De advertentie van de Huisdiersuper

leeftijd Roséetjes

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Kaketoe forum, voor kaketoes

Auteur Onderwerp
Kaai
Kuikentje

leeftijd Roséetjes  Reageer met quote  

Hoihoi,

ik ben benieuwd hoe oud Roseetjes nu eigenlijk kunnen worden. Op de ene site lees je 70/80, 50/60 en op sommigen zelfs 30 jaar oud! hele verschillen, en nu weet ik het ook niet meer.. Neutral

Heeft iemand hier een idee van de gemiddelde leeftijd van een gezond roséetje in gevangenschap?

Alvast bedankt! Wink

Groetjes,
Loes
Bericht Maandag 19 Mei 2008 4:34 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: leeftijd Roséetjes  Reageer met quote  

Hoi Loes, ik denk dat dit afhangt van de voeding, verzorging, genen en een beetje geluk. Mr. Green Ik denk dat ze wel 50 kunnen worden. Maar zeker weten doe ik het niet.
Bericht Maandag 19 Mei 2008 5:56 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ja, ik heb nu ook een site gevonden waar ze uitgaan van een gemiddelde leeftijd van 30 jaar voor een Kaketoe Confused terwijl Kaketoes toch echt tussen de soorten horen met de langste levensverwachting. Ik denk met een goede voeding en verzorging toch minstens net zo lang als andere soorten van ongeveer die grootte, dus zeker die 50 die Sue noemt ... hoeveel Roseetjes die leeftijd wel halen is natuurlijk de vraagt.
Bericht Dinsdag 20 Mei 2008 11:36 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Kaai
Kuikentje

Reageer met quote  

Oke, bedankt! Wink
Bericht Woensdag 21 Mei 2008 8:43 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Tja, veel vogels worden niet echt oud. De wetenschap is ook weer vooruit gegaan, dus het is wachten op een bijstelling v/d leeftijd over een tig aantal jaar. (Van de vogels die al die tijd die verzorging genoten hebben)
Bericht Donderdag 22 Mei 2008 7:26 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Wickingh
Fladderaar

Reageer met quote  

Op dit moment mogen rose's die de 20 jaar halen in hun pootjes knijpen.
Ze kunnen zo maximaal 35-40 worden ,alleen er zijn er maar weinigen die dat halen, bij deze soort vooral vanwege vetzucht.
Op een ander forum wordt bijvoorbeeld zonder blikken of blozen door de reageerders gesteld dat een gewicht van 500 gram voor een rose prima is.
Helaas praat je al bij hele forse vogels die zwaarder dan 400 gram zijn over een zorgelijke situatie.
De meeste eigenaren mesten hun rose's vet en dan gaat de levensverachting met sprongen achteruit,

mvg Frank
Bericht Zaterdag 24 Mei 2008 9:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hmmm zit er ook geen verschil in grootte bij rosé's waardoor de één zwaarder is dan de ander? 500 gram lijkt me inderdaad wat veel. Dat is het gewicht van een grijsje.
Bericht Maandag 26 Mei 2008 8:25 am
Kaai
Kuikentje

Reageer met quote  

Pip weegt 350 gram; hij krijgt pellets met af en toe een beetje zaad en een pinda. Hij snoept ook regelmatig wat brood en een patatje op zaterdag Wink Is dit een goed gewicht of zou hij wat af moeten vallen? Pip is denk ik een redelijk grote Rose, maar je hebt ook in Rose's weer verschillen in grote en kleine ondersoorten.. Smile
Bericht Dinsdag 27 Mei 2008 7:30 am
Wickingh
Fladderaar

Reageer met quote  

De rosekaketoe is de laatste vogel die je moet verwennen met vette voeding.
Een rood pepertje of paprikaatje vinden ze ook lekker en is wel zo gzond.
Een vogel die uiterlijk gezond lijkt kan van binnen al helemaal verpest zijn.
Bij rose's is 350 gram meestal nog wel acceptabel, maar belangrijker is de controle op gele vetbultjes die op de huid zitten.
Deze vetbultjes zullen uitgroeien tot kwaadaardige gezwellen met alle gevolgen vandien.
Is dit dus het geval dan is de vogel toch echt te dik.

Mvg Frank
Bericht Donderdag 12 Juni 2008 8:11 pm
 Gebruikers profiel bekijken  
Kaai
Kuikentje

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Wickingh
De rosekaketoe is de laatste vogel die je moet verwennen met vette voeding.
Een rood pepertje of paprikaatje vinden ze ook lekker en is wel zo gzond.
Een vogel die uiterlijk gezond lijkt kan van binnen al helemaal verpest zijn.
Bij rose's is 350 gram meestal nog wel acceptabel, maar belangrijker is de controle op gele vetbultjes die op de huid zitten.
Deze vetbultjes zullen uitgroeien tot kwaadaardige gezwellen met alle gevolgen vandien.
Is dit dus het geval dan is de vogel toch echt te dik.

Mvg Frank

Dat hebben we bij Pip nooit gezien. Ook zijn huid onder de veertjes op zijn buik is gewoon roze, niet geel van het vet ofzo. Smile
Bericht Donderdag 12 Juni 2008 8:21 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Even over patat: Ik neem aan dat je een patatje zonder zout geeft? Smile
Bericht Vrijdag 13 Juni 2008 10:46 am
Kaai
Kuikentje

Reageer met quote  

Ja, natuurlijk Wink Ik doe nogal veel zout op m'n patatjes, dat lijkt me niet zo gezond Smile
Bericht Zaterdag 14 Juni 2008 7:22 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Very Happy Oké.. Stomme vraag misschien van mijn kant, maar moest het gewoon eventjes checken. Mr. Green
Bericht Zondag 15 Juni 2008 11:05 am

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Dinsdag 2 December 2008 2:15 am
  Berichten van afgelopen: