|
|
|
Marloes-Anna-Onno
Vlieger
|
| Papegaaienspeelgoed |
|
|
Ik begrijp het niet meer
Ik heb in het verleden veel speeltjes gekocht voor mijn smurfjes van oa ferplast.
Zie ik nu op de verpakking van zo'n speeltje in de winkel staan: Zodra u ziet dat het speeltje beschadigd is moet u het speeltje weghalen bij u vogel.
Ik vraag me echt af wat deze mensen denken dat mijn vogels met zo'n speeltje doen: Stil naar zitten kijken?? Beetje er tegenaan duwen en verder niets?
Ze slopen het natuurlijk constant , dus natuurlijk beschadigt het speeltje, maar dat is toch de bedoeling of ben ik nou gek??? |
Zondag 24 December 2006 2:26 pm |
|
|
Ziya
Moderator

Ligt er eigenlijk ook aan wat voor speelgoed,
Maar ja, het meeste wat ze doen is slopen  |
Zondag 24 December 2006 2:35 pm |
|
|
Danny
Moderator

HE!!!!!
En waarrom zou dat dan moeten??? |
Zondag 24 December 2006 2:56 pm |
|
|
|
|
Marloes-Anna-Onno
Vlieger
|
ik denk omdat de stoffen schadelijk zijn ofzoiets voor de vogel!
rrrrrrr
voortaan ga ik me eigen speelgoed maken.
Heb site ondekt. www.papegaaikooinederland.nl waar je apate blokjes enz. kunt bestellen, daar ga ik nu op over. |
Zondag 24 December 2006 6:06 pm |
|
|
Danny
Moderator

Ik ga er toch niet vanuit dat er schadelijke stoffen in papegaaienspeelgoed zit!!  |
Zondag 24 December 2006 6:18 pm |
|
|
Marloes-Anna-Onno
Vlieger
|
nee precies, daarom vind ik het ook zo raar dat het erop stond  |
Zondag 24 December 2006 7:05 pm |
|
|
|
|
Laura B
Moderator

Mmmmm, wat een raar verhaal, ik kan me voorstellen dat je het nu ook niet meer weet...misschien de fabrikant eens bellen??
Ik heb hetzelfde met babyspeeltjes, Cleo knaagt behoorlijk en ben wel eens bang dat ze wat binnenkrijgt..  |
Zondag 24 December 2006 8:03 pm |
|
|
Tommy
Moderator

Dat zetten ze erop om zichzelf in te dekken tegen schade claims bij eventuele ongelukjes. Bij eigengemaakt speelgoed is het risico niet kleiner hoor, maar dan ist risico wel voor jezelf. Touwen ed kun je wel beter weg halen als ze helemaal stuk zijn. T is waarschijnlijk ook zo dat ze aan ieder speeltje t zelfde label hangen...dus bij touw speelgoed hebben ze gelijk, maar de zelfde waarschuwing hangt aan houten speelgoed denk ik?. |
Maandag 25 December 2006 2:13 pm |
|
|
Tommy
Moderator

Oh ja en t verkoopt ook beter natuurlijk als iedereen de dingen na t slopen weggooit en een nieuwe haalt  |
Maandag 25 December 2006 2:17 pm |
|
|
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Goed punt!
Bob heeft hier zijn speeltjes binnen een week (iets kapot) meestal laat ik het gewoon hangen hoor Ik kijk natuurlijk wel of het niet gevaarlijk is maar dat valt meestal wel mee. Emma sloopt echt niets (behalve papier) dus haar speeltjes gaan superlang mee.
Ik denk dat je zelf wel in kunt schatten of je het kunt laten hangen of niet. |
Maandag 25 December 2006 6:16 pm |
|
|
MarloesGetkate
Vliegende acrobaat
Oops kan iemand die dubbele post weghalen  |
Maandag 25 December 2006 6:17 pm |
|
|
Ziya
Moderator

Heb het gedaan Marloes!
vandaag is het forum echt TRAAG!  |
Maandag 25 December 2006 6:21 pm |
|
|
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
| Re: Papegaaienspeelgoed |
|
|
Ahhh, gaan we Amerika achterna?
Op Amerikaanse sites waar ze speelgoed verkopen vind je dat soort adviezen veel. Je moet ook je vogels (Volgens die sites) in de gaten blijven houden, en ze nooit 'unsupervised' met het speeltje laten.
Da's vlg mij gewoon om de stortvloed aan schadeclaims te voorkomen/proberen te voorkomen. |
Woensdag 27 December 2006 1:24 am |
|
|
Marloes-Anna-Onno
Vlieger
|
wat ze ook doen bij mij is als ze gekleurde hout speeltjes hebben, zon gekleurd blokje meenemen naar hun waterbak en daar dat gekleurde blokje in de water drenken, en soms kom ik thuis en dan is het hele bakje water weer rood, of groen.
Is dat wel gezond die kleurstoffen.
Seu: ik ken dat ja dat je nooit weg mag gaan bij je vogel als ie speelt, heb ik ook wel eens eergens gelezen
Dat is ook wat, dan zouden we nooit meer boodschaapen of wat dan ook kunnen doen, want de snurfjes spelen bijna de hele dag door.  |
Donderdag 28 December 2006 8:35 am |
|
|
Fluffy Sue
Site Admin

|
Oef, ik weet niet of het wel gezond is, die kleurstoffen. Er wordt beweerd dat het kleurstoffen zijn voor etenswaren, maar als ik kijk hoe goed die af en toe zijn?
Weet je, je kan ze wel een speelgoedloze kooi geven, omdat er anders iets zou kunnen gebeuren maar ik betwijfel of ze dat zouden waarderen? |
Donderdag 28 December 2006 4:15 pm |
|
|

|
|
Ga naar Pagina 1, 2 Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Dinsdag 2 December 2008 2:03 am
|
|
|
|
|