Ik heb 2 gekortwiekte grasparkietjes en sinds ze gekortwiekt zijn gaat vooral nona
wel eens vliegen maar houdt dan het stokje met haar ppotjes stevig vast.
Is dit normaal? Ik vraag me af of het uit frustratie is of gewoon om ff wat energie kwijt te raken.
Zou trouwens wel raar zijn als het is omdat ze graag wil vliegen want toen ze dat nog wel kon vloog ze het leifste zo min mogenlijk
Donderdag 30 Augustus 2007 2:12 pm
coco&joyce Moderator
ik heb geen grasparkietjes
maar de grijze roodstaart die hier even is die doet dat ook vooral als ie op zn standaard zit,het is net of ie met standaard en al wil wegvliegen
ik denk dat ze dit doen om dr energie kwijt te kunnen,mn eigen gaai coco die doet dit ook.
Donderdag 30 Augustus 2007 2:19 pm
Fluffy Sue Site Admin
Re: "vliegen" op stokje
Bedoel je gewoon fladderen als ze op een stok zitten? Dat doet Scuttle heel erg vaak. Ik denk dat het is om even energie kwijt te raken of om te kijken of hij alweer kan vliegen??
quote:Originally posted by Fluffy Sue
Bedoel je gewoon fladderen als ze op een stok zitten? Dat doet Scuttle heel erg vaak. Ik denk dat het is om even energie kwijt te raken of om te kijken of hij alweer kan vliegen??
vladderen zou ik het niet noemen het ziet er echt uit als vliegen alleen komt ze niet vooruit omdat ze haar stokje vasthoudt.
Fijn trouwens dat Nona niet de enige is die dit doet.
Dan zal het inderdaad wel vlieg training zijn
Donderdag 30 Augustus 2007 4:59 pm
Fluffy Sue Site Admin
Re: "vliegen" op stokje
Tja fladderen. Heel heftig fladderen is het meer! Er komt dan ook een boel wind vanaf. Handig als het warm weer is!
Dat doet Shandor ook regelmatig hoor en wij zeggen hier ook wel eens gekscherend van...nog ff en hij stijgt met stok of speelboom en al de lucht in zo gaat hij dan tekeer..
Vrijdag 31 Augustus 2007 12:37 pm
Fluffy Sue Site Admin
Hahaha, gekke Shandor! Als ze fladderen heb je af en toe wel het idee dat ze met stok en al opstijgen he?
Ik heb gehoord dat ze dit doen om aandacht te vragen.
Mijn kiet is ook gekortwiekt, en die doet het vaak als hij bijv. naar zijn kooi wil en er niet bij kan.
Het is id misschien wel eens om naar de kooi te komen. Zopas deed nona het trouwens volgens wel uit paniek, sky had haar van mijn arm afgajaagd en toen zat/hing ze dus een beetje in een benarde situatie en helmaal trillen met de vleugeltjes daarna
En sky heeft een time out gehad hoor! hij moest in zijn eentje op mijn bureau zitten
Maar toen begon hij aan min huiswerk, niet dat ik dat nou zo erg vind maar ik denk dat ze me op school voor gek verklaren als ik met het verhaal kom dat mijn parkiet mijn huiswerk heeft opgegeten
Dinsdag 9 Oktober 2007 5:18 pm
coco&joyce Moderator
denk ook niet dat je leraar erin trapt
Dinsdag 9 Oktober 2007 5:42 pm
Fladder naar forum:
Ga naar Pagina 1, 2Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur. Het is nu Zaterdag 11 Oktober 2008 9:42 pm