De advertentie van de Huisdiersuper

Foraging toys

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Shi-NaYne
Vlieger

Foraging toys  Reageer met quote  

Ik wil Tas in ieder geval, Aswan misschien ook, wat meer laten werken voor hun eten... zeker voor de pellets. Daarmee heb ik met Tas een beetje dezelfde soort problemen als Sarah met Joske; hij schept het zo uit het bakje en dat wordt op den duur een beetje duur Nee! Nee!

Welke 'voedings'speeltjes kunnen jullie mij aanraden (evt. waar bestellen)?
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 6:49 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
stephen
Vlieger

Reageer met quote  

ja dat heeft mijn joske ook Laughing
ik denk een treat wheel of in papier gewikkelde pellets, die in een wiffelbal steken, ze verstoppen in zijn kooi en de klimboom, ze in een kong steken
http://www.hondenbench.be/nl/p.....elgoed.htm
het 13e speeltje, in een kokosnoot met een gaatje erin steken, ze in arabische gom steken en nog veel andere dingen Laughing
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 7:26 pm
MariekevC
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

www.parrotsavenue.nl

Ze hebben er hier behoorlijk wat. Van makkelijk tot moeilijk
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 7:57 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Laura B
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Ik ben een fan van de tiki take-out, maar die gebruik ik nu alleen nog om de extraatjes in te doen...anders ben ik zo door de stokjes heen! Vind je dat niet zo'n probleem dan is het een goed ding..
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 8:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
stephen
Vlieger

Reageer met quote  

ja de tiki take out die was ik nog vergeten, en dat zou ik ook eens moeten aanschaffen
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 9:17 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Foraging toys  Reageer met quote  

Ahhh leuk dat je Tas & misschien Aswan wat wil laten werken. Vooral je roze monstertje zal er heel handig in zijn denk ik. Kaketoes hebben echt aanleg om dingen uit elkaar te halen! Very Happy

Deze vind ik echt super. Ze steken met kop en kont boven de andere speeltjes uit vind ik.. Bij veel speeltjes hebben ze in één keer bingo. Hier niet. Mr. Green (Heb je al gezien trouwens)
http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=3876
http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=3923 (Vooral de doorzichtige)
Nadeel is dat je kleine stukjes voer erin moet stoppen anders blijft het vast zitten.

Verder is deze erg leuk: http://store.estreet.com/frasier/Detail.bok?no=16 (Deze is met no removable parts, ze hebben ze ook met vleugelmoeren die eraf te draaien zijn) Happybird maakt de versie na waar de vleugelmoeren los zitten.
NB: De NRP is wat ingewikkelder dan de versie waar de vleugelmoeren los zitten! (Factor 3)

Deze is ook wel leuk: http://www.parrotsavenue.nl/im.....gs%201.jpg
En deze ook: http://www.parrotsavenue.nl/im.....ortune.jpg
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 9:25 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Bedankt voor de tips, allemaal Smile en nocht nog iemand anders een positieve/negatieve ervaring willen delen, graag natuurlijk.

Marieke, heel erg bedankt voor de site, daar kan ik wel een mooi gaatje in de rekening maken Mr. Green. Jemig wat een leuke spulletjes.

Met de arabische gom wil ik al heel lang aan de slag gaan, al lijkt het mij meer iets voor zaad en nootjes dan voor de basis zoals pellets. Alleen kom ik op de een of andere manier nooit toe aan bestellen Embarassed. Waar bestellen jullie het (heb ik ongetwijfeld al gevraagd Embarassed)?

Ik vind die speeltjes met die rondjes waar ze aan moeten draaien, van jou Sue, heel erg leuk. Waar heb je die besteld, is dat weer uit Amerika? Lijkt mij ook heel goed voor Tas, veel meer dan die acryl hangdingen aan de touw zoals dit: http://www.parrotsavenue.nl/im.....0TAFFY.jpg of voor hetzelfde geld de TTO. Dat zijn natuurlijk ook hele leuke dingen, maar ik denk dat Tas het eten eerder met ruwe kracht eruit zou werken dan echt werken. Lijkt geweldig geschikt om er net zo lang mee te slaan en schudden tot alles eruitvalt Laughing maar deze: http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=3876 en http://www.fluffies.org/nl/flu.....ry_id=3923 zou ik wel heel graag hebben.

Van dat RVS doosje moet ik zeker de no removable parts hebben; ik heb hier een papegaai die vleugemoeren opeet Neutral. Dat is de manier nummer 1 bij uitstek om van die touwen zitstokken te neutraliseren Rolling Eyes op de een of andere manier verdwijnen de vleugemoeren (aan de buitenkant van de kooi dan nog) wonderbaarlijk overnacht van de stokken in de kooi waar Tas SLAAPT, en ik kan ze bij god niet vinden. Ik heb echt geen idee wat hij ermee doet, misschien vind ik nog over een paar jaar ergens een verborgen fortuin van vleugelmoeren Mr. Green
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 5:54 am
MariekevC
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Ik heb mijn arabische gom besteld bij Tinley.
http://www.tinley.nl/Winkel/w_winkel.html
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 8:23 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hoi Shi, ik lees nu pas je vraag, sorry voor mijn late reactie Embarassed

Ik vrees dat ik je onze werkspeeltjes niet echt zal kunnen aanprijzen want aangezien Jos het kan presteren om zijn lekkers er uit te rammelen dan ben ik er meer als 100% zeker van dat Tas er geen moeite mee zal hebben en dat je beter met de opties richting Sue zou volgen. Qua slopen zit ik goed met deze acryl dingetjes die ik heb maar Jos krijgt ze er uitgegooid en dat lost dus nog niet veel op maar volgens mij zou Tas dan nog een stapje verder gaan en het nog helemaal slopen ook nog. Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Rammelen tot het begeeft waarschijnlijk.
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 10:45 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Arabische gom is inderdaad meer voor zaadjes. Very Happy Je kan er ook kokosnootvezel doorheen doen, dan wordt het helemaal zoeken.

Ik heb die speeltjes inderdaad in Amerika besteld. Die man is erg lastig te bereiken, hij heeft een dierentuin en is volgens mij 24-7 bezig. Of iets wat daarop lijkt. Ik denk dat die ronde niet tegen het snaveltje van Tas bestand is eerlijk gezegd. Die doorzichtige wel. De discjes zouden lastig kunnen zijn??
Die taffyfordaffy valt eerlijk gezegd een beetje tegen. Hij is vrij gemakkelijk.

Misschien leert Tas dat naast hard schudden en aanvallen rustig nadenken ook prima werkt? Het heeft hier ook eventjes geduurd hoor. Smile Na een tijdje zie je ze echt nadenken als ze een nieuw speeltje krijgen.

Kan je echt je vleugelmoeren niet meer vinden? Hoe groot zijn ze? Heeft hij ze niet ergens in een speeltje verstopt? Bizar dat je ze niet meer kan vinden!
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 10:15 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Kan je echt je vleugelmoeren niet meer vinden? Hoe groot zijn ze? Heeft hij ze niet ergens in een speeltje verstopt? Bizar dat je ze niet meer kan vinden!

Ik heb me rotgezocht Confused

Hij heeft ze in ieder geval niet opgegeten, dat is inmiddels duidelijk Mr. Green is gisteren ook helemaal goedgekeurd door Hedwig, zou haar hoop ik wel opvallen als hij een pondje of twee aan RVS mee zou sjouwen Wink

(Hij is nog wel onder de indruk, en door bloed aan elkaar geplakte veren zijn echt een kracht om rekening mee te houden Shocked hoop dat ik het zsm eruit heb)
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 10:20 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Door bloed aan elkaar geplakte veren? Ik volg je eventjes niet? Shocked

Volgens mij zijn die inka'tjes ook weer niet zó dom om hele vleugelmoeren te verorberen. Laughing

PS Heb de speeltjes besteld bij Faunatech. Very Happy
Bericht Vrijdag 25 Juli 2008 11:21 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Door bloed aan elkaar geplakte veren? Ik volg je eventjes niet? Shocked

Oh, sorry. we zijn donderdag bij Hedwig geweest, weet je nog... ik heb er een verslag van gemaakt in mijn dagboek. Bloedprikken ellende.

Dankje, ik ga kijken of ik hem te pakken krijg Smile
Bericht Zaterdag 26 Juli 2008 7:58 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik heb net je dagboekpagina bekeken. Had 'm helemaal gemist. Stom! Stom! De oorlogswonden zijn niet te zien hoor. Razz
Bericht Zaterdag 26 Juli 2008 10:08 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 2 December 2008 2:47 am
  Berichten van afgelopen: