nieuw vriendinnetje voor sky

Vorige onderwerp | Volgende onderwerp >

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Papegaaien forum - Fluffies, hét papegaaienforum! Ook voor parkieten! > Grasparkieten forum, voor de grasparkiet

Auteur Onderwerp
fuzz
Fladderaar

nieuw vriendinnetje voor sky  Reageer met quote  

na het overlijden van nona moest sky een nieuw vriendinnetje hebben.
Zaterdag dus een nieuw vogeltje gekocht. Het nieuwe vogeltje is een zogenaamd 'regenboog' grasparkietje en doet die naam eer aan. echt een beauty.
qua karakter was ze volgens de verkoopster een pittig vrouwtje. Ik heb een blauwe plek op mijn hand maar verder valt het wel mee. Maar zij had er ook al veel mee gewerkt wat ik ga voortzetten.
Met sky en haar gaat het heel goed ze poetsen samen, slopen samen en... eten samen! en wel harridson's na één dag! hoezo eigenwijze vogel?(of sky is een perfect voorbeeld Cool )
Ik heb alleen nog geen goede naam, dus suggesties zijn welkom!
wat vinden jullie van sorca? mijn moeder vond het een naam voor een mannetje.
groetjes,
anne, sky en weet ik nog niet
Bericht Zondag 16 Maart 2008 7:48 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk dagboek Bekijk papegaai(en) 
esjo
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat fijn dat het zo goed gaat zeg. En direct aan de harrisons. Super.
Een naam, waarom niet gewoon rainbow, omdat ze eruit ziet als een regenboog.
Bericht Zondag 16 Maart 2008 7:52 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fuzz
Fladderaar

Reageer met quote  

ja, rainbow past wel mooi bij sky maar zit een beetje te twijfelen of dat wel lekker ligt:
rainbow op.. hmm ja misschien wel
http://static.flickr.com/1/10400_29438c9cb5_m.jpg
<< deze lijkt trouwens heel goed alleen is zij een vrouwtje Smile
zodra ik haar op een beschaafde manier uit de kooi krijg zal ik buiten een fotoshoot houden Very Happy
Bericht Zondag 16 Maart 2008 8:14 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Het was misschien inderdaad een beetje ongepast. Sad Goed dat je een nieuw topic hebt geopend. Gefeliciteerd met Rainbow! Is die foto van Rainbow? Of was het van een ander parkietje?
Wat goed dat Rainbow zo snel aan de Harrisons is.
Bericht Zondag 16 Maart 2008 8:44 pm
 Gebruikers profiel bekijken Bekijk gebruikerspagina Bekijk dagboek Foto/film album bekijken Bekijk papegaai(en) 
fuzz
Fladderaar

Reageer met quote  

de foto is van een parkeitje dat ik even gegoogled heb maar hij lijkt wel sprekend op haar.
Bericht Maandag 17 Maart 2008 4:05 pm
PeCe
Vlieger

Reageer met quote  

Gefeliciteerd met het nieuwe vriendinnetje voor Sky. Twee parkieten is toch leuker, helemaal mee eens, het zijn niet voor niets groepsdieren. Ik heb er ook altijd al twee gehad, het is een beetje vreemd om al zo snel een nieuw vriendje/vriendinnetje te halen, maar voor de parkietjes is het wel het beste. Zo heb ik ook vorig jaar een paar dagen na het overlijden van Ko een nieuwe parkiet gekocht.

Enigzins verwacht, maat toch leuk om te horen dat het meteen al zo goed gaat met beiden. Veel plezier met ......... (ik ben benieuwd hoe ze gaat heten).

Begrijp ik goed dat Sky mee mocht om een vriendinnetje te zoeken? Wat leuk, heb ik nou nooit gedaan. Ik kocht/koop er altijd een zonder dat de ander erbij is, als ik het dan zo van jou lees is het eigenlijk erg egoïstisch wat ik doe.
Bericht Maandag 17 Maart 2008 5:09 pm
fuzz
Fladderaar

Reageer met quote  

ja,
De dierenwinkel waar ik altijd heen ga is gewoon een pet's place maar de eigenaaresse is behoorlijk vogelfan. Er wordt ook harridson's verkocht wat ik wel handig vind.
De vogels in de winkel zijn allemaal gekortwiekt en mogen soms zelfs op de klimboom voor het raam. De parkeitjes zitten in een grote kooi en daar heb ik sky bij gezet. (sommige mensen in de winkel van dat is een leuk parkeitje, en ik snel van die is van mij! Laughing ) Sky strok eerst naar een mannetje maar ik heb sky heel egoistisch wel zeg maar voorgesteld aan rainbow(zo heet ze) Very Happy en dat ging wel goed.
Zij zei dus wel dat het een pittig dametje was maar zij had er ook al veel mee geoefend met opstappen enzo en dat merk je wel. Het klikt trouwens lang niet altijd met grasparkietjes hoor! eentje was echt héél gemeen aan het doen tegen sky Sad

ik heb overigens op in mijn dagboek een pagina aangemaakt met wat foto's van haar.
Bericht Maandag 17 Maart 2008 9:06 pm
Sue
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Wat een mooi kippetje is Rainbow, zeg! Very Happy Echt een beauty. Ze zit heerlijk in het zonnetje zo te zien.
Fijn trouwens dat je zo'n goede dierenwinkel in de buurt hebt!
Bericht Dinsdag 18 Maart 2008 9:17 am
Sarah
Moderator
Moderator

Reageer met quote  

Echt een knappe dame hoor. Is het nu al zeker dat het Rainbow gaat zijn van naam of misschien kan je haar ook Beauty noemen. Laughing
Zag dat net staan in het bericht van Sue en die naam kan toch ook gebruikt worden.
Bericht Dinsdag 18 Maart 2008 7:53 pm
Annika
Kuikentje

Reageer met quote  

je hebt je meisje alweer een tijd, maar ik kom hier net pas kijken en wil even zeggen dat ze prachtig is Hartje Gaat alles goed ?

Volgens mij is het overigen geen regenboogje, ik heb mij laten vertellen dat die geen zwart op het lijfje hebben ... ?
Bericht Donderdag 10 Juli 2008 9:13 am
 Gebruikers profiel bekijken Foto/film album bekijken  

Plaats Reactie  Plaats nieuw bericht
Fladder naar forum:
Ga naar:  

Tijden zijn in GMT + 1 uur.
Het is nu Woensdag 23 April 2014 9:09 pm
  Berichten van afgelopen: