De advertentie van de Huisdiersuper

duur

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Marloes-Anna-Onno
Vlieger

duur  Reageer met quote  

ik wilde zooo graag een nieuwe kooi bestellen voor on en an, dus ik geinformeert naar een rvs op maat naar mijn wens: 3000 euro!! Shocked
ik was echt geschrokken, dit kan ik echt niet betalen.
ik dacht, het is wel duur, maar zo duur had ik niet bedacht.
Bericht Zaterdag 6 Januari 2007 9:02 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
Ziya
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Is idd heel duur Shocked
Bericht Zaterdag 6 Januari 2007 9:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Marlies R
Vlieger

Reageer met quote  

De prijzen verschillen ook nog wel behoorlijk onderling. Ik heb nu uiteindelijk iets minder dan €1500 betaald. Bij sommige anderen kreeg ik voor ongeveer de zelfde kooi ook een offerte van €3000.
Bericht Zaterdag 6 Januari 2007 10:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Natascha
Fladderaar

Reageer met quote  

Laughing Pfffffffffff, die schrik overleef je wel hoor Laughing

Die schrik heb ik ook gehad voor een rvs kooi van 2 meter breed 1 meter diep en 175 hoog.
Dit zou uitkomen op 3700 euro Shocked

Nu heb ik dit zelfde laten maken in de vorm van een huiskamer voliere en ik was 550 kwijt Wink
Bericht Zaterdag 6 Januari 2007 11:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina  
marleen
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Natascha

Die schrik heb ik ook gehad voor een rvs kooi van 2 meter breed 1 meter diep en 175 hoog.

Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
Das ff slikken Shocked
Bericht Zondag 7 Januari 2007 1:20 am
 Gebruikers profiel bekijken  
Pluisje
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Natascha
Laughing Pfffffffffff, die schrik overleef je wel hoor Laughing

Nu heb ik dit zelfde laten maken in de vorm van een huiskamer voliere en ik was 550 kwijt Wink

Natascha, is dat van RVS? Mag ik je vragen waar heb je dat laten maken?
Volgens mij materialen van goede kwaliteit RVS kooi zijn vooral duur...

Ik heb een kooi bedacht 3m breed 2,4m hoog en 1 m diep en alleen materialen (RVS dus) zijn al ~3,5 duizend ex btw Confused Mad .
Bericht Zondag 7 Januari 2007 1:50 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek  
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Ik weet het niet zeker, maar ik schat dat de de kooi van Natascha niet van RVS is, dat kan nooit voor dat geld. De kooi zal wel van gegalvaniseerd gaas en alu-prpofielen zijn denk ik.
Bericht Maandag 8 Januari 2007 9:25 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: duur  Reageer met quote  

Marloes, kijk eens hier: http://www.24parrot.com/__12_p.....C4C03.html
Deze kooi is een stuk goedkoper.
Bericht Maandag 8 Januari 2007 2:29 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Igor
Ik weet het niet zeker, maar ik schat dat de de kooi van Natascha niet van RVS is, dat kan nooit voor dat geld. De kooi zal wel van gegalvaniseerd gaas en alu-prpofielen zijn denk ik.

Dat denk ik ook. Tenzij haar kooi tweedehands was?
Gegalvaniseerd is trouwens 'zinc dip' meen ik.
Bericht Maandag 8 Januari 2007 2:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Galvaniseren is niet dippen hoor. Het is een chemisch proces en het kan met diverse metalen, maar zink is inderdaad een van de meest voorkomende metalen. Vandaar dat je met gegalvaniseerd gaas op moet passen met gaaien die veel aan de gaas kangen/sabbelen ivm zinkvergitiging.
Bericht Maandag 8 Januari 2007 3:54 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Igor
Galvaniseren is niet dippen hoor. Het is een chemisch proces en het kan met diverse metalen, maar zink is inderdaad een van de meest voorkomende metalen. Vandaar dat je met gegalvaniseerd gaas op moet passen met gaaien die veel aan de gaas kangen/sabbelen ivm zinkvergitiging.

Hmmm, ik dacht ergens gelezen te hebben dat het ook wel 'zinc dip' wordt genoemd. (Engelse site) 'k Zal het wel verkeerd onthouden hebben. Wink

Galvaniseren kan inderdaad met verschillende materialen. Dit kwam ik tegen:

Galvaniseren, (Galvanisatie, galvanotechniek of electroplating) is een methode die gebruik maakt van elektriciteit om een voorwerp te overdekken met een laagje metaal.

Door middel van galvaniseren kan bijvoorbeeld een ijzeren plaat worden voorzien van een laagje zink (verzinken), nikkel (vernikkelen) of chroom (verchromen) om het meer corrosiebestendig te maken of mooier te laten glanzen.

Binnen de branche wordt de term galvanotechniek of galvano gebruikt. Met deze termen worden alle elektrochemische bedekkingstechnieken aangeduid, inclusief de autokatalytische processen.

In het spraakgebruik wordt 'galvaniseren' heel vaak gebruikt als synoniem voor verzinken. Verzinken kan echter met twee totaal verschillende processen worden uitgevoerd, elektrolytisch verzinken en thermisch verzinken. Dat laatste is eigenlijk helemaal geen galvaniseren, omdat het geen gebruikmaakt van elektrische stroom.
Bericht Maandag 8 Januari 2007 7:00 pm
Igor
Vliegende acrobaat

Reageer met quote  

Het zou best kunnen dat het in het engels ook wel "zinc dip" wordt genoemd, maar dan is dat geen goede term Very Happy
Bericht Dinsdag 9 Januari 2007 9:00 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ik had trouwens begrepen dat rvs volieres van Lantro ook gingen roesten. Een kweker had rvs volieres aangeschaft (voor buiten) en die waren helaas gaan roesten.
Bericht Dinsdag 9 Januari 2007 12:29 pm
Marloes-Anna-Onno
Vlieger

Reageer met quote  

Seu bedankt voor de tip!
Scheelt idd!
Bericht Donderdag 11 Januari 2007 2:51 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek  
millie
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

waar had i kdat nou gezien volgens mij bij dieca zijn ze ook iets van 800 a 700 euro
Bericht Donderdag 11 Januari 2007 4:05 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 2 December 2008 1:49 am
  Berichten van afgelopen: