transexuele parkiet?

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grasparkieten forum, voor de grasparkiet

Auteur Onderwerp
fuzz
Fladderaar

transexuele parkiet?  Reageer met quote  

Nona, mijn grasparkietje van ongeveer 4 jaar oud had altijd een duidelijk bruine washuid. Overigens was het nooit echt in goede conditie, kijk maar eens naar de foto's van het groene vogeltje in mijn dagboek.
Maar vandaag keek in naar haar snaveltje en was het ineens lichtblauw!
Wat dus zou beteken dat ze een mannetje is?!
Ik wou meteen de dierenarts bellen maarja die is op vrijdag niet open dus moet ik wachten tot maandag. Ondertussen vroeg ik me af of hier misschien iemand weet wat er aan de hand is?
Heeft het er misschien mee te maken dat ze/hij nu al een paar maanden harridson's krijgt?

-xx-iez anne, nona en sky
Bericht Vrijdag 11 Januari 2008 3:32 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Nee, als ze ooit bruine, beetje ruwe washuid heeft gehad, dan is het een vrouwtje. De vrouwtjes kunnen ook heel lichtblauwe washuid hebben; dat gebeurt als ze uit het voortplantingsmodus Wink komen.
Bericht Vrijdag 11 Januari 2008 5:42 pm
fuzz
Fladderaar

Reageer met quote  

Dus nu kan ze geen kindjes meer maken...
Is dat niet een beetje vroeg als je bedenkt dat ze nog 2x zo oud kan worden?
Of is het normaal dat dit gebeurd als ze 4/5 is.
Nouja ik ben al lang blij dat ze geen enge ziekte heeft, ik was best wel geschrokken Embarassed

-xx-iez
Bericht Vrijdag 11 Januari 2008 7:19 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Is niet dat ze fysiek niet kan , maar dat ze uit de broedstemming is, als je snapt wat ik bedoel ... als de omstandigheden weer juist zijn zoals licht, voer, temperatuur e.d. kan ze weer in de broedstemming komen en zou de washuid weer naar bruin veranderen.
Bericht Vrijdag 11 Januari 2008 7:22 pm
fuzz
Fladderaar

Reageer met quote  

oke, ik snap hem ja.
Ik denk dan dat het door de kou komt, mijn vader vergeet steeds de radiator te ontluchten of hoe je dat ook noemt.
Bericht Vrijdag 11 Januari 2008 7:44 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

quote:
Originally posted by Shi-NaYne
Nee, als ze ooit bruine, beetje ruwe washuid heeft gehad, dan is het een vrouwtje. De vrouwtjes kunnen ook heel lichtblauwe washuid hebben; dat gebeurt als ze uit het voortplantingsmodus Wink komen.

Is dat zo? Dat heb ik nooit geweten eerlijk gezegd..
Ik was een tijd geleden bij Hooimeijer en toen hadden we het ook over mannen & poppen. Omdat Iago zo'n vergrootte cloaca had. Rolling Eyes (Vrouwelijke hormonen)
Bericht Zaterdag 12 Januari 2008 12:27 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Ik check altijd met deze site : http://www.budgietalk.com/ een hele goede, dat meisje (de webmaster) ken ik uit een Livejournal community en ze weet echt veel over Grasparkieten ... moet je eens 'determining gender' kijken; ik heb dat 'regel' van die witte ringen rondom de neusgaatjes = vrouwtje aangehouden en het klopte altijd wel Smile dus ik heb de neiging te vertrouwen op wat ze zegt.
Bericht Zaterdag 12 Januari 2008 1:41 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Ah merci beaucoup! Hulde! Wat een mooi vorm gegeven site. Heel rustig.. En toch heel gezellig! Very Happy Er staat echt heel veel info.
Nu kan ik gemakkelijker vrouwtjes van mannetjes scheiden. Ik was al constant in dubio als ik een keer naar de dierenwinkel ging. Embarassed
Bericht Zondag 13 Januari 2008 12:22 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fuzz
Fladderaar

Reageer met quote  

Inderdaad mooie site, dat van blauw, bruin wist ik al maar dat je dan nog variaties hebt en blauwe vrouwtjes enzo dus voorkort niet. En nona heeft inderdaad wit rond de neusdoppen! Ook het onderscheiden van jonge en oude vogels aan de ogen had ik al eens gelezen maar hier was het veel duidelijker uitgelegd(nadat ik me door het engels heen geploeterd had Razz)
-xx-iezz anne
Bericht Woensdag 16 Januari 2008 10:02 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Hoi Fuzz.. Vond je de site erg ingewikkeld? Of had je problemen met het vertalen?
Bericht Donderdag 17 Januari 2008 5:36 pm
fuzz
Fladderaar

Reageer met quote  

Ik zit in 3 vwo dus ik kan het wel lezen.
Het kost gewoon wat meer moeite dan wanneer het in het nederlands is. Ik lees ook langzamer in het Engels. Als ik een boek moet lezen voor engels heb ik altijd toch het idee dat ik het binnen drie dagen wel uit heb wat dan vervolgens vies tegenvalt. Stom! Stom!
Bericht Zaterdag 19 Januari 2008 5:49 pm
Shi-NaYne
Vlieger

Reageer met quote  

Oefening baart kunst Wink in het kader van leren van Engels kan ik je nog wel een klein aantalletje Razz artikelen aanbieden.
Bericht Zaterdag 19 Januari 2008 6:39 pm
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Het zal steeds sneller gaan hoor.. Wink Als je in het Engels droomt weet je dat je écht goed zit. Laughing
En, 'gewoon' vaak doen.. Dan gaat het vanzelf beter!
Bericht Zaterdag 19 Januari 2008 6:42 pm
fuzz
Fladderaar

Reageer met quote  

Ja, veel doen dat weet ik. Als ik het boek dat ik nu aan het lezen uit heb ga ik maar weer eens een engels boek lezen. De boeken van Roald Dahl zijn altijd veel leuker in het engels.
Bericht Donderdag 24 Januari 2008 9:47 am
Fluffy Sue
Site Admin
Site Admin

Reageer met quote  

Very Happy Dat zal best! En Lord of the Rings is ook veeeeel leuker in het Engels. (Als je die nog niet hebt gelezen??)
Bericht Zondag 27 Januari 2008 7:00 pm

Plaats nieuw bericht  Plaats Reactie
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Donderdag 21 Augustus 2008 10:17 pm
  Berichten van afgelopen: