veelgestelde vraag: 1 of 2 grasjes

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grasparkieten forum, voor de grasparkiet

Auteur Onderwerp
blackfox
Net uit het ei

veelgestelde vraag: 1 of 2 grasjes  Reageer met quote  

ik ben vandaag bij een oude vriend van mijn vader geweest, die heeft een dierenwinken, en neemt niet zomaar van iedereen de diertjes aan, en ik ben stapel geworden op een grasje, een grijze, met blauw onder zijn snaveltje, dus die heb ik gerezerveerd, de kooi komt zondag, dus maandag is mijn grasje hier!!^^.
maar nu zit ik te worstelen in men hoofd, of ik er 1 of 2 wil nemen,
er is bijna altijd wel iemand thuis, onze drie honden altijd, en ik ook de hele dag naar school,, dus hij zal altijd wel iets of iemand zien, maar nu zit ik toch te twijfelen ofdat ik er 2 moet nemen, maar dan zit ik met het probleem, dat ik geen eitjes met baby grasjes wil,, dusjaa..
help a.u.b. ^^.
Bericht Donderdag 21 Februari 2008 6:23 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk papegaai(en) 
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Re: veelgestelde vraag: 1 of 2 grasjes  Reageer met quote  

Wat wil je zelf? Heb je zelf tijd om voor twee grasjes te zorgen? (En zin?)
Ik zou het eerst hiervan af laten hangen.
Bericht Donderdag 21 Februari 2008 11:35 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
PeCe
Beginnende vlieger

Reageer met quote  

Wat mij betreft is het meer de vraag, wat verwacht jij van grasparkieten? Wil je proberen die tam te maken/houden? Dus dat die bij je komt zitten e.d.?

Op zich zie ik niet zoveel verschil in het houden van en verzorgen van één of twee grasparkieten. In de basis blijft dat hetzelfde. Maar het heeft wel invloed op wat jij verwacht.

Ik heb zelf al zeker 15 jaar parkieten en altijd per twee. Eigenlijk ook altijd twee mannetjes, dit omdat die goed samen gaan en je geen "problemen?" hebt met eitjes, dus baby grasjes. De grasparkiet is echt een groepsvogel, die voelen zich beter en gezonder als ze met meerdere zijn. Één grasparkiet kan zich gauw "alleen" voelen. Voordeel is wel dat die zich daardoor meer op de mens zal richten om bij de "groep" te horen. Dus een vorm van tamheid. Maar dat vraagt dus extra aandacht en verzorging.

Twee grasparkieten kunnen lekker samen optrekken. Kwetteren lekker samen, spelen e.d. Heel gezellig en ik zal mede daarom ook altijd (ik heb tegenwoordig ook papegaaien) grasparkieten blijven houden. Nadeel is wel dat twee grasparkieten minder tam zijn. Ze zullen je op den duur wel accepteren, maar je moet er niet te veel op rekenen dat ze bij je komen zitten. Twee grasparkieten zijn wat mij betreft makkelijker in onderhoud en verzorging, ook zullen ze zich minder gauw vervelen. Dus is het makkelijker als je zelf druk bent.

Ik weet dat niet iedereen het er mee eens zal zijn, maar wat mij betreft is het voor het welzijn van de grasparkiet het beste als je ze minimaal per twee houdt/hebt. Echter als jij het grasje tam wilt houden, bij je wilt hebben e.d., dus voor jou persoonlijk plezier, dan moet je er één nemen.
Bericht Vrijdag 22 Februari 2008 12:23 am
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Zondag 7 September 2008 9:42 pm
  Berichten van afgelopen: