitbundig. Hij viel regelmatig uit de ringen en sprong dan gillend naar de ringen omhoog. (Richting ringen)
Nu is hij een stuk rustiger geworden. Hij denkt eerst voordat hij een domme actie uithaalt. (Alhoewel, eerst knaagde hij een stokje door waar hij op zat --> Dat is inmiddels wel weer 2 jaar of meer geleden) |
Woensdag 23 Juli 2008 9:46 pm |
|
|
|
|
Linde
Vlieger
Ja... speeltjes die dood moeten is wel herkenbaar hoor Hier worden door Pukkie de kattenballetjes met belletje vast gepakt en zo hard mogelijk op de grond geslagen (bedenk me dat ik daar nog helemaal geen filmpje van heb, moet aan gewerkt worden ) en Dino valt ze ook heftig aan als ik ermee schud. Soms vergist ie zich nog wel eens in mijn vingers, maar dan heeft ie ook wel een beetje spijt als ik 'nee' zeg. Sambo likt alleen rustig aan dingen, en sloopt papier. Van Luna weet ik het nog niet Rocco sloopte wel heel doelgericht (alle klepeltjes waren uit de belletjes zonder dat ik iets gehoord had). |
Woensdag 23 Juli 2008 11:25 pm |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
|
|
quote:
Alhoewel, eerst knaagde hij een stokje door waar hij op zat
Je kunt me opvegen nu, dat is echt TE grappig. Was hij daarna ook nog boos dat
iemand
zijn stokje gemold had?
In ieder geval goed om te weten dat ik niet de enige met een speel-agressieve vogel heb . |
Donderdag 24 Juli 2008 7:30 am |
|
|
Remco
Vlieger
Leia is ook een vrij rustige vogel maar soms heeft ze van die buien... Dan is ze lekker aan het spelen en dan lukt het niet en dan wordt er even heel heftig geschreeuwd, een paar flinke tikken richting speeltje uitgedeeld en dan maar ergens boos gaan zitten mokken omdat het speeltje niet kapot is  |
Donderdag 24 Juli 2008 10:06 am |
|
|
|
|
Shi-NaYne
Vlieger
|
|
quote:
Originally posted by Whisper
quote:
Alhoewel, eerst knaagde hij een stokje door waar hij op zat
Je kunt me opvegen nu, dat is echt TE grappig. Was hij daarna ook nog boos dat
iemand
zijn stokje gemold had?.
Hier waren ze in ieder geval heel boos. Aswan heeft het toendertijd gedaan, nog als een kind van amper een jaar. Was een zitstok in d'r kooi... *BOEM* (stok) - duidelijk en luid: 'K*T!' - *PLOF* (papegaai) gevolgd door een tirade van mopperen. Ze heeft ook wel meer van die onnozele acties, dan zit ze bijvoorbeeld op een kartonnen doos en gaat om de rand heen knagen, want dat is echt een favoriete bezigheid. Alleen knaagt ze dus net zo rondom haarzelf terwijl ze er boven op zit, en dan is ze ineens he-le-maal perplex als die doos met haar erop inzakt en ze er moeilijk (en erg charmant is ze nogal gevoelig voor) uit moet zien te klimmen. Meesterlijk, dat soort dingen, het blijft gewoon goed  |
Donderdag 24 Juli 2008 10:56 am |
|
|
Linde
Vlieger
Je blijft met ze lachen hè  |
Donderdag 24 Juli 2008 11:32 am |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
|
|
quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Ze heeft ook wel meer van die onnozele acties, dan zit ze bijvoorbeeld op een kartonnen doos en gaat om de rand heen knagen, want dat is echt een favoriete bezigheid. Alleen knaagt ze dus net zo rondom haarzelf terwijl ze er boven op zit, en dan is ze ineens he-le-maal perplex als die doos met haar erop inzakt en ze er moeilijk (en erg charmant is ze nogal gevoelig voor) uit moet zien te klimmen.
Ik lig echt dubbel hier. Maak je volgende eens een fimpje als ze zo begint te knagen? |
Donderdag 24 Juli 2008 12:52 pm |
|
|
|
|
Sarah
Moderator

Whahahaha, die leuke verhalen toch allemaal, het kan toch gewoon niet lolliger als de gaaitjes zich zo amuseren. Onze Jos die geeft er de speeltjes ook flink van langs hoor en zich kwaad maken kan hij goed op die dingen. Maar zijn favorieten zijn toch de toiletrolletjes met propjes in en dan opgehangen aan een ketting. Daar kan hij aan slopen en lappen aan uitdelen en dan moet je zijn kopje zien als hij dat zo'n tik heeft gegeven dat het aan het wiegelen is in de kooi en dan boem tegen hem terug bengelt, dan fokt hij zich nog 10 keer harder op. SCHITTEREND gewoon. Doet ie ook soms met zijn Tiki-take-out maar daar zoekt hij ondertussen al dekking voor als het terug komt, als je een paar keer een knots gehoord hebt dat hij zijn huisje tegen zijn kopje heeft gekregen door zo bruut te spelen dan zou je voor minder dekking zoeken.
Wat zijn ze toch gewoon zalig.  |
Donderdag 24 Juli 2008 12:59 pm |
|
|
Whisper
Ervaren vlieger
quote:
Originally posted by Sarah
Daar kan hij aan slopen en lappen aan uitdelen en dan moet je zijn kopje zien als hij dat zo'n tik heeft gegeven dat het aan het wiegelen is in de kooi en dan boem tegen hem terug bengelt, dan fokt hij zich nog 10 keer harder op.
Dat ken ik ja. Sol vecht graag met z'n ringen en dan geeft hij er een enorme zwieper aan. Net als Sol dan triomfantelijk "zo die is weg" zit te doen, komt dat ding natuurlijk terug en botst tegen hem op. Man wat kan hij daar giftig om worden...  |
Donderdag 24 Juli 2008 1:33 pm |
|
|
Sarah
Moderator

Whahahaha, super hé, dan zijn ze redelijk gekrenkt in hun trots op dat moment dat ik me echt niet serieus kan houden. Zo stoer en dan moeten afdruipen.  |
Donderdag 24 Juli 2008 2:51 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Dinsdag 7 Oktober 2008 7:31 am
|
|
|
|
|