Arabische gom

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kooien, speelbomen, volieres, papegaaienspeelgoed

Auteur Onderwerp
Sarah
Moderator
Moderator

Arabische gom  Reageer met quote  

Arabische gom word wel gebruikt om speelgoed iets ingewikkelder te maken en ze iets langer te laten slopen maar nu had ik mij hier een yoghurt mee van de Aldi en blijkbaar zit daar ook Arabishe gom in, zou dit over dezelfde Arabische gom gaan?

http://www.fluffies.org/nl/flu.....mp;id=4029
Bericht Zaterdag 19 Juli 2008 3:17 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
esjo
Kamikaze piloot

Reageer met quote  

Ja, dat klopt. Er zijn wel meer producten die wij eten waar arabische gom in zit. Ook wij kunnen dat gewoon eten.
Het is een soort van natuurlijk bind middel, of plakmiddel. Wink
Bericht Zaterdag 19 Juli 2008 4:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: Arabische gom  Reageer met quote  

Volgens mij is dit hetzelfde. Very Happy Gelukkig zit er een stuk minder gom in de producten die wij consumeren. Mr. Green
Bericht Zaterdag 19 Juli 2008 9:16 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Gelukkig wel ja. Laughing Laughing Ik wist dat gewoon niet dat dat ook in onze produkten gebruikt werd.
Bericht Zondag 20 Juli 2008 3:45 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

hoe gebruik je het voor je gaaitje dan?
Bericht Dinsdag 22 Juli 2008 7:30 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Hier kan je enkele links volgen om er meer over te lezen en te zien.

Wink

http://www.fluffies.org/nl/koo.....t5654.html

http://www.tinley.nl/Winkel/w_winkel.html#Gom

Hou ons op de hoogte als je het gekocht heb en leuke dingetjes mee gedaan hebt voor de gaaitjes. Wink
Bericht Dinsdag 22 Juli 2008 7:53 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Aaah je kunt er een soort ingewikkelde rollini's mee maken Very Happy Dat ga ik es proberen!
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 8:25 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Vinden ze dat zo lekker bij jou? Je kan het ook in pinata's smeren. Zo moeten ze een beetje zoeken.
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 10:17 am
MariekevC
Fladderaar

Reageer met quote  

Bij mij keken de heren me aan met een blik van. ga je het er zelf nog tussen uit peuteren of hoe zit dat. je denkt toch niet dat ik mijn eten er uit ga lopen peuteren.

Het hing er dus te hangen het speeltje met zaadjes in de gom.

Ga maar weer is een blok met een gat er in volstorten met zaadjes en laat er wat aangemaakte gom ertussen door lopen. Misschien is dat meer een succes
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 8:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Fluffy Sue
Vinden ze dat zo lekker bij jou? Je kan het ook in pinata's smeren. Zo moeten ze een beetje zoeken.

Ja ze zijn hier echt gek op rollini's! En ze zijn er meestal ook nog wel eventjes mee bezig, dat is altijd wel leuk Smile Maar na een kwartiertje is ie toch wel uit elkaar. Ik was op zoek naar wat meer ideetjes om ze bezig te houden, en uit te dagen, omdat ik 't idee hebt dat ik dat wat te weinig doe. En ja, ze vinden wel weer ergens een uitdaging in, maar meestal is die niet gewenst Razz zoals het slopen van de bank enzo.. Die grote pinata's bedoel je? Ik denk dat ze die wat te groot zijn hier. Misschien wel een idee voor luna straks. Ik vind de duplo blokken wel een idee, daar heb ik hier nog een stel van! Maar ik moet et eerst maar es bestellen Razz Hebben jullie niet nog meer leuke tips voor bezigheidstherapie? Smile Ik begin dan vaak een zoektocht daarnaar hier op 't forum, maar strandt dan vaak bij heel iets anders interessants Razz
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 9:05 pm
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by MariekevC
Bij mij keken de heren me aan met een blik van. ga je het er zelf nog tussen uit peuteren of hoe zit dat. je denkt toch niet dat ik mijn eten er uit ga lopen peuteren.

Het hing er dus te hangen het speeltje met zaadjes in de gom.

Ga maar weer is een blok met een gat er in volstorten met zaadjes en laat er wat aangemaakte gom ertussen door lopen. Misschien is dat meer een succes

Haha, zijn ze een beetje lui? Laughing krijgen ze bij jou ook gewoon zaadjes, of niet? Hier niet, en ik denk dat het daarom zo'n traktatie voor ze is.
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 9:06 pm
MariekevC
Fladderaar

Reageer met quote  

Nee hoor. Hier zitten ze op de harrisons. Maar zaadjes zijn een traktatie, maar het moet wel in hun bakje zitten.

De heren zijn idd tamelijk lui van aard. Hoe hard ik ook mijn best doe
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 10:28 pm
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

haha, okee Razz
Bericht Woensdag 23 Juli 2008 11:14 pm
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Soms kan je nog zo je best doen maar het zijn soms wel echte doordrijvertjes nietwaar, heb hier ook een echte doordrijver zitten, hoe dan ook het blijven schatten van dieren. Ach, je kan maar proberen en vinden ze het niet leuk dan heb je het toch geprobeerd. Laughing Wink
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 8:35 am
Linde
Vlieger

Reageer met quote  

Ja toch? Smile Ik ben ook altijd wel lekker bezig om weer wat interessants voor ze te maken. En dat vinden ze trouwens ook altijd erg leuk om te bekijken en dan te helpen Very Happy
Bericht Donderdag 24 Juli 2008 11:37 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 28 Augustus 2008 4:54 pm
  Berichten van afgelopen: